فقط با یک نعناع پوست و موی خود را درخشان کنید

۵
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نعناع گیاهی خوش‌عطر است که با فواید فراوان خود برای سلامتی جسم، ذهن، پوست و مو می‌تواند شما را شگفت‌زده کند.
خواص نعناع برای پوست و مو

این گیاه حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی مثل نیاسین، فولات، کلسیم، مس و آهن است. اگر می‌خواهید رشد موهایتان بیشتر شود، دهانتان خوشبو شود، استرستان کاهش پیدا کند و خطر ابتلا به سرطان در شما کم شود، نعناع را به روش‌های مختلف در رژیم غذایی خود جای دهید. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع خواص نعناع برای پوست و مو می‌پردازیم.

خواص نعناع برای پوست و مو

خواص نعناع برای پوست

مشکلات پوستی مختلف را درمان می‌کند

نعناع در کرم‌های موضعی مخصوص مشکلات پوستی استفاده می‌شود. خواص تسکین‌دهنده‌ این گیاه آن را تبدیل به یک داروی مناسب برای راش (بثورات) می‌کند. نعناع اثرات بهبوددهنده‌ قوی روی پوست دارد.

چربی پوست را از بین می‌برد

قرن‌هاست که از برگ‌های نعناع برای درمان چربی پوست استفاده می‌شود. منتول موجود در نعناع ترشح چربی از غدد سبوم را کاهش می‌دهد که این موضوع به‌طور طبیعی چربی اضافی پوست را برطرف می‌کند. برای استفاده از نعناع جهت رفع چربی پوست، اقدامات زیر را انجام دهید.

  • برگ‌های نعناع تازه را آسیاب کنید و آن‌ها را با مقدار کمی آب مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید.
  • مخلوط ایجاد شده را روی صورت خود قرار دهید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند.
  • صورت خود را بشویید و خشک کنید.
  • می‌توانید به این ماسک روغن جوجوبا، عسل یا ژل آلوئه‌ورا اضافه کنید تا نتایج بهتری بگیرید‌.

 با آفتاب‌سوختگی و برنزه شدن پوست در اثر آفتاب مبارزه می‌کند

نعناع منبع غنی ویتامین‌های C و A محسوب می‌شود و حاوی فولات و اسیدهای چرب امگا ۳ است و به همین دلیل به مبارزه با مشکلات مربوط به نور خورشید مثل برنزه شدن پوست یا آفتاب‌سوختگی کمک می‌کند.

نعناع حاوی یک ماده‌ مغذی به نام پریلیل الکل است که از شکل‌گیری سلول‌های سرطانی جلوگیری می‌کند. روش استفاده از نعناع برای بهره‌گیری از خاصیت ذکر شده در ادامه آورده شده است.

  • با برگ‌های نعناع آسیاب شده و کمی آب یک خمیر درست کنید و آن را روی صورتتان قرار دهید. همچنین می‌توانید برای رفع برنزگی پوست در اثر آفتاب سوختگی، از روغن نعناع به‌صورت موضعی استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید از روغن نعناع به‌طور مستقیم روی صورت خود استفاده کنید، آن را با یک روغن حامل رقیق کنید تا دچار التهاب نشوید.

خواص نعناع برای مو

نعناع نه تنها برای پوست مفید است، بلکه فوایدی برای مو هم دارد. این گیاه معمولا به توانایی خود در جوانسازی مو شناخته می‌شود. نعناع به مبارزه با مشکلات مربوط به مو کمک می‌کند. در ادامه خواص نعناع برای مو را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

به‌عنوان تونیک مو عمل می‌کند

روغن نعناع زمانی که با روغن‌های اسانسی دیگر مثل روغن درخت چای، روغن نارگیل، روغن کرچک یا روغن ویتامین E مخلوط شود، به‌عنوان یک تونیک موی عالی عمل می‌کند. تونیک مو محصولی است که باید از آن روی پوست سر خود استفاده کنید‌. این محصول سرعت رشد مو را افزایش می‌دهد و به حفظ سلامت پوست مو کمک می‌کند.

شپش را برطرف می‌کند

روغن نعناع به‌عنوان دافع حشرات عمل می‌کند و استفاده از آن روی مو می‌تواند شپش را رفع کند‌. اگر دچار شپش هستید، از روغن نعناع به روش زیر استفاده کنید‌.

  • موهایتان را با روغن نعناع خوب ماساژ دهید.
  • اجازه دهید روغن به مدت ۲۴ ساعت روی موهایتان بماند. سپس موهای خود را بشویید.
  • این کار را ۳ بار در هفته تکرار کنید تا به‌طور کامل از شر شپش‌ها رها شوید.
  • اگر پوست حساسی دارید و احتمال می‌دهید پوستتان تحریک می‌شود، می‌توانید روغن نعناع را با روغن زیتون رقیق کنید.
  • روغن نعناع همچنین احساس خارش ناشی از شوره را کاهش می‌دهد‌.

 تقویت مو و پوست با نعناع

رشد مو را افزایش می‌دهد

ماساژ دادن روغن نعناع روی پوست سر به متعادل کردن سطح PH کمک می‌کند. این موضوع در خنثی کردن اثرات تولید چربی بیش از حد مفید است‌ و از این طریق چربی مو را کاهش می‌دهد. این مسأله فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند و گردش خون در پوست سر را افزایش می‌دهد و در نتیجه رشد مو را زیاد می‌کند.

فولیکول‌های مو را هیدراته می‌کند

آبرسانی کردن مو یکی دیگر از خواص نعناع به شمار می‌رود. این گیاه با هیدراته کردن فولیکول‌ها، به شما موهایی درخشان، نرم و لطیف می‌دهد. چند قطره از روغن نعناع را کف دستتان بریزید و به‌آرامی روی موهای خود ماساژ دهید.

علاوه بر این روغن نعناع باعث چرب شدن موها نمی‌شود و رایحه‌ خوبی به موهایتان می‌دهد. هنگام استفاده از ابزارهای صاف‌کننده‌ مو، می‌توانید روغن نعناع را به‌عنوان سرم محافظت‌کننده روی موهای خود بمالید.

تقویت مو و پوست

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب هرگز از این لوازم آرایش استفاده نکنید را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۳ آبان ۱۴۰۱ در ۱:۲۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۱ در ۱۰:۵۷ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲ آبان ۱۴۰۱ در ۴:۴۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۷ مهر ۱۴۰۱ در ۶:۰۵ ب٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۸ مهر ۱۴۰۱ در ۹:۱۱ ق٫ظ

      ممنونیم از حضور ارزشمند شما🌹

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…