حنا، معجزه زیبایی و درخشندگی موهای شما

۱۲
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حنا، در سرتاسر جهان با کاربردها و مزایای مختلفی شناخته می‌شود. اکثر مردم به ماده‌ای قهوه‌ای یا قرمز تیره که برای رنگ کردن مو و پوست خود از آن استفاده می‌کنند، حنا می‌گویند.
خواص حنا برای مو

روغن، پوست و دانه‌های گیاه حنا رایج‌ترین اشکال آن است. غلظت بالای مواد شیمیایی و مغذی موجود در حنا، ویژگی‌های زیادی از جمله خاصیت ضدالتهابی، ضدباکتریایی و غیره به آن بخشیده است. اگر می‌خواهید بدانید که خواص حنا برای مو و پوست چیست در این مطلب از مجله دلتا همراه ما باشید.

خواص حنا برای سلامت و زیبایی مو

برای رشد مو مفید است

استفاده از حنا برای  رشد سریع مو کاربرد دارد چرا که فولیکول‌های مو را تحریک می‌کند. حنا باعث بهبود رشد مو می‌شود و گردش خون را در پوست سر افزایش می‌دهد. بنابراین استفاده از آن ضمن بهبود سلامت مو، باعث افزایش سرعت رشد و کاهش ریزش آن نیز می‌شود.

خواص حنا برای مو

جلوگیری از ریزش مو

یکی از خواص حنا برای مو جلوگیری از ریزش مو است. حنا به افزایش استحکام مو کمک می‌کند، شکنندگی مو را کاهش داده و موخوره را برطرف می‌کند. این گیاه باعث مهار دی هیدروتستسترون نمی‌شود و مستقیما از ریزش مو جلوگیری نمی‌کند، با این حال در کاهش شکنندگی موها تاثیر زیادی دارد.

تغذیه ریشه‌های مو

استفاده از حنا به‌طور مستقیم به تغذیه ریشه‌های مو کمک نمی کند، اما باعث افزایش گردش خون در پوست سر می‌شود و به نرم‌تر شدن فولیکول‌های مو کمک می‌کند. همچنین باعث می‌شود ریشه‌های مو مواد مغذی و ویتامین‌های بیشتری دریافت کنند و همین امر سبب افزایش سلامت مو می‌شود‌.

خواص حنا برای مو

تقویت ساختمان مو از خواص حنا برای مو

حنا با اتصال به کوتیکول‌های مو ضخامت تارهای مو را افزایش می‌دهد. با این کار موجب کاهش شکنندگی آن‌ها می‌شود. اگر تا به حال از حنا، به عنوان رنگ موی طبیعی یا برای درمان استفاده کرده باشید احتمالا متوجه شده‌اید که موها بعد از استفاده از آن مستحکم‌تر شده است.

جلوگیری از خارش پوست سر

حنا با میکروب‌ها و باکتری‌های موجود در پوست سر مبارزه می‌کند و از خشکی پوست سر جلوگیری می‌کند. همچنین از شوره سر جلوگیری می‌کند. بعضی از افراد معتقدند یکی از خواص حنا برای مو و پوست درمان پسوریازیس است، چراکه زخم‌ها را درمان و از پوسته‌پوسته شدن پوست سر نیز جلوگیری می‌کند.

افزایش حجم و پرپشتی موها

اگر به‌دنبال داروی گیاهی برای پرپشت شدن مو سر هستید، حنا را امتحان کنید. همان‌طور که گفتیم، حنا باعث مستحکم شدن تارهای مو و افزایش ضخامت و حجم آن‌ها می‌شود. به همین دلیل است که با استفاده از حنا قادر به دیدن تفاوت چشمگیری در موهای خود خواهید بود.

خواص حنا برای مو

افزایش درخشندگی از خواص حنا برای مو

یکی دیگر از ویژگی‌های حنا، بهبود ظاهر موهای شما است. حنا موها را نرم و ابریشمی و موهای آسیب دیده را درخشان و براق می‌کند. بنابراین حنا برای موخوره و وز موها، مخصوصا در زمستان بسیار توصیه می‌شود.

کاهش شکنندگی و وز موها

حنا موهای شکننده را تقویت و از موخوره جلوگیری می‌کند. در نتیجه گره‌خوردگی موها را کاهش می‌دهد. همچنین حنا باعث کاهش فر مو می‌شود، بنابراین استفاده از آن موها را صاف‌تر و وز آن‌ها را کمتر می‌کند.

مجله دلتا

پیشنهاد مطالعه: مطلب مشابه نکات کلیدی مراقبت از موی خیس بعد از حمام را بخوانید.

۱۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۴ دی ۱۴۰۰ در ۴:۰۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۱۴ ب٫ظ

  3. حکیم

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۱۱:۵۷ ق٫ظ

    در مورد پوست و مو بیشتر مطلب بزارید

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۲:۴۵ ب٫ظ

      بله حتما، خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۶:۰۰ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۴:۲۳ ق٫ظ

  6. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۹ ب٫ظ

    بسیار عالی و مفید

    پاسخ

    • حدیث ریاحی

      ۱۴ دی ۱۴۰۰ در ۲:۴۶ ب٫ظ

      خیلی ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  7. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۳ ب٫ظ

  8. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۷:۱۴ ب٫ظ

  9. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۵:۵۸ ب٫ظ

  10. ناشناس

    ۱۳ دی ۱۴۰۰ در ۴:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…