نرم کردن موهای رنگ شده در کوتاه‌ترین زمان

۷
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رنگ کردن مو، تأثیر چشمگیری در تغییر چهره‌ی شما دارد. اما، حتماً می‌دانید که استفاده از رنگ موهای دائمی و به خصوص دکلره، به موهایتان آسیب می‌زند. به دلیل مواد شیمیایی موجود در رنگ مو، مراقبت از موی رنگ شده به شدت مهم است.
نرم کردن موی رنگ شده

نرم کردن موی رنگ شده کاری است که خانم‌ها باید آن را انجام دهند. خیلی از افراد از همان بیست‌سالگی شروع به رنگ‌کردن موهایشان می‌کنند و برخی دیگر با دیدن یک تار موی سفید، رنگ مو را به سفیدی ترجیح می‌دهند؛ اما رنگ‌کردن فقط کافی نیست، بلکه باید از مراقبت‌های بعد از آن هم آگاه بود. موی رنگ شده بیشتر از قبل نیاز به مراقبت دارد. همراه مجله اینترنتی دلتا باشید.

نرم کردن موی رنگ شده

۵ راه‌حل وجود دارد که موهای رنگ‌کرده خود را نرم کنید.

به‌جای نرم‌کننده از ماسک مو استفاده کنید

هفته‌ای یکبار از ماسک موی مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید. این‌ها می‌توانند به بازگرداندن محافظت طبیعی فولیکول مو کمک کنند. حتماً از ماسک‌هایی استفاده کنید که سولفات ندارند. معمولاً می‌توانید موهای خود را با این ماسک‌ها، مرطوب نگاه دارید. ماسک مو را بمالید و سپس موهای خود را زیر دوش قرار دهید و قبل از اینکه ماسک را آبکشی کنید، به مدت ۱۰ دقیقه به آن استراحت دهید.

موها را به طور طبیعی خشک کنید

گرما دشمن موهای سالم است. استفاده از سشوار برای خشک‌کردن موها می‌تواند باعث آسیب، ترک‌خوردن و شکننده شدن موها شود. موهایی که شکننده هستند می‌توانند رنگ‌دانه رنگ را از فولیکول خارج کنند. در صورت امکان، موهای خود را با حوله خشک کنید و بگذارید موهایتان در هوای آزاد خشک شود.

نرم کردن مو

موهای خود را کمتر بشویید

پس از رنگ‌کردن، نباید بیش از ۲ تا ۳ بار در هفته موهای خود را بشویید. هنگامی که موهای خود را می‌شویید، روغن‌های محافظ را از فولیکول موی شما پاک می‌شود. حفظ روغن‌های طبیعی در موهای شما عمری کلیدی برای درخشان و براق نگه‌داشتن موهای شماست. روغن‌هایی که پوست سر شما تولید می‌کند نیز به جلوگیری از شکنندگی و خشکی موهایتان کمک می‌کند.

از شامپوی ساخته شده برای موهای رنگ شده استفاده کنید

پس از رنگ‌کردن موهای خود، فقط از پاک‌کننده‌ها و شامپوهای حالت‌دهنده بدون سولفات استفاده کنید. سولفات‌ها رطوبت مو را از بین می‌برند و آن را شکننده و خشک می‌کنند.

با موهای خیس به رختخواب نروید

قبل از رفتن به رختخواب زمان کافی را برای خشک‌شدن بگذارید. موهای خیس هنگام خواب می‌تواند منجر به شکستگی و آسیب آن شود. اگر موهایتان بلند است و وقت ندارید موهایتان را خشک کنید، آن‌ها را ببافید، اما آن‌ها را به دم‌اسبی یا کش نکشید. این کار باعث می‌شود تا مو تحت‌فشار قرار گیرد و باعث شکستن مو در طول شب‌هنگام چرخش در خواب شود.

با موهای خیس به رختخواب نروید

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب موهایی براق، ابریشمی و سالم فقط با یک روغن را بخوانید.

منبع: www.hamshahrionline.ir

۷ دیدگاه

  1. عاطفه

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۹:۴۴ ب٫ظ

    بعد از رنگ کردن استفاده از یک شامپو خیلی خوب وغیر گیاهی ضروریه👍شامپو های خارجی اصل عالین گرون هستند ولی غلظتشون بالاس ومقرون به صرفه🙏باتشکر از شما گلبانووووو

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۰ ق٫ظ

      ممنون از خودت و نوشتن نظرت عزیزم🌹💕

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۸:۱۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۸:۱۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۳۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۷:۳۰ ب٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ در ۲:۱۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…