از بین بردن ترک‌های پوستی با چند روش خانگی

۳
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از بین بردن ترک‌های پوستی بسیار دشوار است با این وجود روش‌های درمانی بدون جراحی و خانگی می‌توانند کمک شایانی کنند.
روش های خانگی درمان ترک پوست

ترک‌های پوستی بیشتر در میان خانم‌ها و به‌ویژه در دوران بارداری شایع است. در دوران بارداری با بزرگ‌تر شدن جنین پوست کشیده می‌شود؛ همچنین تغییرات هورمونی در این دوران، بافت پوست را ضعیف می‌کند و موجب ایجاد ترک‌های پوستی می‌شود. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع روش های خانگی درمان ترک پوست می‌پردازیم.

روش های خانگی درمان ترک پوست

ویتامین A

ویتامین A حاوی رتینوئید است. با استفاده‌ موضعی از ویتامین A یا استفاده‌ خوراکی آن می‌توانید به ظاهر و سلامت پوست خود کمک کنید. هویج و سیب‌زمینی شیرین از جمله منابع ویتامین A هستند.

شکر

برخی شکر را یک روش میکرودرم ابریژنِ هومیوپاتی می‌دانند. پزشک متخصصِ پوست آن را با دستگاه میکرودرم انجام می‌دهد. پس با استفاده از اسکراب شکر می‌توانید به‌صورت طبیعی میکرودرم انجام دهید و با کشیدن آن روی پوست، لایه سطحی پوست را بتراشید.

برای تهیه‌ اسکراب شکر، یک فنجان شکر را با روغن بادام یا روغن نارگیل مخلوط کنید تا قوام آن شبیه شن‌های خیس ساحل شود، بعد مقداری آب‌لیمو به این ترکیب اضافه کنید. این اسکراب را روی قسمت‌های ترک‌دار بدن بکشید. چندین بار در هفته و هربار به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در حمام، اسکراب کردن پوست را تکرار کنید.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا خاصیت نرم‌کنندگی پوست و جنبه درمانی دارد. اگرچه شواهد بالینی مبنی‌بر تأثیر آلوئه‌ورا در درمان ترک‌های پوستی وجود ندارد اما به‌دلیل خواص این گیاه، می‌توان از آن در بهبود ترک‌های پوستی استفاده کرد. عصاره‌ آلوئه‌ورا را خارج کنید و پس از حمام روی پوست خود بمالید.

 از بین بردن ترک پوستروغن نارگیل

این روغن خاصیت درمانی دارد و طول درمان زخم را کاهش می‌دهد. با استفاده از روغن نارگیل بکر (روغنی که در تهیه‌ آن از مواد شیمایی و گرما استفاده نشده است)، می‌توان ترک‌های پوستی را از بین برد.

روغن بادام تلخ

بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد، پوست خانم‌هایی که در دوران بارداری، شکم خود را با روغن بادام تلخ ماساژ می‌دهند، نسبت به خانم‌هایی که بدون ماساژ از این روغن استفاده می‌کنند، کمتر دچار ترک‌خوردگی می‌شود.

ترک پوست

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب در کدام نقطه عطر بزنیم تا ماندگاری بیشتر داشته باشد؟ را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۳ تیر ۱۴۰۱ در ۱۱:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۱:۴۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ در ۵:۴۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…