یک آخر هفته بی‌نظیر در فشم

۲
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فشم یکی از خوش‌آب‌وهواترین شهرستان‌های شمیرانات است که طبیعتی ییلاقی و سرسبز دارد. در روزهای تعطیل بسیاری از مردم تهران برای لذت بردن از آب و هوای پاک و طبیعت منحصربه‌فرد راهی این شهر می‌شوند.
جاذبه های دیدنی فشم

در شمال شرقی تهران و در میان شهرستان شمیرانات شهری زیبا و خوش‌آب‌وهوا واقع شده است. این شهر جذاب و دیدنی فشم نام دارد. زیبایی‌های خاص و طبیعت بکر این منطقه باعث شده تا فشم به یکی از شهرهای ییلاقی تهران تبدیل شود. این شهر زیبا تنها ۲۵ کیلومتر با پایتخت فاصله دارد و در سال‌های اخیر هر روز بیشتر از دیروز گردشگران را به خود جذب می‌کند. با مجله دلتا همراه باشید تا جاذبه های دیدنی فشم را بهتر بشناسید.

جاذبه های دیدنی فشم که حیرت‌زده‌تان می‌کند

آبشار لار محله

یک آبشار معروف و شناخته‌شده واقع در ۱۳ کیلومتری شهر فشم به نام آبشار لار محله وجود دارد. این آبشار در میان دوراهی روستاهای گرمابدره و آبنیک واقع شده است و خانه‌های روستایی برای اجاره گردشگران در اطراف آن در نظر گرفته شده است.

آبشار لار محله

آبشار لالان یا لالون

اگر بخواهیم یکی از جذاب‌ترین آبشار‌های منطقه لواسانات را به شما معرفی کنیم بدون شک آبشار لالان است. برای رسیدن به آبشار باید ۱۲ کیلومتر از شهر فشم به سمت شمال حرکت کنیم. سرچشمه این آبشار در میان قله‌های بلند مشرف به دره لالان واقع شده است.

آبشار یخی آبنیک

در شمال شرق شهر فشم در ناحیه انتهای در‌ه‌ آبنیک یک آبشار بکر و چشم‌نواز از جنس یخ وجود دارد که آن را آبشار یخی آبنیک می‌نامند. این آبشار که در فصل زمستان به‌طور کامل یخ می‌بندد فرصتی بی‌نظیر برای یخ‌نوردی است.

آبشار آبنیک

باغ میوه‌های فشم

گردش در این باغ‌های سرسبز یا درختان پر از میوه می‌تواند تجربه‌ای باورنکردنی و دل‌انگیز باشد. آب‌و‌هوای بی‌نظیر و خاک حاصلخیز عناصر اصلی وجود این درختان میوه هستند.

دشت جانسون فشم

نام قدیمی این دشت جانستون بوده است. برای رسیدن به این دشت دیدنی لازم است تا روستای آبنیک را پشت سر بگذارید و از جاده‌های کوهستانی با شیب‌های تند و دشوار عبور کنید تا در شمال شرقی شهر فشم به دشت جانستون برسید. دیدن این دشت قطعا ارزش گذر از این مسیر پر پیچ و تاب را دارد.

دشت جانسون

کوه‌های فشم

کوه‌نوردی در این مناطق یکی از رویاهای علاقه‌مندان به این رشته است. اگر شما هم به کوه‌نوردی علاقه دارید توصیه می‌کنیم کوه‌های منطقه فشم را از دست ندهید؛ لاله‌های وحشی، ریواس، قارچ و بسیاری از گونه‌های گیاهان کوهی تنها بخشی از پوشش سبز این منطقه را شامل می‌شود.

دره آهنگرک

تنها با هشت کیلومتر دور شدن از شهر فشم در شمال غرب این سرزمین می‌توانید یکی دیگر از جاذبه های دیدنی فشم یعنی دره آهنگرک را مشاهده کنید. این دره که در مجاورت روستای میگون قرار دارد یک منظره طبیعی و سرسبز است. اقامت در بخش‌های مختلف این دره تجربه متفاوتی برای شما خواهد بود.

جاذبه های دیدنی فشم

غار اسبول

این غار در حقیقت از اقدام سه غار به وجود آمده است و در مجاورت شهر اوشان واقع شده است. این غار پر رمز و راز همه ساله مسافران و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. خبر خوب این است که رسیدن به این غار بسیار آسان بوده و جاده آن تا نزدیکی‌های دهانه آسفالت شده است.

غار اسبول

پارک سرقلا

اگر با خانواده به فشم سفر کرده‌اید این پارک به همراه وسایل بازی که در آن تعبیه شده است یک مکان مناسب برای بازی و تفریحات خانوادگی است. منظره بی‌ظیر پارک سرقلا که به فشم مشرف است بسیار دیدنی است. اگر به جاهای دیدنی نزدیک تهران علاقه دارید تماشای باغ لاله آسارا را از دست ندهید را بخوانید.

جاذبه های دیدنی فشم

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن مطالب بیشتر از گردشگری اوج هیجان در پل‌های معلق ایران را بخوانید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۵۴ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۱۲:۴۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…