دود اسفند مسکن در چشم مشاوران املاک

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بررسی های خبرنگار دلتا نشان می‌دهد که شوک ناشی از افزایش قیمت در هفته آخر بهمن 97 باعث شده تا روزهای پایانی اسفند برای مشاوران املاک سردتر طی شود.
افزایش قیمت مسکن

بازار مسکن پایتخت و به تبع آن شهرهای بزرگ کشور در سال‌۹۷ روزهای پر فراز و نشیبی را طی کرد. همزمان با آغاز سال ۹۷، بازار مسکن با انتقال از دوره «پیش‌رونق» و قرار‌گیری در دوره «رونق»، یک فصل پر‌معامله و همراه با رشد قیمت متفاوت نسبت به سال قبل را تجربه کرد. اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی فصل بهار، ریزش سریالی حجم معاملات آغاز شد. دلیل این امر را می‌توان افزایش قیمت مسکن در هفته پایانی بهمن و تاثیر آن بر بازار مسکن در اسفندماه دانست.

به گزارش مجله دلتا به نقل از دنیای اقتصاد، از ابتدای تابستان ۹۷ بر خلاف میزان معاملات، قیمت مسکن در یک شیب تند رو به افزایش گذاشت. تا اینکه از شهریورماه، روند رشد ماهانه قیمت مسکن در یک شیب نزولی قرار گرفت و درنهایت در دی ماه  کمترین سطح تورم ملکی در سال ۹۷ ثبت شد. کاهش میزان معاملات در ماه‌های اخیر از یکسو و کاهش توان خرید متقاضیان مصرفی در مقایسه با قیمت‌های افزایش یافته از سوی دیگر سبب شد تا بازار مسکن به فاصله چندماه از آغاز رونق مسکن در یک وضعیت شبه رکودی قرار گیرد.

قیمت مسکن سال 97

شوک هفته اول اسفند و افزایش قیمت مسکن

اگرچه مشاوران املاک طی این مدت از آخرین مراجعات متقاضیان به بازار برای خرید یا فروش خبر می‌دادند اما اکنون بر این باورند که در یک هفته پایانی سال به دلیل نزدیک شدن به تعطیلات نوروزی میزان مراجعات به بنگاه‌های املاک به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

بررسی های خبرنگار دلتا در این باره نشان می‌دهد، یکی دیگر از دلایل کاهش میزان مراجعات به آژانس های املاک تغییرات قیمتی است که در هفته آخر بهمن و‌ ابتدای اسفند روی داد و باعث شد تا افزایش قیمت سکه و ارز بر نحوه قیمت گذاری ملک تاثیر بگذارد. از این رو مالکان نیز به افزایش قیمت مبادرت کردند. همین موضوع باعث شد تا خریداران در یک هفته با افزایش قیمت جدید مواجه شوند و توان خرید را از دست بدهند.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این خبر صفحه خبر و گزارش و اخبارمسکن  مجله دلتا را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…