از بین بردن جوش سر سیاه بینی در خانه

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تقریبا همه ما، فارغ از هر سن و جنسیتی برای یک بار هم که شده جوش‌های سرسیاه را روی بینی خود مشاهده کرده‌ایم که همواره برایمان ناخوشایند و آزار دهنده بوده است. همین مسئله باعث شده تا برای خلاصی از شر آن‌ها دست به هر روش درمانی بزنیم.
از بین بردن جوش سر سیاه

زمانی که بدون آرایش جلو آینه می‌ایستید یکی از نکاتی که ممکن است حسابی شما را شاکی کند دانه‌های سر سیاه روی بینی است. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع از بین بردن جوش سر سیاه می‌پردازیم.

از بین بردن جوش سر سیاه

ماسک خمیردندان و نمک

یکی از آسان‌ترین روش‌های از بین بردن و درمان جوش‌های سر سیاه روی بینی استفاده از ماسک خمیر دندان و نمک است. برای تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

  • ۱ قاشق چایخوری خمیر دندان
  • ۱ قاشق غذاخوری نمک

خمیر دندان و نمک را با هم مخلوط و یک ماسک درست کنید. ماسک را روی بینی بمالید و اجازه دهید خشک شود. سپس انگشت‌های دست را مرطوب کنید و به آرامی ماسک را روی بینی ماساژ دهید و در آخر با آب ولرم بشورید. خمیر دندان و نمک را یک تا دو بار در هفته تکرار کنید.

ماسک هایی برای از بین بردن جوش سر سیاه

ماسک جوش شیرین و لیموترش

ماسک جوش شیرین و لیمو ترش یک ماسک خانگی موثر و آسان دیگر برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه روی بینی است. برای درست کردن این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

  • ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • ۱/۲ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش تازه

آب لیمو ترش و جوش شیرین را با هم مخلوط کنید و یک ماسک یکدست درست کنید. ماسک را روی بینی بمالید و صبر کنید تا خشک شود. از این ماسک برای پاکسازی تمام سطح پوست صورت هم می‌توانید استفاده کنید. بعد از این‌که خشک شد صورت را با آب ولرم بشورید. در هفته یک بار از این ماسک استفاده کنید.

 ماسک ژلاتین و شیر

یک ماسک موثر و شگفت‌انگیز دیگر برای از بین بردن دانه‌های سر سیاه بینی. برای درست کردن ماسک ژلاتین و شیر به مواد زیر نیاز دارید:

  • ۱ قاشق غذاخوری ژلاتین بدون طعم
  • ۲ قاشق غذاخوری شیر

ژلاتین و شیر را با هم مخلوط کنید. به مدت ۱۵ ثانیه در مایکروفر یا روی شعله ملایم گاز حرارت دهید تا گرم شود اما مراقب باشد به دمای جوش نرسد. ماسک به دست آمده را روی بینی بمالید و صبر کنید تا خشک شود. ۳۰ تا چهل دقیقه ماسک را روی بینی نگه دارید. سپس با آب ولرم بشورید. برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه بینی ۲ بار در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ماسک لیموترش و عسل

  • در درمانگر بودن عسل طبیعی برای بسیاری از مشکلات پوستی هیچ شکی نیست. لیمو ترش هم به خاطر خاصیت اسیدی و آنتی‌اکسیدانی که دارد یک مکمل پوستی خوب در کنار موادی مثل عسل طبیعی است. برای درست کردن این ماسک موثر خانگی به مواد زیر نیاز دارید:
  • نصف یک عدد لیموترش
  • ۱/۲ قاشق چایخوری عسل طبیعی

آب لیموترش را بگیرید، هسته‌های لیمو ترش را جدا کرده و با عسل مخلوط کنید. ماسک به دست آمده را روی بینی بمالید. از این ماسک برای استفاده روی تمام سطح پوست صورت هم می‌توانید استفاده کنید. ماسک لیموترش و عسل را به مدت ۱۰ تا پانزده دقیقه روی پوست نگه دارید و سپس با آب ولرم بشورید. برای نتیجه بهتر ۲ تا ۳ بار در هفته از این ماسک موثر استفاده کنید.

ماسک لیموترش و عسل

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ماسک آرد نخودچی راه حلی برای مشکلات پوستی را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ در ۰:۳۷ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ آبان ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۴ مهر ۱۴۰۱ در ۲:۵۵ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۲ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…