ترفندهای تشخیص زولبیا بامیه سالم

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
زولبیا و بامیه از شیرینی‌های ثابت در سفره افطار ایرانی‌ها است که ارزش غذایی پایینی دارد و بسیار مضر است.
ترفند تشخیص زولبیا بامیه

خیلی از مردم در ماه رمضان اصرار دارند که با روزه گرفتن وزن آن‌ها هم کاهش پیدا می‌کند. در صورتی که درباره خیلی از افراد چنین چیزی صدق نمی‌کند و بیشتر آدم‌ها بعد از گذشتن ماه رمضان چند کیلو هم اضافه کرده‌اند. یکی از دلایل این اتفاق استفاده از غذاها و شیرینی‌های پر کالری در ماه رمضان و فاصله افطار تا سحر است که بعد از ساعت‌ها خالی ماندن معده، حجم زیادی از غذا و شیرینی را وارد معده خود می‌کنند. با مجله دلتا همراه باشید تا ترفند تشخیص زولبیا بامیه را یاد بگیرید.

یکی از این شیرینی‌های پرکالری، زولبیا و بامیه است که هم کالری خیلی زیادی دارد و هم چربی آن خیلی بالا است. هر بامیه ۸۰ کالری و ۱۰۰ گرم زولبیا ۴۵۰ کالری دارد و برای سوزاندن این میزان کالری باید ۱۵۰ دقیقه پیاده‌روی کنید.

ترفند زولبیا بامیه سالم

ترفند تشخیص زولبیا بامیه

روغنی که زولبیا و بامیه در آن سرخ می‌شود کاملا مضر است، چون هر روز حجم بالایی از این شیرینی در آن سرخ می‌شود و لبریز از اسیدهای چرب هستند. همچنین این شیرینی در طول روز شما را تشنه می‌کند چون آب بدن شما را کاهش می‌دهد. در ضمن خیلی هم دیر هضم می‌شود.

در ترفند تشخیص زولبیا و بامیه نکات زیر را رعایت کنید

از زولبیا و بامیه‌هایی که رنگ ظاهری آن‌ها قهوه‌ای شده است استفاده نکنید. زولبیا و بامیه تازه شفاف است. اگر سوخته یا قهوه‌ای تیره باشند اسید چربی به نام ترانس در آن وجود دارد که برای قلب و سیستم گردش خون بسیار مضر است.

تشخیص زولبیا بامیه

زولبیا و بامیه‌هایی را که خارج از قنادی‌ها و در کنار خیابان می‌فروشند، نخرید زیرا در معرض آلاینده‌های هوا قرار دارند. جاهایی که معتبر و مشهور نیستند بارها زولبیا و بامیه را در یک روغن سرخ می‌کنند و این کار ضرر و زیان استفاده از آن را چندین برابر افزایش می‌دهد. این‌گونه زولبیا و بامیه‌ها به شدت سرطان‌زا هستند.

بهتر است موقع سحر زولبیا و بامیه نخورید، چون هم شما را تشنه می‌کند و هم قند خون را پایین می‌آورد و در ساعات ابتدایی روز گرسنه می‌شوید.

شیرینی‌های مخصوص افطار خیلی زیاد هستند، برای درست کردن یک شیرینی خانگی فوری و سالم نان حلوایی را بخوانید.

ترفند تشخیص زولبیا بامیه

پیشنهاد مطالعه: برای دیدن دستورهای آشپزی بیشتر طرز تهیه بریانی مرغ جنوبی را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱:۴۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۱۰:۳۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۴۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۷:۵۴ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ در ۶:۰۷ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…