روش‌های آسان برای درمان خط اخم ابرو

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با اینکه بیشتر افراد برای از بین بردن خط اخم از روش‌های درمانی مانند تزریق بوتاکس استفاده می‌کنند، چندین راه طبیعی آسان وجود دارد که کمک می‌کنند تا بدون تزریق از خط اخم خلاص بشوید.
روش‌ های آسان برای درمان خط اخم

معمولا خط اخم در اثر افزایش سن به‌وجود می‌آید. با افزایش سن، پوست انعطاف‌پذیری خود را از دست داده و مانند گذشته به حالت قبل خود برنمی‌گردد. با اینکه خط اخم از عوارض اجتناب‌ناپذیر افزایش سن است، ولی به لطف روش‌هایی می‌توان تا حدی بروز آن را به‌تعویق انداخت یا از شدت آن کاست. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع روش‌ های آسان برای درمان خط اخم می‌پردازیم.

روش‌ های آسان برای درمان خط اخم

درمان‌های خانگی فراوانی برای مواجهه با خط اخم وجود دارند. شاید این روش‌ها هنوز از لحاظ بالینی یا پزشکی موردتأیید قرار نگرفته باشند اما افراد زیادی به اثربخشی این روش‌ها باور دارند. این روش‌ها عبارت‌اند از:

  • مالیدن سفیده‌ تخم مرغ بر روی پوست بین چشم و ابروها
  • مالیدن مخلوطی از ماست، آبلیمو و مایعی از کپسول ویتامین E به‌مدت ۱۰ دقیقه بر روی پوست و سپس شستن آن
  • ماساژدادن خط اخم با چند قطره روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین هر شب قبل از خواب
  • خوردن یک قاشق غذاخوری روغن تخم کتان ۲ تا ۴ بار در روز
  • قراردادن ماسکی از پوره‌ آووکادو بر روی پوست به‌مدت ۲۰ دقیقه و سپس شستن آن

تمریناتی برای از بین بردن خط اخم

برخی بر این باورند که تمرینات صورت با حرکات تکراری موجب بدترشدن خط اخم می‌شود. درحالی‌که عده‌ای دیگر بر این باورند برخی تمرینات صورت می‌تواند به ایجاد حالت ارتجاعی صورت و از بین بردن خط اخم کمک بکند.

درمان خط اخم

از بین بردن خط اخم پیشانی

برای داشتن پیشانی صاف و بدون چین‌وچروک باید هر روز بر روی ماهیچه‌های پیشانی کار کنید.

برای این کار باید کف دست چپ‌تان را بر روی سمت چپ پیشانی بگذارید. سپس درحالی‌که سمت چپ پیشانی را محکم با دست چپ نگه داشته‌اید، کف دست راست‌تان را بر روی سمت راست پیشانی‌تان بگذارید و در جهت حرکت عقربه‌های ساعت با حرکات دورانی این قسمت را ماساژ بدهید. پس از ۲ دقیقه دست راست‌تان را همان‌جا نگه دارید و با دست چپ، سمت چپ پیشانی‌تان را ۲ دقیقه ماساژ بدهید. این بار هر طرف پیشانی را به‌مدت ۲ دقیقه درخلاف جهت حرکت عقربه‌های ساعت ماساژ بدهید. این کار را ۳ بار و در مجموع ۶ دقیقه بر روی هر سمت پیشانی‌تان انجام بدهید.

از بین بردن خط اخم اطراف چشم

برای کاهش چروک اطراف چشم، انگشت شست خود را بر روی گوشه‌ بیرونی چشم قرار دهید و سایر انگشتان خود را در بالای سرتان نگه دارید. سپس شست خود را از گوشه‌ بیرونی چشم به سمت گوشه‌‌ها و قسمت بالایی سرتان بکشید. این کار را به‌مدت ۱۰ ثانیه انجام داده و سپس استراحت بکنید. در مجموع این کار را ۱۵ بار در روز تکرار کرده و آن را به بخشی از عادت روزمره‌تان تبدیل بکنید.

روش های خانگی درمان خط اخم

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مجله دلتا مطلب معجزه عسل برای پوست که همه را شوکه می‌کند را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. لادن

    ۴ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۱۶ ق٫ظ

    با سلام سپاس از شما حرکات روی صورت اگر با فیلم باشه بهتره .گاهی بد متوجه می‌شویم و خطرناکه . سپاس

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۵ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۳۴ ق٫ظ

      سلام، حتما در بخش تصویری مجله از این دست مطالب گذاشته خواهد شد.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…