یک بار برای همیشه به کمدها نظم بدهید

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
نظم دادن به کمد لباس  واجب است چرا که بخش مهمی از آرامش و رفاه شما در اتاق‌های خانه وابسته به نظم کمدها است.
نکات نظم دهی کمد لباس

اگر هر بار که در کمد را باز می‌کنید با انبوهی از آشفتگی پارچه‌ای روبه‌رو شوید، نظم فکری و آسایش‌ شما هم در آن فضا از دست می‌رود. آیا وقت آن نرسیده که به کمدهای خود نظم دهید؟ در این مطلب از دلتامگ به بیان نکات نظم دهی کمد لباس می‌پردازیم.

نکات نظم دهی کمد لباس

یکی از مشکلات معمول در خانه نا منظم بودن کمدها است، حتی اگر کمدتان را کاملا مرتب کنید، چند هفته بعد کمد به حالت اولیه اش باز می‌گردد و نامنظم می‌شود.

لباس‌های قدیمی را کنار بگذارید

شاید این کار در نگاه اول نظم دادن به کمد لباس ساده به‌نظر نرسد، برخی از ما عادت کرده ایم که وسایل و لباس های قدیمی را نگه داریم. بخشیدن یا کنار گذاشتن لباس‌ها برایمان کار آسانی نیست. اما توصیه جدی ما به شما این است که پیش از هر کاری، لباس‌های داخل کمد را بررسی کنید و سریعا لباس‌هایی که مدتی طولانی است مورد استفاده شما قرار نگرفته‌اند را از کمد خارج کنید.

نکات نظم دهی کمد لباس

به دنبال حداکثر استفاده از ارتفاع باشید

نکته‌ای اساسی برای استفاده بهینه از فضا در تمامی فضاهای کوچک این است که بهترین استفاده را از ارتفاع داشته باشیم. معمولا بالای کمدها که دست افراد به آن نمی‌رسد، فضایی بلا استفاده یا نامنظم می‌شود. پیشنهاد جدی ما به شما این است که اگر بالای کمدتان خالی است یا نظم خاصی ندارد، با خریدن جعبه‌هایی در اندازه‌های مختلف، سعی کنید به بهترین شکل از این قسمت استفاده کنید و نظمی پایدار به این قسمت کمد ببخشید.

استفاده از رنگ‌های هماهنگ از نکات نظم دهی کمد لباس

برای چوب لباسی‌ها و جعبه‌هایی که وسایلتان را در آن‌ها قرار می‌دهید رنگی خنثی و واحد انتخاب کنید. مثلا چوب لباسی‌هایی سفید و ساده در کنار جعبه‌هایی به رنگ آبی روشن. این ترکیب رنگ هماهنگ شلوغی کمد را کمتر کرده و وحدت و نظم را در آن ایجاد می‌کند.

نکات نظم دهی کمد لباس

به کمدتان چند کشو اضافه کنید

اگر از قبل نظم دادن به کمد لباس در کمد کشوهایی تعبیه نشده نباید فکر کنید که هرگز نمی‌توانید کشوهایی در این کمد داشته باشید، کافی است کمی وقت بگذارید. کشوها در نظم بخشیدن به هر فضایی، عالی عمل می کنند.

تقسیم‌بندی کشوها از نکات نظم دهی کمد لباس

کار سختی پیش رو نیست، ایده‌های متنوعی برای تقسیم‌بندی کشوها وجود دارد، می‌توانید با استفاده از لوله‌هایی که بریده‌اید به کشو نظم بدهید، یا با چند قطعه هر کشو را به‌صورت دلخواه‌تان تقسیم‌بندی کنید.

تقسیم‌بندی کشوها

برچسب‌گذاری کنید

شاید در نگاه اول این کار به نظرتان مفید نباشد، اما وقتی شما روی جعبه یا کشویی خاص برچسبی می‌زنید، ناخواسته باعث می‌شوید چیزی به جز آنچه که نوشته‌اید وارد آن بخش نشود. به‌عنوان مثال غیر ممکن است دستبندهای خود را در محل مشخص شده برای جوراب‌ها قرار بدهید. به این ترتیب نظمی خاص و همیشگی به کمدهایتان بخشیده‌اید.

یک آویز برای لباسی که باید آن را بپوشید داشته باشید

یک آویز پشت چسب‌دار به رنگ در کمد خریداری کنید و آن را روی در نصب کنید. هرروز که قصد بیرون رفتن دارید، لباسی که میخواهید بپوشید را روی آن قرار بدهید. با این کار لازم نیست هر بار در کمد را باز کنید و لباس ها را کنار بزنید تا این لباس را پیدا کنید. این کار همچنین باعث می‌شود دسترسی سریع‌تری به لباس مورد نیازتان داشته باشید.

یک آویز برای لباسی که باید آن را بپوشید داشته باشید

 

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۲۷ ق٫ظ

    خیلی عالی

    پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۵۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…