۳ ماسک مو شگفت‌انگیز برای موهای چرب

۴
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به همان‌اندازه که داشتن موهای خشک و کدر ناخوشایند است، موهای چرب یا پوست سر چرب هم می‌تواند آزاردهنده باشد.
ماسک مو برای موهای چرب

کنترل چربی سر، کار چندان سختی نیست. برای این کار، حتی لازم نیست هزینه زیادی بپردازید. کافی است چند قدم به سمت آشپزخانه بروید و با برخی از موادی که در آن پیدا می‌شود، یک ماسک مو برای موهای چرب بسازید. این مطلب از مجله دلتا، به شما می‌گوید که چطور می‌توانید این کار را انجام دهید.

معرفی ۳ ماسک مو برای موهای چرب

ماسک مو با چای سبز

چای سبز یکی از بهترین گزینه‌های ماسک مو برای ریزش موهای چرب است. آنتی‌اکسیدان طبیعی موجود در چای سبز آلودگی‌ها و باکتری‌های پوست سر را پاکسازی می‌کند و به‌دلیل وجود کافئین، پانتنول و اسیدهای آمینه موجب تحریک رشد، تقویت و کاهش ریزش مو می‌شود.

نصف فنجان چای سبز را با ۵ قطره اسانس روغنی لیمو (در صورت تمایل) مخلوط کرده و روی پوست سر بمالید. موها را به آن آغشته کنید و بعد از ۴۰ دقیقه با آب ولرم بشویید. اگر به این‌دست از مطالب علاقه دارید، مطلب بهترین ماسک‌های صورت، مناسب فصل بهار را بخوانید.

ماسک مو برای موهای چرب

ماسک مو برای موهای چرب با سفیده تخم‌مرغ و آبلیمو

اسیدسیتریک موجود در لیمو PH پوست سر را متعادل کرده و چربی‌های اضافه و مواد زائد روی پوست سر را پاکسازی می‌کند. پروتئین موجود در سفیده تخم‌مرغ باعث تقویت و رشد سریع‌تر موها می‌شود.

برای تهیه این ماسک مو برای ریزش موهای چرب کافی است ۱ یا ۲ عدد سفیده تخم‌مرغ را با آب ۱ عدد لیموترش مخلوط کنید و هم بزنید تا تخم مرغ از حالت لختگی خارج شود. روی پوست سر و موها بکشید و بعد از ۱۰ دقیقه موها را آبکشی کنید.

ماسک مو با عسل و سرکه سیب

سرکه سیب قابض است و چربی اضافه پوست سر را از بین می‌برد، PH پوست را متعادل می‌کند و مانع از تجمع مواد زائد روی پوست سر می‌شود. عسل هم به حفظ رطوبت موها کمک می‌کند و باعث می‌شود موهایی صاف و نرم داشته باشیدهمچنین با خواص آنتی‌اکسیدان و ضدعفونی‌کننده‌ای که دارد از پوست سر در مقابل عفونت و تحریک پوستی مراقبت می‌کند.

۱ قاشق غذاخوری سرکه را با ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید. روی پوست سر و موها بکشید و بعد از ۱۰ دقیقه آبکشی کنید.

ماسک مو برای موهای چرب

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب با این نکات ساده، مانند یک حرفه‌ای آرایش کنید! را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۹ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۲۲ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۲:۰۱ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۴ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ در ۵:۴۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…