طرز تهیه کلوچه شکلاتی بدون فر

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کلوچه کاکائویی بدون فر یکی از انواع روش‌های پخت این کلوچه خوشمزه است و برای کسانی که در منزل فر ندارند مناسب است.
طرز تهیه کلوچه شکلاتی بدون فر

کلوچه شکلاتی ترکیبی از طعم‌های مختلف کلوچه، شکلات و وانیل و کنجد در کنار هم است و ظاهری شبیه کلوچه و بافتی شبیه شیرینی‌های شکلاتی خوشمزه دارد. با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه کلوچه شکلاتی بدون فر را یاد بگیریم.

مواد لازم

  • ‌‌تخم‌مرغ   ۲ عدد
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • وانیل ۱/۲ قاشق چایخوری
  • آرد ۲ پیمانه
  • پودر کاکائو ۲ قاشق غذاخوری
  • کره ۱۵۰ گرم
  • بکینگ پودر ۱/۲ قاشق چایخوری
  • کنجد به مقدار کافی

طرز تهیه کلوچه شکلاتی بدون فر

مرحله اول

ابتدا از ۳۰ دقیقه قبل تخم‌مرغ و کره را از یخچال خارج ‌کنید، تا ‌‌تخم‌مرغ هم دمای محیط شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب ‌‌تخم‌مرغ را به همراه شکر و وانیل اضافه ‌کنید.

مرحله دوم

حالا مخلوط ‌‌تخم‌مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه مخلوط ‌کنید تا بافت مواد روشن و کش‌دار شود. در ادامه اواسط کار کاسه را دورگیری ‌کنید و مجددا هم بزنید تا ‌‌تخم‌مرغ به صورت یکدست هم‌زده شود.

کلوچه شکلاتی بدون فر

مرحله سوم

در این مرحله کره‌ای که در دمای محیط آب‌شده را به مخلوط ‌‌تخم‌مرغ اضافه ‌کنید، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۱ دقیقه هم بزنید تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه ۲ قاشق غذاخوری از روی آرد بردارید.

مرحله چهارم

حالا آرد را درون الک ‌بریزید، سپس درون یک کاسه مناسب ۳ مرتبه الک ‌کنید. در ادامه نیمی از آرد الک‌شده را یکباره درون کاسه حاوی مخلوط ‌‌تخم‌مرغ اضافه نمایید، سپس با لیسک به صورت دورانی مخلوط ‌کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر کاکائو را به همراه بکینگ پودر درون باقی‌مانده آرد ‌بریزید، سپس مخلوط نمایید و درون الک ‌بریزید و روی مایه کلوچه الک ‌کنید، سپس با لیسک به صورت دورانی و چرخشی به یک سمت مخلوط ‌کنید.

کلوچه شکلاتی

مرحله ششم

توجه داشته باشید بافت نهایی کلوچه همانند مایه کیک شل یا همانند خمیر منسجم نیست. در ادامه روی حرارت متوسط شعله پخش کن قرار دهید، سپس روی شعله پخش کن تابه را قرار دهید و بگذارید تابه و شعله پخش کن گرم شوند.

مرحله هفتم

حالا کف تابه را با روغن مایع یا روغن جداکننده چرب ‌کنید، سپس مقداری از مایه کیک را بردارید و در دست فرم دهید و درون تابه بگذارید. بسته به سلیقه می‌توانید روی کلوچه‌‌ها مقداری کنجد بپاشید.

مرحله هشتم

در این مرحله حرارت تابه را ملایم ‌کنید، سپس در تابه را ببندید و اجازه دهید کلوچه‌‌ها به مدت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه درون تابه بماند تا کاملا بپزد. پس از گذشت ۱۵ تا ۳۰ دقیقه وقتی کلوچه‌‌ها پختند، حرارت را خاموش ‌کنید.

مرحله نهم

در نهایت به دلیل بافت نرم کلوچه‌‌ها اجازه دهید آن‌‌ها درون تابه کاملا خنک شوند، سپس کلوچه‌‌ها را از تابه خارج ‌کنید و درون ظرف مورد نظرتان قرار دهید و به همراه چای یا قهوه سرو نمایید.

طرز تهیه کوکی رژیمی بدون شکر را هم بخوانید.

کلوچه شکلاتی

پیشنهاد مطالعهچند نوع سوپ رژیمی و خوشمزه را بخوانید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۵ بهمن ۱۴۰۰ در ۵:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۹ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۰ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۸ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…