شهر عجیبی که نوشابه در آن ممنوع است!

۷
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کوبا، کشوری حیرت‌انگیز و پر زرق و برق است که جاذبه‌های باورنکردنی فراوانی دارد. نکته جالب در این کشور این است که نوشیدن کوکاکولا در کوبا ممنوع است.
جاذبه های دیدنی کوبا

کوبا، کشور موسیقی‌های زنده در خیابان‌، هتل‌های پر زرق وبرق و مزارع نیشکر؛ طوری آرایش شهری قدیمی خود را درست مانند گذشته‌اش حفظ کرده است که انگار با سفر به کوبا، در زمان سفر می‌کنید. شور زندگی، رقص و موسیقی، سبک خاص زندگی مردم کوبا و همچنین پنج هزار کیلومتر خط ساحلی این کشور، گردشگران بسیاری را که در پی سکوت و آرامش هستند، جذب این کشور کرده است. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با جاذبه های دیدنی کوبا آشنا شوید.

چرا کوکاکولا در این کشور ممنوع است؟

با وجود این‌که کوکاکولا در سال ۱۹۰۶ کارخانه بطری‌سازی را در این کشور افتتاح کرد، تولید آن در سال ۱۹۶۲ پس از رهبری فیدل کاسترو در انقلاب کوبا، متوقف شد. دولت کاسترو شروع به تصرف دارایی‌های متعلق به همه کشورهای خارجی که در آن‌جا حضور داشتند کرد و تحریم تجاری آغاز شد. این توقیف از ۶ آگوست ۱۹۶۰ آغاز شد و شرکت‌های آمریکایی را هدف قرار داد. کوکاکولا از این کشور خارج شد و هرگز بازنگشت و مصرف آن در این کشور ممنوع شد.

جاذبه های دیدنی کوبا

شهر قدیمی هاوانا

شهر قدیمی هاوانا بخشی از تاریخ پر فرازونشیب کوبا است، منطقه‌ای تاریخی که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. قدم زدن در میدان این منطقه و تماشای بناهای تاریخی به سبک باروک و نئوکلاسیک، تجربه‌ای جذاب است و سبک زندگی کوبایی را در ۲۰۰ سال پیش به نمایش می‌گذارد. مرمت‌های گسترده، روح تازه‌ای در ساختمان‌های قدیمی این محله دمیده است.

دیدنی های کوبا

ساحل وارادرو

ساحل وارادرو که در مجاورت شبه‌جزیره‌ هیکاکوس واقع شده است، با طول تقریبی ۲۰ کیلومتر، یکی از مشهورترین مقاصد ساحلی در کوبا به‌شمار می‌رود. با درختان نخل و سواحل شنی سفید و زیبا، این ساحل گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود می‌کشاند. از ویژگی‌های مهم منطقه ساحلی وارادرو جای‌گیری بیش از ۵۰ هتل در آن است.

گردشگری کوبا

قلعه‌ سن پدرو دل مورو

قلعه سن پدرو دل مورو قلعه‌ای اسپانیایی و متعلق به قرن هفدهم میلادی است. این قلعه در ۱۰ کیلومتر شهر سانتیاگو کوبا، دومین شهر بزرگ کوبا قرار دارد. با قرارگیری روی یک تپه‌ صخره‌ای بلند، ساختار قلعه در سال ۱۵۷۸ طراحی شد. اما ساخت آن چنیدن دهه طول کشید و سرانجام در قرن ۱۷ میلادی به پایان رسید. هدف ابتدایی از ساخت قلعه، دفاع از شهر در برابر حمله‌ دزدان دریایی بوده است؛ اما بعدها به‌عنوان زندان نیز مورد استفاده قرار گرفت و مجددا با کاربری قلعه‌ نظامی، از آن بهره‌برداری شد. قلعه سن پدرو دل مورو در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

نوشابه در این شهر ممنوع است

موزه فوسترلندیا

موزه فوسترلندیا اثری عجیب از هنرمندی کوبایی به نام خوزه فوستر است. او روستای ماهیگیری را که در آن زندگی می‌کرد، با الهام گرفتن از آثار گائودی، هنرمند معروف اسپانیایی، تبدیل به دنیایی عجیب از کاشی‌های کودکانه و رنگارنگ کرده است.

جاذبه های دیدنی کوبا

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند پاریس ایران کجاست؟

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ در ۸:۳۵ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱:۰۹ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۱۲:۴۰ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۳ دی ۱۴۰۰ در ۹:۱۴ ق٫ظ

    عالی

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۴ دی ۱۴۰۰ در ۹:۰۹ ق٫ظ

      ممنون از همراهی شما

      پاسخ

  6. ناشناس

    ۲ دی ۱۴۰۰ در ۹:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…