‌این شغل‌ها برای پوست و زیبایی مضرند

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
پوست یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بدن است که باید برای مراقبت از آن بسیار تلاش کرد. حالا برخی از شغل‌ها بسیار برای پوست مضر هستند.
تأثیر شغل روی پوست

تأثیر شغل روی پوست شاید کمی عجیب به نظر برسد؛ اما این موضوع واقعیت دارد. پوست و زیبایی با شغل شما ارتباط مستقیم دارد. شغل شما بر روی سلامت و زیبایی پوستتان تأثیر می‌گذارد. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید تا به شما بگوییم چه شغل‌هایی برای پوستتان مضر است.

تأثیر شغل روی پوست

برخی از شغل‌ها هستند که تأثیرات بدی روی پوست افراد می‌گذارند. در این مطلب به برخی از این شغل‌ها اشاره می‌کنیم.

تأثیر شغل روی پوست مثل مشاغل شیفت شب

شیفت شب ممکن است در بسیاری از مشاغل وجود داشته باشد. بی‌خوابی شبانه آثار بسیار بدی بر روی سلامتی بدن به‌خصوص پوست انسان می‌گذارد. بی‌خوابی شبانه می‌تواند پوست را کدر و زیر چشم‌ها را گود و تیره کند.

زمانی که فردی دچار کم‌خوابی می‌شود، به دلیل اختلال در هورمون‌های بدن روند جوان‌سازی با مشکل مواجه می‌شود. با خواب بهتر خون‌رسانی به بافت‌ها بهتر و سرعت تکثیر سلول‌ها بیشتر می‌شود و پوست زیبا و شاداب‌تر خواهد شد.

کارمندان اداره‌ها

وقتی از تأثیر شغل روی پوست صحبت می‌کنیم منظورمان آنجایی است که یک کارمند چون خیلی کمتر از دیگران در معرض نور قرار می‌گیرد، در معرض کمبود ویتامین D قرار می‌گیرد و در ادامه به‌مرورزمان پیری یا حتی سرطان پوست خود را می‌بیند.

تأثیر شغل روی پوست مثل شغل رانندگان کامیون و تاکسی

بسیاری از مردم هرگز از مضرات انعکاس نور خورشید و اشعه ماورای‌بنفش از طریق پنجره خودرو آگاهی ندارند. باید گفت رانندگان به‌خصوص رانندگان کامیون و تاکسی با قرارگرفتن در ترافیک و قرارگرفتن در معرض نور آفتاب به مدت طولانی‌تری نسبت به رانندگان دیگر تا ۲۰ درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری‌های پوستی قرار دارند.

تأثیر شغل روی پوست مثل شغل رانندگان کامیون و تاکسی

آرایشگران

لازم است بدانیم آرایشگران به دلیل استفاده طولانی‌مدت از مواد شیمیایی، احتمال ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلرژی، حساسیت‌های پوستی و تنفسی و… را دارند.

این افراد به دلیل داشتن تماس پوستی با رنگ مو و سایر مواد شیمیایی آرایشی و «فرمالدئید» که در تعدادی از محصولات صاف‌کننده و کراتینه مو، لاک‌های ناخن و لوازم‌آرایش وجود دارد، ممکن است دچار آسیب‌ها و آلرژی‌های پوستی و سرطان ریه شوند.

آرایشگران

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مجله دلتا مطلب اگر می‌خواهید پوستتان پیر نشود، این کارها را باید انجام دهید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲ خرداد ۱۴۰۲ در ۱۰:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱ خرداد ۱۴۰۲ در ۱:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…