ماسک حنا، یک پاک‌کننده که پوست‌تان را آرام می‌کند

۵
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکی از گیاهان دارویی که از دیرباز در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرد حنا است که اکنون نیز با وجود پیشرفت‌های صنعت داروسازی جایگاه خود را بین مردم حفظ کرده است.
ماسک حنا پاک کننده قوی پوست

یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های حنا دفاع در برابر عفونت است. حنا می‌تواند به بدن کمک کند تا در برابر عفونت، دفاع قوی‌تری داشته باشد و این باعث می‌شود که کم‌کم باکتری‌های مضر از پوست شما محو شود. این یکی از مهم‌ترین خواص حنا برای پوست است. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع ماسک حنا پاک کننده قوی پوست می‌پردازیم.

پاکسازی و کوچک کردن منافذ پوست با ماسک حنا

حنای پودر شده را ۳۰ دقیقه در آب بریزید و سپس کمی پودر پروتئین به آن اضافه کنید و ماسک را به‌ صورت خود بزنید و صبر کنید تا پوست‌تان به‌طور کامل خشک شود و در نهایت با آب سرد بشویید.

آرام کردن پوست با ماسک حنا

برگ حنا را به اندازه یک قاشق غذاخوری داخل آب جوش بریزید و بعد از یک ساعت ۱ قاشق چای‌خوری روغن جوجوبا به آن اضافه کنید. ۲۰ دقیقه ماسک را روی صورت‌تان قرار دهید و بعد با آب گرم شست‌وشو دهید.

استفاده از ماسک حنا به عنوان تونر

۲ قاشق غذاخوری حنا را داخل آب گرم بریزید و یک بافت کرمی ایجاد کنید و سپس بعد از خنک شدن، آن را به صورت‌تان بزنید و بعد از شست‌وشوی آن از یک ماسک تقویت‌کننده استفاده کنید.

ماسک حنا

ماسک حنا برای لیفت و جوانسازی

حنا را با چند قطره روغن ضروری ترکیب کنید و به پوست صورت بزنید.

پاکسازی کلی و عالی پوست صورت با ماسک حنا

حنا و خاک‌رس سفید را به مقدار مساوی با هم ترکیب کنید و با کمی آب آن را خمیر کنید و سپس ماسک حنای بدون رنگ را به صورت بزنید و اول با آب گرم و بعد با آب سرد شست‌وشو دهید و بعد از هر بار شست‌وشو نیز به صورت خود کرم بزنید.

پاک کننده قوی پوست

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب مد و زیبایی مجله دلتا مطلب معجزه عسل برای پوست که همه را شوکه می‌کند را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ مهر ۱۴۰۱ در ۸:۲۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۳ ب٫ظ

  3. حسینی

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ در ۵:۳۲ ب٫ظ

    خیلیم عالی

    پاسخ

  4. رستا

    ۳ شهریور ۱۴۰۱ در ۲:۵۳ ق٫ظ

    برای نوجوانان هم خوبه؟

    پاسخ

    • ریحانه شیشه گر

      ۶ شهریور ۱۴۰۱ در ۹:۰۴ ق٫ظ

      بله جوانان هم می‌توانند از این ماسک استفاده کنند

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…