راحت‌ترین روش تهیه شیرینی بادامی در ۶ مرحله

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر دوست دارید با یک شیرینی خوشمزه‌ از مهمان‌های خاص خود پذیرایی کنید، برای آشنایی با آموزش یکی از آن‌ها با ما همراه باشید.
شیرینی بادامی

برای درست کردن خوشمزه‌ترین غذاها و یا دسرها حتما نیازی نیست که آشپز ماهری باشید؛ با کمی خلاقیت و استفاده از چند قلم مود که معمولا در خانه هریک از ما وجود دارد، می‌توانید خوشمزه‌ترین دسر و یا غذاها را درست کنید؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه شیرینی بادامی پفکی را به شما آموزش دهیم؛ چنانچه علاقه دارید پخت این شیرینی خوشمز را یادبگیرید، با ما همراه باشید.

روش تهیه شیرینی بادامی

اگر روز کسل کننده‌ای را پشت سر گذاشته‌ای، بهترین زمان است که با پخت شیرینی بادامی فرانسوی، حال خود و خانواده را تغییر دهید؛ چنانچه در خانه مقداری بادام دارید و از خود می‌پرسید با پودر بادام چه درست کنم؛ با ما همراه باشید تا راحت‌ترین دستور پخت شیرینی بادامی با پودر قند را به شما آموزش دهیم؛ اینگونه با توجه به بالا بودن شیرینی بادامی، خودتان در خانه این شیرینی را درست کرده و فضای مهمانی‌های خود را نیز خاص و منحصر به فرد کنید.

طرز تهیه شیرینی بادامی

مواد لازم برای تهیه شیرینی بادامی

  • کره نرم شده ۱۱۰ گرم معادل ۲/۱ پیمانه
  • پودر قند ۱۰۰ گرم معادل ۳/۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • وانیل ۱ قاشق چای خوری
  • نمک ۸/۱ قاشق چای خوری
  • پودر بادام ۷۰ گرم معادل ۲/۱ پیمانه
  • آرد  ۱۹۰ گرم معادل ۱ و نیم پیمانه
  • بکینگ پودر ۴/۱ قاشق چای خوری
  • پودر هل ۱ قاشق چای خوری

مرحله اول

مهم‌ترین مرحله برای داشتن یک شیرینی بادامی پفکی و خوشمزه، آماده سازی کره و شکر است؛ برای این منظور در ابتدا باید از قبل کره را خار از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسد؛ سپس داخل یک ظرف مناسب کره و شکر را ریخته و به مدت ۵ دقیقه با همزن برقی هم بزنید؛ در صورتی که مواد به درستی مخلوط شود، ترکیب به خوبی پف می‌کند.

مرحله دوم

بعد از آنکه مواد یکدست و کرمی رنگ شد؛ ابتدا در یک ظرف جداگانه تخم مرغ‌ها ریخته و کمی هم بزنید تا از حالت لختگی خارج شود؛ سپس آن‌ها را به ترکیب کره و شکر اضافه کنید؛ در ادامه بعد از آنکه ترکیب به خوبی مخلوط شد برای از بین بردن بوی بد تخم مرغ، مقداری وانیل را در این مرحله اضافه کنید.

مرحله سوم

در مرحله سوم از تهیه شیرینی بادامی لازم است آرد را دوبار الک کرده و بعد پودر هل و بکینگ پودر را با آن مخلوط کنید و کنار بگذارید؛ سپس پودر بادام را به مخلوط مواد اضافه کنید و به خوبی با مواد ترکیب کنید.

قالب زدن شیرینی بادامی

مرحله چهارم

در این مرحله لازم است ترکیب آرد و هل را به آرامی و در چهار مرحله اضافه کنید؛ توجه داشته باشید برای اینکه پف شیرینی بادامی از بین نرود، در این مرحله نباید از همزن استفاده کنید؛ با استفاده از یک لیسک مناسب بعد از هر مرحله اضافه کردن آن به خوبی آن را با مواد ترکیب کنید و مجدد آرد بریزید تا بافت خمیر تشکیل شده کاملاً یکدست شود بعد خمیر را داخل یک نایلون قرار دهید و با دست صاف کنید تا کاملاً سفت و منسجم شود.

مرحله پنجم

این مرحله نقش مهمی در طعم و کیفیت شیرینی بادامی شما دارد، آن هم استراحت خمیر است؛ در این مرحله لازم است خمیر را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا به خوبی استراحت کند؛  بعد از این زمان خمیر را از یخچال بیرون بیاورید و روی یک سطح صاف قرار دهید و خمیر را با وردنه به ضخامت تقریباً ۴ میلی‌متر باز کنید و با استفاده از کاتر  آن را به شکل دلخواه خود را برش دهید و آن‌ها را درون سینی فر که از قبل چرب کرده‌ای قرار دهید؛ توجه داشته باشید که خمیرهای شیرینی از یکدیگر با فاصله منظمی قرار گیرند.

تزیین شیرینی بادامی

مرحله شش

قبل از قرذار دادن سینی درون فر، ابتدا فر را روی دمای ۱۶۰ درجه قرار دهید تا فضای داخلی آن به خوبی گرم شود؛ سپس سینی را به مدت ده دقیقه درون فر قرار داده تا پخت آن تکمیل شود. بعد از گذشت این مدت و طلایی شدن شیرینی‌ها، سینی را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی سرد شود و سپس شیرینی‌ها را به آرامی از کاغذ روغنی جدا کنید و در ظرف دیگری قرار دهید. برای تزیین آن‌ها نیز می‌توانید از پودر قند، شکلات یا عسل استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…