چگونه پوره سیب زمینی خامه ای و خوشمزه درست کنیم؟

۲
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
پوره سیب زمینی جزو غذاهای جذابی است که هم طعم عالی دارد و هم می‌توان آن را در کنار غذاهای گوشتی سرو کرد و از ترکیب طعم آن با پروتئین لذت برد!
روش پخت پوره سیب زمینی

پوره سیب زمینی غذایی ساده و خوشمزه که اگر با مواد اولیه تازه تهیه شود، برای بیشتر افراد بسیار جذاب و خوشمزه خواهد بود. پوره سیب زمینی را می‌توان در کنار غذاهای پروتئینی نیز سرو کرد و از آن لذت برد. برای مثال، می‌توانید کمی پوره سیب زمینی را در کنار استیک گوشت یا فیله مرغ بگذارید و غذایی کامل و پر از پروتئین را سرو کنید. در مجله اینترنتی دلتا با ما باشید تا طرز تهیه این غذای خوشمزه را به شما یاد بدهیم.

این روش تهیه پوره سیب زمینی خامه ای بسیار دلچسب است و در عین حال، به عنوان یک وعده غذایی زیاد سنگین نیست.

مواد لازم برای طرز تهیه پوره سیب زمینی خامه ای برای ۴ نفر:

  • سیب زمینی: حدود ۱ کیلوگرم
  • شیر پر چرب: نصف پیمانه
  • سبزیجات معطر مثل رزماری (به صورت خرد نشده): کمی (در صورت تمایل)
  • خامه قنادی: نصف پیمانه
  • سیر: ۸ حبه
  • کره بدون نمک: نصف پیمانه
  • نمک: ۱ قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه و پیازچه برای تزئین: مقداری

روش پخت پوره سیب زمینی

روش تهیه پوره سیب زمینی با خامه در کمتر از ۲۰ دقیقه:

۱. ابتدا سیب زمینی‌ها را بشویید و پوست بگیرید. اگر نمی خواهید به سرعت از آنها استفاده کنید، برای این که سیاه نشوند آنها را درون آب سرد بگذارید تا نشاسته روی سیب زمینی ها باعث تیرگی آنها نشود. شما می‌توانید از سیب زمینی ها با پوست نیز استفاده کنید؛ ولی برای این که پوره نرم‌تر و یکنواخت تری داشته باشید، توصیه می کنیم که آنها را پوست بگیرید.

۲. سیب زمینی را ها به صورت نگینی خرد کنید و درون قابلمه‌ای پر از آب سرد به همراه مقداری نمک بریزید. قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید و اجازه دهید آب بجوشد. وقتی آب جوشید، حرارت را کم کنید تا سیب زمینی‌ها به مدت ۱۵ دقیقه به آرامی آب پز و نرم شوند.

حالا امتحان کنید که سیب زمینی ها به خوبی نرم شده‌اند یا نه. اگر هنوز سفت بودند، بیشتر صبر کنید تا روی حرارت ملایم، نرم شوند.

در این مرحله کره ذوب شده را به سیب زمینی‌های پوره شده اضافه می‌کنیم و خوب هم میزنیم. حتما کره را پیش از شیر یا خامه به پوره اضافه کنید چراکه باعث می‌شود سیب زمینی‌ها ساختار خود را حفظ کنند و ساختار آنها توسط شیر یا خامه بیش از اندازه نرم نشود اگر خامه و کره ذوب شده را یکجا اضافه کنید به پوره حالتی شبیه سوپ می‌دهد. بعد از افزودن و هم زدن کره، نمک پوره را بچشید و در صورت نیاز نمک را تنظیم کنید.

طرز تهیه پوره سیب زمینی با خامه

۳. سیب زمینی های داخل قابلمه را در آبکش بریزید و آب آنها را به طور کامل بگیرید. درون همان قابلمه یا یک تابه دیگر، سیب زمینی های آبکش شده را به مدت ۳ دقیقه با حرارت متوسط رو به بالا تفت دهید. در این روش تهیه پوره سیب زمینی با خامه، لازم نیست به سیب زمینی ها روغن اضافه کنید.

۴. سیب زمینی ها را با گوشت کوب برقی یا دستی کاملاً له کنید تا بافت نرم و یکدستی پیدا کنند. می‌توانید پوره سیب زمینی تهیه شده را از توری فلزی رد کنید تا یکدست‌تر شود. دقت کنید برای تهیه پوره، سیب زمین‌ها را داخل مخلوط کن یا غذاساز نریزید؛ چون بافت آنها را بیش از حد کشدار می‌کند.

۵. کره را ذوب کنید و آن را قبل از خامه و شیر به پوره بیفزایید. مواد را کاملاً هم بزنید. افزودن کره پیش از خامه و شیر به پوره سیب زمینی باعث می‌شود پوره شما بیش از حد نرم نشود و بافت و شکل خود را حفظ کند.

۶. در این مرحله از طرز تهیه پوره سیب زمینی خامه ای، شیر را به همراه خامه غلیظ با سیر و سبزیجات معطر در قابلمه ای روی شعله ملایم قرار دهید. صبر کنید تا مواد بجوشد؛ سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و مواد را از صافی رد کنید تا سیر و سبزیجات جدا شوند.

۷. خامه گرم را طی چند مرحله به مخلوط پوره و کره بیفزایید. خامه را به طور یک جا به مواد اضافه نکنید؛ چون باعث از بین رفت بافت پوره و تبدیل شدن آن به سوپ می‌شود. مواد را خوب هم بزنید و با هم مخلوط کنید.

۸. پوره را در ظرف سرو بریزید و آن را با پیازچه خرد شده و فلفل سیاه تزئین کنید.

چند نکته مهم درباره تهیه پوره سیب زمینی با خامه:

اگر دوست دارید خامه در پوره شما بیشتر باشد، می‌توانید شیر را جایگزین خامه کنید.

می‌توانید به جای خامه از مواد دیگری مثل پنیر خامه‌ای یا پنیر فیلادلفیا استفاده کنید. ولی تجربه نشان داده است که استفاده از خامه طعم بهتری به پوره سیب زمینی می‌دهد. نظر شما در این باره چیست؟ تجربه خود را درباره طرز تهیه پوره سیب زمینی با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد برای مطالعه: گوجه‌های رسیده را تبدیل به سس کچاپ خوشمزه کنید! را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. عاطفه

    ۷ تیر ۱۴۰۲ در ۳:۰۶ ب٫ظ

    چقدر خوب میشه اگر پوره سیب زمینی را گاهی بجای برنج وماکارونی استفاده کنیم، مرسی از شما گلبانووو🙏

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در ۶:۵۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…