اشتباهات رایج آرایشی که باعث پیری پوست می‌شود

۶
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اشتباهات آرایشی رایجی که به‌طور معمول سهوا رخ می‌دهند، باعث می‌شوند تا پوست آسیب ببیند. به‌طور کلی پوست جزو اندام‌هایی است که به عنوان اولین سد دفاعی، می‌تواند از بدن در مقابل ورود میکروب‌ها و آلودگی‌ها جلوگیری کند.
Untitled 1 340 اشتباهات رایج آرایشی که باعث پیری پوست می‌شود

گاهی اوقات افراد تصور می‌کنند که با خرید لوازم آرایشی گران‌قیمت، می‌توانند سلامت پوست خود را تضمین کنند. اما باید درنظر داشت که برای داشتن پوستی شفاف و سالم نیاز است که علاوه بر خرید لوازم آرایشی با کیفیت، از اشتباهات رایج آرایشی نیز دوری کرد. در این مطلب از مجله دلتا این نکات را بررسی می‌کنیم.

اشتباهات رایج آرایشی

استفاده بیش از حد از کرم پودر

اولین مورد از اشتباهات رایج آرایشی، استفاده بیش از اندازه از پنکک یا کرم پودر است. اگر از این کرم‌ها بیش از اندازه استفاده شود، باعث می‌شود بر روی پوست چین و چروک‌های ریزی ایجاد شود که نشان‌دهنده پیری پوست است. درنظر داشته باشید که چربی روی پوست نیز نمی‌تواند تاییدکننده این موضوع باشد که می‌توانید به هر اندازه که می‌خواهید از کرم پودر استفاده کنید. زیرا در این صورت نیز آرایش بسیار سنگین و غیرطبیعی نشان داده می‌شود.

استفاده بیش از حد از لایه‌بردارها

دومین مورد از اشتباهات آرایشی رایج خانم‌ها، استفاده بی‌رویه از اسکراب‌ها است. اسکراب‌ها باعث می‌شوند سلول‌های مرده پوست به راحتی جدا شده و منافذ پوست باز شود. در این صورت امکان تنفس برای پوست مهیا می‌شود. اما استفاده بیش‌ازحد از این اسکراب‌ها می‌تواند به پوست آسیب‌ زده و آن را بیش از حد خشک کند. خشک شدن پوست نیز باعث می‌شود خطوط ریز و چین و چروک‌های بیشتری روی پوست ایجاد شود.

اشتباهات رایج آرایشی

عدم استفاده از ضد آفتاب از اشتباهات رایج آرایشی

سومین مورد از این اشتباهات، به عدم استفاده از ضد آفتاب مناسب در فصل گرما و مخصوصا تابستان مربوط می‌شود. بسیاری از خانم‌ها تصور می‌کنند که با استفاده از کرم پودر و پنکک می‌توانند مانع از آسیب‌های ناشی از اشعه‌های آفتاب به پوست شوند.

استفاده نادرست از لیف و دستمال مرطوب

چهارمین مورد از اشتباهات رایج آرایشی، شیوه پاک کردن غلط آرایش است. پوست یک اندام حساس است و به هیچ‌وجه برای پاک کردن آن نباید پوست را سایید. پاک کردن ملایم پوست و استفاده از دستمال مرطوب برای تمیز کردن پوست کفایت می‌کند.

استفاده از براش‌های کثیف و قدیمی

پنجمین مورد به آلوده بودن براش‌های قدیمی مربوط می‌شود. براش‌های قدیمی علاوه بر اینکه به درستی بر روی پوست قرار نمی‌گیرند و مواد آرایشی را خوب پخش نمی‌کنند، می‌توانند منبع آلودگی نیز باشند. استفاده از این براش‌ها می‌تواند باعث ایجاد حساسیت، التهاب و آکنه پوستی شود. از این رو شستن براش‌های آرایشی به صورت منظم امری مهم است.

اشتباهات رایج آرایشی

استفاده از مواد آرایشی معطر

ششمین مورد از اشتباهات رایج آرایشی این است که بسیاری از افراد تصور می‌کنند که با عطر زدن زیاد، دیگران را بیشتر به سوی خود جلب می‌کنند. علاوه بر اینکه این مواد معطر می‌توانند باعث ایجاد حساسیت بر روی پوست شوند، موجب اذیت و آزار اطرافیان نیز خواهد شد. تلاش کنید که لوازم آرایشی شما فاقد مواد معطر باشد.

آرایش غلیظ و سنگین از اشتباهات رایج آرایشی

مهم‌ترین نکته از اشتباهات رایج آرایشی، گریم و آرایش زیاد و سنگین پوست است. درنظر داشته باشید که پوست برای ترمیم و بازسازی خود نیاز به تنفس دارد. اگر منافذ پوستی توسط مواد آرایشی مسدود شده باشد، امکان رشد قارچ‌ها و ایجاد آکنه بر روی پوست وجود دارد.

اشتباهات رایج آرایشی

پیشنهاد مطالعه: همچنین می‌توانید مطلب ۶ تکنیک آرایشی برای جوان به نظر رسیدن را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۲:۵۸ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۶:۴۲ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۱۶ ب٫ظ

    دقیقا

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۳ ب٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  4. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۳:۱۶ ب٫ظ

    دقیقا

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۴ ب٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…