شرایط پرداخت وام مسکن بدون ضامن

۰
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
احراز تمکن مالی متقاضی برای بازپرداخت تسهیلات به عنوان یکی از شروط اساسی و اصلی در ضوابط پرداخت وام مسکن بدون ضامن در طرح جدید ارائه تسهیلات مدنظر قرار گرفته است.
وام مسکن بدون ضامن

مدیر امور طرح و برنامه بانک  مسکن گفت: اگر متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن، فیش حقوقی یا حکم کارگزینی ارائه کنند، نیازی به معرفی ضامن برای دریافت تسهیلات ندارند. به عبارت دیگر می توانند از وام مسکن بدون ضامن بهره‌مند شوند.

به گزارش مجله دلتا به نقل از خبرگزاری مهر، محمد حسن مرادی افزود: بسیاری از متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن به خصوص متقاضیان دریافت تسهیلات خرید مسکن در ارتباط با نحوه احراز توانایی مالی سوالاتی مطرح می‌کنند که لازم است در این باره مسئولان مربوطه و به خصوص همکاران ما در شعب این بانک اطلاعات لازم را به متقاضیان ارائه دهند.

وی گفت: ابهام در مورد نیاز یا عدم نیاز به معرفی ضامن به بانک در زمان دریافت تسهیلات از سوی  وام گیرندگان  یکی از پرسش‌های اساسی آن ها است که اغلب با آن مواجهند.

دریافت وام مسکن بدون ضامن

مرادی با اشاره به شرط وجود تمکن مالی و درآمد کافی متقاضی برای بازپرداخت تسهیلات به عنوان یکی از شروط اصلی پرداخت وام مسکن بدون ضامن به متقاضیان، خاطرنشان کرد: یکی از مقررات اصلی در خصوص نحوه شناسایی واجدان شرایط دریافت تسهیلات مسکن احراز تمکن مالی فرد متقاضی برای پرداخت اقساط ماهانه به منظور بازپرداخت تسهیلات است. به این معنا که شعب وام دهنده در زمان مراجعه فرد متقاضی برای دریافت تسهیلات باید حتماً بررسی کنند که آیا متقاضی ،توانایی بازپرداخت تسهیلات و پرداخت اقساط ماهانه را به لحاظ بنیه مالی و سطح درآمدی دارد یا خیر؟

اثبات توانایی پرداخت اقساط وام مسکن بدون ضامن کافی است

مدیر امور طرح و برنامه بانک  مسکن تصریح کرد : بر اساس مقررات مربوط به پرداخت تسهیلات خرید مسکن به متقاضیان، وام گیرنده بایستی توانایی پرداخت اقساط را داشته و این موضوع با توجه به بررسی  (حکم استخدامی، فیش حقوقی، گردش حساب بانکی و …) توسط شعبه مربوطه احراز می‎شود.

وی خاطرنشان کرد: بهره مندی متقاضیان دریافت وام مسکن از درآمد مستقل از ارکان مهم ضوابط بانک برای ارائه تسهیلات محسوب می‌شود؛ بنابراین برای آنکه فرد متقاضی مشمول دریافت تسهیلات مسکن شود از یک نظر لازم است کفایت مالی کافی برای پرداخت تسهیلات به واسطه درآمد شخصی خود داشته باشد و این موضوع را از طریق اسناد حقوقی و درآمدی خود به بانک ارائه کرده وبه اثبات رساند.

برای دیدن مطالب مرتبط پیرامون این گزارش  صفحه خبر و گزارش و اخبار مسکن  مجله دلتا را ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…