جشنواره رنگ‌ها در این شهر دیدنی

۶
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آلاچاتی، شهری هزار رنگ و در عین حال پر از خلوص و آرامش که در سال‌های اخیر برای گردشگران و مسافران در نقش یک شهر جذاب و دیدنی خود را نمایان کرده است.
123 2 جشنواره رنگ‌ها در این شهر دیدنی

آلاچاتی، یونان کوچکی در دل ترکیه است. شهری کوچک در ازمیر و در قسمت غربی ترکیه که مانند جواهری با ارزش خودنمایی‌ می‌کند و بیشتر افراد اطلاع چندانی از آن ندارند. استان ازمیر یکی از دیدنی‌ترین مناطق ترکیه محسوب‌ می‌شود که هدف گردشگران زیادی برای سفر است. یکی از بی‌‌نظیرترین جاذبه‌‌های ازمیر، شهر آلاچاتی ترکیه است. با مجله دلتا همراه باشید.

شهر آلاچاتی ترکیه

این شهر از جمله شهر‌‌های سنتی ترکیه است و خانه‌‌های سنگی، هتل بوتیک‌‌ها، خیابان‌‌های باریک، کافه‌‌ها و رستوران‌‌هایی با میز‌‌های خیابانی و در کل محیطی رنگارنگ و جذاب دارد که بی شباهت به جزایر یونانی نیست.

کافه رستوران آلاچاتی

آب‌وهوا

آب‌وهوای شهر آلاچاتی دقیقا مانند شهر ازمیر است؛ گرم و معتدل. تابستان‌‌ها این شهر بارش کمی به خود‌ می‌‌بیند اما رفته رفته هر چه به سمت پاییز و زمستان پیش‌ برویم، بارش‌‌ها افزایش یافته و آب‌وهوا خنک‌تر‌ می‌شود.

شهر ازمیر

دیدنی‌‌های شهر آلاچاتی ترکیه

آسیاب بادی

در شهر آلاچاتی شما با آسیاب‌‌های بادی و قدیمی روبه‌رو هستید که همگی متعلق به قرن نوزدهم هستند. آسیاب‌‌ها بر فراز یک تپه در کنار شهر قرار دارند و تماشای منظره غروب آفتاب بر فراز به این تپه در میان مسافران و گردشگران بسیار مشهور و پر طرفدار است.

شهر آلاچاتی ترکیه

خانه‌‌های قدیمی

معماری بناهای شهر آلاچاتی سنتی و قدیمی است و خانه‌‌ها با قدمتی ۱۵۰ ساله و همگی سنگی هستند. مردم زیادی در این خانه‌‌ها زندگی‌ می‌کنند و زیبایی خاص ایجادشده در سطح شهر به واسطه خانه‌‌های سنگی، چشم‌نواز و نفس‌گیر است.

خانه های قدیمی

بازار شهر

یکی دیگر از دیدنی‌‌های بی‌نظیر شهر آلاچاتی که روز شنبه در داخل شهر فعالیت خود را آغاز‌ می‌کند بازار معروف و بزرگ این شهر است که یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌‌ها در میان گردشگران و مسافران محسوب می‌شود. در این بازار کیف‌‌های دست‌دوز، وسایل تزیینی، بدلیجات، ادویه‌‌های خوش‌‌عطر و طعم و دیگر کالا‌‌های سنتی مربوط به شهر ارائه‌ می‌شوند.

بازار آلاچاتی

تفریحات بی‌نظیر شبانه

کافه‌‌های شهر آلاچاتی رنگارنگ و متنوع هستند و تفریحات شبانه در این شهر از شور و هیجان بی‌نظیری برخوردار است. شب‌هایی زنده و پرشور که با صدای موسیقی در کوچه پس‌کوچه‌‌های شهر، شما را از داشتن خوابی آرام منع کرده و به هیجانی وصف‌نشدنی دعوت‌ می‌کنند.

شبگردی ترکیه

موج سواری در شهر آلاچاتی ترکیه

شهر آلاچاتی تفریحات آبی و خنک فراوانی دارد، مانند کایت سواری، موج سواری و سایر ورزش‌‌های آبی که در فصل گرم تابستان باید تمام آن‌ها را امتحان کنید. اگر به شهرهای ساحلی علاقه دارید، مطلب ۸ مکان دیدنی بی‌نظیر بندر انزلی را بخوانید.

آلاچاتی ترکیه

کافه رستوران‌‌هایی دنج و دلپذیر

در خیابان اصلی شهر آلاچاتی یعنی خیابان کمال پاشا، شما با بارها، رستوران‌‌ها، مغازه‌‌ها و کافه‌‌های متعددی روبه‌رو هستید که هر کدام از آن‌ها در خیابان‌‌ها و کوچه‌‌های فرعی قرار دارند و مملو از آرامش هستند.

شهر آلاچاتی ترکیه

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری تابستان کجا برویم؟ را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۳۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۰:۰۳ ب٫ظ

    چقدر خوشگله 😍

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۹ ق٫ظ

      ممنونیم از حضور شما🌹

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۱۸ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۱۸ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۱:۰۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…