با این مدل شربت کهکشانی لاکچری‌ترین پذیرایی را داشته باشید+ویدئو

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر به دنبال شربتی خوش طعم با ظاهری خاص هستید که بدن شما را در فصل گرما خنک کند، این مطلب را از دست نذهید.
شربت کهکشانی

امروزه در این هوای گرم بیشترین چیزی که می‌تواند انرژی از دست رفته ما در طول روز باز گرداند، خوردن یک شربت خنک است؛ در نتیجه چه بهتر که از شربتی استفاده کنیم که در کنار خاصیت خنک کنندگی، از ظاهر بسیار خوبی برخوردار باشد. شاید برای شما پیش آمده باشد که به کافه بروید و سفارش یک لیوان شربت داشته باشید، آنچه که ما را به وجود می‌آورد که زودتر شربت را امتحان کنیم ظاهر زیبای آن است؛ به همین دلیل در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه شربت کهکشانی را به شما آموزش دهیم؛ شما می‌توانید از این شربت مجلسی برای خاستگاری و مهمانی‌ها استفاده کنید و هنر خود را به رخ دیگران بکشید.

طرز تهیه شربت کهکشانی

شربت کهکشانی یا همان شربت رنگین کمان را می‌توان با هر روشی درست کردو رنگ‌ها و. طعم‌های خاصی به آن داد؛ اما در ادامه یک مورد از خوشمزه‌ترین و متفاوت‌ترین ان را به شما آموزش داد؛

مواد لازم برای تهیه شربت رنگین کامن با گل پنیرک

  • لیموترش
  • گل پنیرک
  • شکر
  • آب لیمو
  • یخ
  • آب با آب گازدار

مرحله اول

ابدا با استفاده از رنده پوست یک عدد لیمو را رنده می‌کنیم، توجه دشته باشید که هنگام رنده زدن لیمو این کار را خیلی با فشار و عمقی انجام ندهید؛ چرا که در این طورت گوشت لیمو نیز رنده شده و آن را تلخ می‌کنند؛ سپس همان لیمو را که رنده زده‌‎اید، به صورت مکعبی خورد کرده و درون ظرف ریخته و به آن شکر اضافه کنید.

مرحله دوم

باقی لیموها را نیز به صورت حلقه‌ای برش داده و درون همان ظرف بریزید؛ بهتر است که میزان شکر و لیمو هم‌اندازه باشد تا شربت ما بیش از اندازه ترش یا شیرین نشود؛ در ادامه آب لیمو را به ترکیب لیمو و شرک اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

مرحله سوم

برای آنکه شکر به خوبی جذب لیمو شود، ترکیب را در یک ظرف در بسته ریخته و ان را در گوشه‌ای از اتاق به مدت یک ساعت قرار دهید؛ در این فاصله مقداری گل پنیرک را درون قوری ریخته و به آن آب جوش اضافه کرده تا به خوبی رنگ بدهد. بعد از ده دقیقه که که گل پنیرک‌ها به خوبی رنگ داد، از شربت لیمویی که قبلا درست کردید را به اندازه یک پیمانه در هر لیوان ریخته و مابقی فضای لیوان را با یخ پر کنید؛ سپس تکه‌های برش خورده لیمو را بین هر قالب یخ قرر داده و روی آن آب بریزید؛ در نهایت مقداری آب گل پنیرک را از صافی رد کرده و روی هر لیوان بریزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…