۷ زنگ خطر برای ترک شبکه‌های اجتماعی

۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
همه ما در زندگی خود برای آسان‌تر کردن کارهای خود از رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنیم، اما معایبی هم دارند. در این مطلب به چند نشانه اشاره شده که می‌گوید افراد به دوری از رسانه‌های اجتماعی نیاز دارند.
شبکه های اجتماعی مجازی

شبکه‌های اجتماعی این روزها نقش مهمی در زندگی ما دارد. همانطور که همه ما می‌دانیم شبکه‌های اجتماعی مزایای زیادی برای ما دارند، اما شبکه‌های اجتماعی در کنار مزایایی که دارند می‌توانند برای ما معایبی نیز به همراه داشته باشند. شبکه‌های اجتماعی ممکن است شما را به وضعیت ذهنی ناخوشایند برساند که شما آن وضعیت را دوست ندارید. با مجله دلتا همراه باشید تا با نشانه و زنگ خطرهای شبکه های اجتماعی مجازی آشنا شوید.

شما نمی‌توانید از مقایسه خود با دیگران دست بردارید

یک روز خوب‌تان را در رسانه‌های اجتماعی می‌چرخید و متوجه می‌شوید که دوستان‌تان وضعیت‌ها یا عکس‌هایی را منتشر می‌کنند که اوقات خوشی را سپری می‌کنند، درحالی که شما از نظر شخصی، شغلی یا مالی در مکان نامناسبی گیر کرده‌اید. شما به طور طبیعی از تماشای محتوای شخص دیگری در آن مقطع احساس حسادت خواهید کرد. رسانه‌های اجتماعی به این ترتیب باعث ناامیدی و نارضایتی در زندگی شما می‌شوند.

بارها و بارها صفحه‌های اجتماعی خود را بررسی می‌کنید

بدون هیچ دلیلی، متوجه می‌شوید که بارها و بارها شبکه‌های اجتماعی خود را بررسی می‌کنید و صفحه خود را مرور می‌کنید. این جستجو غیر ضروری است و به هیچ وجه به درد شما نمی‌خورد، اما شما همچنان این کار را انجام می‌دهید، زیرا بسیار به آن عادت کرده‌اید.

بارها و بارها صفحه‌های اجتماعی خود را بررسی می‌کنید

از دیدن مطالبی که دیگران پست می‌کنند، احساس ناخوشایندی دارید یا آزرده خاطر می‌شوید

شبکه‌های اجتماعی دیگر یک فعالیت سرگرم کننده برای شما نیستند، بیشتر اوقات، از دیدن آنچه دیگران در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند، احساس ناراحتی می‌کنید. به نظر می‌رسد این افراد فقط اعصاب شما را به هم می‌ریزند و شما نمی‌توانید از هر مطلبی که پست می‌کنند آزرده نشوید، شما دلیل نارضایتی خود را نمی‌دانید، با این حال متوجه می‌شوید که از دیدن افراد دیگر آزرده خاطر می‌شوید.

زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی تلف می‌کنید

شما به صورت ناخودآگاه، با گذشت زمان، به تدریج به شبکه‌های اجتماعی وابسته می‌شوید و زمان زیادی را برای بودن در شبکه‌های اجتماعی در جدول زمانی خود تلف می‌کنید و حتی نمی‌دانید چرا این کار را در مرحله اول انجام می‌دهید.

زمان احتمالا با ارزش‌ترین منبعی است که می‌توانید داشته باشید و مطمئنا نمی‌خواهید زمان گرانبهای خود را با جستجو در شبکه‌های اجتماعی که هیچ فایده‌ای از نظر پیشرفت شغلی یا رشد در زندگی برای شما نخواهد داشت، تلف کنید.

اگر شبکه‌های اجتماعی خود را بررسی نکنید، احساس ناخوشایندی دارید

اصطلاحی به نام FOMO وجود دارد، یعنی ترس از دست دادن. هر زمان که برای مدتی از شبکه‌های اجتماعی دور باشید، احساس می‌کنید چیزهای زیادی را از دست داده‌اید. به روز رسانی منظم وضعیت دوستان و آشنایان خود را از دست می‌دهید، تعامل اجتماعی و لذت را از دست می‌دهید. FOMO چیزی است که می‌تواند منجر به حملات پانیک شود، همه این‌ها به دلیل استفاده بیش از حد از شبکه‌های اجتماعی اتفاق می‌افتد.

در شبکه‌های اجتماعی با افراد سطحی درگیر می‌شوید

رسانه‌های اجتماعی یکی از منابع اصلی است که از آنجا دوستان جدیدی پیدا می‌کنید. به زودی متوجه می‌شوید که بسیاری از این دوستان، دوستان جعلی هستند، افرادی سطحی که بهترین علاقه شما را در ذهن ندارند.

از آنجا که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند حس واقعیت نادرست را در ذهن شما ایجاد کنند، وقتی با این افراد ارتباط برقرار می‌کنید، ممکن است به نظر واقعی بیایند. مراقب این گونه افراد سطحی‌نگر باشید که اگر اجازه دهید آن‌ها بیش از حد به شما نزدیک شوند، توانایی ایجاد خرابی در زندگی شما را دارند.

شما در یک حلقه بی‌پایان گیر کرده‌اید

شبکه‌های اجتماعی حلقه‌ای بی‌پایان ایجاد می‌کنند. کارهای روزانه‌تان را انجام می‌دهید، به سر کار می‌روید، به خانه باز می‌گردید، وقت‌تان را با نزدیکان و عزیزان‌تان می‌گذرانید، می‌خوابید. وسط همه این‌ها، شما بیش از ۲۰۰۰ بار گوشی خود را چک کرده‌اید.

شبکه‌های اجتماعی می‌توانند باعث الگوی خواب ناسالم و بی‌خوابی شوند، زیرا چشم‌های شما در تمام طول روز در معرض نمایشگر بسیار زیادی قرار دارند.

خطرات شبکه های اجتماعی مجازی

پیشنهاد مطالعه: مطلب امیکرون پنهان‌کار، کرونای مرموز جدید را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ در ۸:۲۶ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۰ تیر ۱۴۰۱ در ۱:۰۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…