نکات مهم مراقبت از پوست در ایام نوروز

۱۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مراقبت از پوست دغدغه بسیاری از افراد به‌خصوص بانوان است که این دغدغه در عید نیز دوچندان می‌شود و در پی آن مراقبت نیز باید بیشتر شود.
مراقبت از پوست در ایام نوروز

مراقبت از پوست در ایام نوروز را جدی بگیرید و در صدد انجام دادن آن برآیید. همه افراد صرف‌نظر از جنسیت دوست دارند پوست خوبی داشته باشند؛ اما آلودگی‌های هوا، استرس، غم و غصه همگی موجب شده آن پوستی را که انتظار دارید نداشته باشید. ابتدا با گفتن جملات آرام‌بخش و مثبت احساسات منفی را از خود دور و سپس درمان پوست را آغاز کنید. همچنین بدانید مراقبت از پوست تنها مختص ایام نوروز نیست و باید همیشه اقدامات و مراقبت‌های لازم را انجام دهید. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

مراقبت از پوست در ایام نوروز

در این مطلب چند راه مراقبت از پوست در نوروز را به شما آموزش می‌دهیم.

از قبل مواد لازم را آماده کنید:

با هواپیما سفر می‌کنید؟ به منطقه خشک آب‌وهوا می‌روید؟ پوست خود را از چند روز قبل آماده کنید. ماسک مرطوب‌کننده (مانند ماسک نارگیل و عسل) را به‌آرامی روی پوست اعمال کنید. حتی اگر پوست چربی دارید، متوجه می‌شوید که اثرات خشکی پوست ممکن است باعث واکنش شدید پوست شود. پوست را لایه‌برداری و سپس مرطوب‌کننده بزنید.

آرایش نکنید:

تا جایی که ممکن است در طول سفر کم آرایش کنید یا اصلاً این کار را انجام ندهید؛ زیرا مواد آرایشی می‌تواند داخل حفره‌های پوست حل شود و به میکروارگانیسم‌هایی آویزان شود که نمی‌خواهید روی پوست باشد.

مرطوب‌کننده‌های معمولی را قبل از ترک‌کردن منزل (روغن به بهترین حالت) روی پوست بزنید، چون آن‌ها به عمق منافذ نفوذ می‌کنند؛ زیرا به مرطوب نگه‌داشتن پوست در شرایط خشک کمک می‌کند.

کرم ضدآفتاب را فراموش نکنید:

برای مراقبت از پوست در ایام نوروز حتی اگر تمام روز داخل هواپیما باشید، پوست شما به کرم ضدآفتاب خوب برای کمک به مقاومت در برابر آسیب ناشی از شعاع‌های خورشید نیاز دارد.

چندتکه دستمال به همراه داشته باشید:

اگر پوست چربی دارید، یک دستمال به همراه خود داشته باشید تا در طول سفر از آن استفاده کنید. دستمال‌های پاک‌کننده چربی می‌تواند به کاهش چربی پوست کمک کند و بهتر از دستمال‌ها معمولی است که ممکن است چیزی بر روی پوست باقی گذارند. دست‌ها را به‌صورت نزنید:

این یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی است که ما می‌توانیم هنگام سفر انجام دهیم. به‌خصوص داخل هواپیماها یا در فضاهای عمومی، زیرا با بسیاری از میکروب‌ها در تماس هستیم، بنابراین هر زمان که دست با صورت تماس پیدا کند، آن میکروب‌ها به روی پوست منتقل و باعث ایجاد جوش می‌شوند. اگر می‌خواهید صورت را لمس کنید، از یک دستمال‌کاغذی یا دستمال به‌عنوان یک سپر بین دستان و پوست صورت خود استفاده کنید.

چندتکه دستمال به همراه داشته باشید

یخ زیر چشم‌ها بمالید:

حلقه‌های زیر چشم، یکی از مواردی است که هنگام سفرهای نوروزی و دید و بازدیدها نظر ما را به خود جلب می‌کند. اگر هنگام سوارشدن به هواپیما بیشتر شدند از مهماندار هواپیما بخواهید کمی یخ و یک حوله به شما بدهد و آن را مانند یک بسته یخی زیر چشمان خود بمالید. می‌توانید این فرایند را قبل از خوابیدن اولین شب تکرار کنید. فراموش نکنید که به‌دفعات از کرم چشم استفاده کنید تا خشکی زیر چشم رفع و خطوط پوست را کاهش دهید.

برای مراقبت از پوست در ایام نوروز پوست را به طور منظم تمیز کنید:

روزتان را با پاک‌سازی پوست آغاز کنید. این کار به حفظ رنگ چهره کمک خواهد کرد.

مرطوب کردن لب‌ها را فراموش نکنید:

اگر قصد دارید تعطیلات نوروز به مسافرت بروید، یک مرطوب‌کننده لب در کیف‌دستی خود داشته باشید؛ زیرا مسافرت می‌تواند پوست را خشک کند به‌خصوص اگر با هواپیما سفر می‌کنید و لب‌هایتان اغلب یکی از اولین عضوهایی هستند که کمبود آب بدن و خشکی را نشان می‌دهند. برای مرطوب نگه‌داشتن لب مانند دست اغلب به مرطوب‌کننده و ویتامینه نیاز دارید.

 پوست را پاک‌سازی کنید:

در طول مسافرت صبح‌ها صورت خود را با ماسک‌هایی که دارید پاک‌سازی کرده تا منافذ پوست را کاهش دهید و سموم را از سطح پوست پاک کنید.

 پوست را پاک‌سازی کنید

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید با این ماسک غبغب خود را از بین ببرید را بخوانید.

۱۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۰:۳۹ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۴۸ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۴۹ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۱:۲۶ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۲۷ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۲۳ ب٫ظ

  7. سعیدی

    ۸ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۲۳ ب٫ظ

    فوق‌العاده عالی و کاملا مناسب برای تمامی بانوان

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۹ فروردین ۱۴۰۲ در ۲:۴۷ ب٫ظ

      سلامت باشید

      پاسخ

  8. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۲ در ۹:۱۰ ب٫ظ

  9. مرجان

    ۸ فروردین ۱۴۰۲ در ۳:۳۸ ب٫ظ

    آموزنده ومفید تشکر ازشما

    پاسخ

  10. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

  11. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

  12. ناشناس

    ۸ فروردین ۱۴۰۲ در ۱۲:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…