استانبولی پلو با ته انداز مرغ، طعمی متفاوت که باید امتحان کنید!

۰
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دیگر استانبولی پلو را تکراری درست نکنید با این روش طبخ از طعم متفاوت آن لذت ببرید.
انواع ته دیگ
فرقی نمی‌کند خانم باشید با آقا، اگر جزو افراد پرمشغله هستید و زمان کمی را برای آشپزی دارید؛ نیازی نیست که از غذاهای تکراری استفاده کنید؛ چرا که در کوتاه‌ترین زمان می‌تواند با چند قلم مواد که در خانه هریک از ما وجود دارد، خوشمزه‌ترین پلو را درست کرده و از آن لذت ببرید. استانبولی پلو جزو آن دسته از پلوهای ایرانی به شمار می‌آید که در کوتاه‌ترین زمان آماده می‌شود. رسپی‌های مختلفی برای طبخ این پلو وجود دارد؛ اما امروز قصد داریم در این مطلب از دلتامگ طرز تهیه استانبولی پلو با مرغ را به شما آموزش دهیم با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه استانبولی پلو با مرغ

  • برنج چهار پیمان
  • مرغ ۴ تکه
  • سیب زمینی دو عدد متوسط
  • پیاز دو عدد
  • گوجه ۵ عدد
  • سیر
  • زعفران
  • فلفل دلمه
  • هویج
  • رب گوجه
  • ادویه( فلفل سیاه، دارچین، زردچوبه، نمک)

طرز تهیه استانبولی با گوشت مرغ برای ۴ نفر

همه ما استانبولی پلو را با مواد مختلفی مانند استانبولی با گوشت چرخ کرده، طرز تهیه استانبولی پلو ساده را می‌دانید و از آن استفاده کرده‌اید؛ اما این مدل استانبولی پلو متفاوت را می‌تواند حتی در مهمانی‌ها هم استفاده کرد و از آن لذت برد؛

استانبولی

مرحله اول

برای طبخ این غذا ابتدا باید داخل قابلمه یک عدد پیاز متوسط را نگینی خرد کرده و با کمی روغن روی حرارت ملایم قرار دهید؛ بعد از اینکه پیازها سبک و طلایی شدند، مرغ‌ها را به ان اضافه کرده و با پیاز کمی تفت دهید؛ بعد از آنکه رنگ مرغ‌ها تغییر کرد در این مرحله ادویه‌ها را به آن افزوده تا بوی مرغ گرفته شود؛ سپس فلفل دلمه و هویج را به آن اضافه کنید و در پایان مقداری آب روی مرغ‌ها بریزید و اجازه دهید با شعله متوسط نیم ساعت بپزد. توجه داشته باشید که مقدار آب باید به قدری باشد که روی مرغ‌ها را بگیرد.

مرحله دوم

بعد از آنکه مرغ‌ها نیم پخت شدند آن را از قابلمه خارج کنید و اجازه دهید آب مرغ‌ غلظت لازم را به دست آورد؛ از این آب مرغ می‌توانید به صورت جدا کنار برنج سرو کنید یا اینکه برای پخت برنج از آن استفاده کنید.

مرحله سوم

در این فاصله که مرغ‌ها آماده می‌شود، در یک قابلمه دیگر پیاز متوسطی را نگینی خورد کرده و با روغن تفت دهید؛ سپس سیب زمین‌های نگینی خورد شده را به ان اضافه کنید؛ بعد از آنکه سیب زمینی‌ها نگینی شدند زردچوبه و ادویه‌های دیگر را به ان اضافه کنید؛ در این مرحله گوجه‌ها را اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن دو قاشق رب گوجه به مواد بزنید و اجازه دهید رنگ رب به خوبی باز شود؛ سپس ۴ پیمانه برنج را شسته و به مواد اضافه کنید؛ در این مرحله لازم است مقداری آب به برنج اضافه کنید که در صورت تمایل می‌توانید از آب مرغ استفاده کنید. توجه داشته باشید که آب برنج باید به قدری باشد که یک بند انگشت روی برنج را بگیرد.

مرحله پایانی

در این مرحله باید اجازه دهید آب برنج با شعله متوسط کامل تبخیر شود؛ سپس در یک قابلمه دیگر مقداری روغن و زعفران ریخته و مرغ‌ها را ته قابلمه بچینید؛ در نهایت برنج را روی مرغ‌ها ریخته و اجازه دهید تا برنج دم بکشد و مرغ‌ها طلایی شوند. استانبولی پلو با مرغ شما آماده است و می‌توانید با سالاد شیرازی و سبزی تزیین کرده و نوش جان کنید

پیشنهاد مطالعه: خشک کردن شوید با ۳ روش ساده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…