اگر پوست چرب دارید، هرگز این اشتباهات را نکنید

۴
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چرب بودن پوست برای سلامت آن ضروری است اما چربی بیش از اندازه می‌تواند به پوست آسیب رسانده و زیبایی هر فردی را تحت تاثیر قرار دهد.
چند اشتباه در مورد پوست چرب

هر فرد برای حفظ انعطاف‌پذیری و رطوبت پوست خود به مقدار مشخصی از چربی‌های طبیعی احتیاج دارد. نوع پوست صورت بر اساس میزان چربی روی آن مشخص می‌شود. به این ترتیب، انواع پوست را می‌توان به خشک، مختلط و پوست چرب طبقه‌بندی کرد. پوست چرب دقیقا همان‌گونه که نامیده می‌شود، به نظر می‌رسد. یعنی چربی اضافی روی صورت ظاهری براق یا چرب ایجاد می‌کند. اگر پوست‌تان چرب است، باورهای اشتباه زیر را برای همیشه فراموش کنید. در این مطلب از مجله دلتا به موضوع چند اشتباه در مورد پوست چرب می‌پردازیم.

چند باور غلط درباره پوست چرب

برای کنترل چربی اضافی، باید پوست چرب را بیش از دو بار در روز بشویید

هر پوستی باید تمیز شود ولی بگذارید روراست باشیم: فرق زیادی بین پاکسازی پوست از آلودگی‌ها با از بین بردن تهاجمی چربی طبیعی پوست وجود دارد. در حالت دوم، با کارهای تهاجمی، چربی طبیعی پوست را از بین می‌بریم. در نتیجه، پوست خشک می‌شود و از دست دادن چربی را با تولید چربی بیشتر جبران می‌کند.

چگونه پوست چرب خود را پاکسازی کنیم؟

به جای اینکه غدد چربی پوست را به کار بیشتر تحریک کنید، یک برنامه‌ مراقبت روزانه‌ برای خودتان بریزید و صبح و شب پوست را با یک شوینده‌ ملایم و غیر کومدون‌زا (non-comedogenic) پاکسازی کنید.

به‌علاوه، بکوشید هر هفته با یک اسکراب ملایم پوست خود را لایه‌برداری کنید. دراین‌صورت، سلول‌های مرده‌ سطح پوست بدون آسیب، کشیدگی یا پارگی از پوست‌تان پاک می‌شوند.

چند اشتباه در مورد پوست

پوست چرب به مرطوب‌کننده نیازی ندارد

ممکن است به نظر منطقی بیاید که فرض کنیم پوست چرب نیازی به لایه‌ دیگری از رطوبت روزانه‌ ندارد، ولی این مسئله خیلی از واقعیت دور است. همه‌ پوست‌ها به آبرسانی نیاز دارند. حتی پوست چرب یا پوشیده از لک و جوش.

یادتان باشد پاکسازی، استفاده از ضدآفتاب و مرطوب‌‌سازی سه بخش ضروری برنامه‌ مراقبت از پوست برای همه هستند. هیچ‌کس هم مستثنا نیست.

پوست چرب ناشی از مصرف چربی و غذای سرخ‌کرده است

بعضی ادعا می‌کنند رژیم غذایی پرچرب عامل ایجاد پوست چرب است. ولی، تحقیقات کافی برای اثبات این ادعا انجام نشده است. این نتیجه ممکن است خبر خوبی برای شما باشد که عاشق پیتزا هستید. ولی لحظه‌ای دست نگه دارید.

اگر متوجه شدید پوستتان خوب به نظر نمی‌رسد و به تازگی مقدار زیادی خوراکی قندی یا غذای چرب مصرف کرده‌اید، با پزشک مشورت کنید. سبک زندگی سالم و مصرف بیشتر میوه و سبزی‌ها، هم کمک می‌کند احساس بهتری داشته باشید؛ هم پوستتان از این سبک زندگی سود می‌برد.

کرم ضدآفتاب پوست چرب را بدتر می‌کند

کرم ضدآفتاب شهرت بدی پیدا کرده است. تصور می‌شود با استفاده از ضد آفتاب یک لایه سنگین و روغنی روی پوست ایجاد می‌شود و این برای پوست چرب فاجعه است. ولی حقیقت این است که بسیاری از ضد آفتاب‌های امروزی دقیقا برعکس هستند و به شکلی طراحی شده‌اند که چربی و سنگینی روی پوست ایجاد نکنند.

پوست چرب به اندازه‌ پوست خشک پیر نمی‌شود

حقیقت این است که هر پوستی بعد از زمانی مشخص پیر می‌شود. جالب است بدانید اگر به خوبی از پوست مراقبت نکنید، این اتفاق زودتر از وقت طبیعی‌اش رخ می‌دهد. شاید تنها دلیلی که مردم احساس می‌کنند پوست خشک زودتر پیر می‌شود، این است که در پوست خشک، چین و چروک واضح‌تر دیده می‌شود. پوست چرب نیز همان خط‌های اخم و چین و چروک را دارد ولی به دلیل وجود چربی، به آن وضوح دیده نمی‌شود.

پوست چرب

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب با ترک این ۷ عادت‌، جوان بمانید را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۷ خرداد ۱۴۰۱ در ۴:۱۷ ق٫ظ

  2. ناهید وحدتی

    ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۴۶ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ خرداد ۱۴۰۱ در ۸:۳۱ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ خرداد ۱۴۰۱ در ۳:۲۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…