آن‌چه که در مورد شامپوهای بدون سولفات نمی‌دانید

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سولفات یک عامل پاک‌کننده است که در اکثر شامپوها وجود دارد و تار موهای شما را تمیزتر می‌کند.
شامپو بدون سولفات آن‌چه که در مورد شامپوهای بدون سولفات نمی‌دانید

شامپو بدون سولفات امروزه در صنعت محصولات مراقبت از مو بسیار رشد کرده و رواج یافته است؛ حالا سوالاتی در این زمینه از ما پرسیده می‌شود، آیا علت این موضوع را می‌دانید؟ آیا ما واقعاً به شامپوی حاوی سولفات نیاز داریم یا شامپو بدون سولفات هم می‌تواند مو را به همان اندازه تمیز کند؟ همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

خواص شامپو بدون سولفات

شامپو بدون سولفات، یا همان شامپوهای بدون SLS (سدیم لوریل سولفات) و SLES (سدیم لورت سولفات)، مزایای زیادی برای مو و پوست سر دارند. در زیر به برخی از این مزایا اشاره می‌کنم:

  • حفظ رطوبت مو توسط شامپو بدون سولفات : شامپوهای بدون سولفات دارای فرمولاسیون‌های ملایم‌تری هستند که به محافظت از رطوبت طبیعی مو کمک می‌کنند. این به معنای جلوگیری از خشکی، شکنندگی و آسیب به ساختار موها است.
  • حفظ رنگ مو با شامپو بدون سولفات: شامپوهای حاوی سولفات ممکن است باعث کاهش رنگ موهای رنگ شده می‌شود و ایجاد رنگ‌پریدگی شوند. با استفاده از شامپوهای بدون سولفات می‌توانید رنگ مو را به طور مداوم حفظ کنید و طولانی‌تر از رنگ مو لذت ببرید.
  • کاهش تحریک پوست سر: شامپوهای بدون سولفات ملایم‌تر هستند و به‌راحتی تحریک پوست سر را کاهش می‌دهند؛ بنابراین، اگر پوست سر حساسیت دارد یا مشکلاتی مانند خارش، قرمزی یا التهاب دارید، استفاده از این نوع شامپوها مناسب است.
  • حفظ تعادل pH پوست سر: شامپوهای حاوی سولفات ممکن است تعادل pH پوست سر را به هم بزنند و باعث خشکی و تحریک شوند. شامپوهای بدون سولفات دارای pH ملایم‌تری هستند و به حفظ تعادل pH طبیعی پوست سر کمک می‌کنند.

خواص شامپو بدون سولفات

معایب شامپو بدون سولفات

  • نیاز به شستشو بیشتر: شامپو بدون سولفات معمولاً کمتر تولید کف پاک‌کننده می‌کند؛ بنابراین، ممکن است نیاز به استفاده بیشتری از شامپو برای تمیزی موها و پوست سر داشته باشید.
  • هزینه بیشتر: برخی از شامپوهای بدون سولفات قیمت بالاتری نسبت به شامپوهای حاوی سولفات دارند. این ممکن است به‌عنوان یک عامل محدودکننده برای برخی افراد باشد.
  • قابلیت پاک‌سازی محدودتر: شامپوهای بدون سولفات معمولاً در پاک‌کردن مواد مانده در موها مانند روغن‌های طبیعی، مواد محافظتی و محصولات مو نیز محدودتر هستند. در نتیجه، ممکن است نیاز به استفاده از شامپوهای پاک‌کننده قوی‌تر برای پاک‌سازی کامل موها داشته باشید.
  • تأثیر متفاوت بر موهای چرب: برخی از شامپوهای بدون سولفات ممکن است برای موهای چرب و چربی موهای بالا کمتر مؤثر باشند. در این موارد، ممکن است نیاز به شامپوهای دیگری باشد که بتوانند چربی را به طور مؤثرتر کنترل کنند.

در نهایت، مهم است به نیازها و ویژگی‌های مو و پوست خود توجه کنید و شامپویی که بهترین تأثیر را برای شما دارد را انتخاب کنید. درصورتی‌که مشکلات خاصی دارید یا نگرانی‌هایی درباره استفاده از شامپوهای بدون سولفات دارید، بهتر است با پزشک یا متخصص مراجعه کنید تا راهنمایی لازم را دریافت کنید.

معایب شامپو بدون سولفات

پیشنهاد مطالعه: مطلب راز ثروتمند شدن افراد چیست؟ را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…