طرز تهیه تارت انار و شکلات بدون نیاز به فر

۴
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تارت‌ها یکی از شیرینی‌ها یا دسرهای پر طرفدار هستند. تارت‌ها انواع بسیار مختلفی دارند و با میوه‌های مختلف و مخصوص هر فصل می‌توان تارت مناسب آن فصل را تهیه کرد.
تارت انار و شکلات

تارت انار و شکلات یکی از تارت‌های بسیار خوشمزه و پاییزی است. این تارت خوشمزه با شکلات و دانه‌های انار تهیه می‌شود. شما می‌توانید این تارت خوشمزه را با کراست بیسکویت یا شکلات تهیه کنید که خیلی راحت است و نیازی به فر ندارد. برای تهیه تارت‌ها باید قالب پای و تارت داشته باشید تا بتوانید آن را به صورت قالبی خارج کنید. اما بهتر است در تهیه تارت‌ها از قالب کف جدا شونده استفاده کنید تا به راحتی و بدون خراب شدن دسر یا تارت خود، آن را خارج نمایید. با مجله دلتا همراه باشید.

مواد لازم

  • بیسکویت ‌پتی‌بور ۲ بسته
  • کره ۱۳۰ گرم
  • پودر کاکائو ۲‌ قاشق غذاخوری
  • شکلات تخته‌ای ۲۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۱۰۰ گرم
  • دانه انار به مقدار لازم

طرز تهیه تارت انار و شکلات

طرز تهیه تارت انار و شکلات

مرحله اول

ابتدا بیسکویت‌ها را که بهتر است از نوع شکلاتی استفاده کنید داخل غذاساز یا خردکن بریزید و پودر کنید. اگر دستگاه ندارید می‌توانید بیسکویت‌ها را داخل نایلون بریزید و با گوشتکوب بکوبید تا له شود. برای اینکه تارت رنگ تیره‌تر و شکلاتی داشته باشد پودر کاکائو را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم

در ادامه کره را داخل مایکروفر قرار دهید یا به روش دلخواه ذوب و به بیسکویت‌ها اضافه کنید و هم بزنید. سپس قالب تارت را آماده کنید و کراست را داخل قالب ریخته و با ته یک لیوان خوب فشرده کنید. بعد قالب را به مدت نیم ساعت تا یک ساعت داخل یخچال قرار دهید.

مرحله سوم

در ادامه شکلات تخته ای را با چاقو خرد کنید. سپس یک خامه ۲۰۰ گرمی را داخل کاسه ریخته و بن‌ماری کنید یا به مدت ۱ دقیقه در مایکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید تا کمی بجوشد. بعد شکلات خردشده را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود. حالا قالب تارت را از یخچال خارج و شکلات را اضافه کنید و به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم

بعد از ۱۵ دقیقه قالب را خارج کنید و دانه‌های انار را به دلخواه داخل قالب روی شکلات ریخته و قالب را به مدت ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. نیم ساعت قبل از سرو در دمای محیط قرار دهید. سپس از قالب خارج و سرو کنید.

دستور تهیه تارت انار و شکلات

پیشنهاد مطالعهفرنی گل محمدی، دسری برای درمان افسردگی را بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۹ آذر ۱۴۰۰ در ۱۰:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۸:۲۸ ق٫ظ

    عالیع ❤️

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۹:۲۰ ق٫ظ

      ممنون از همراهی‌تون

      پاسخ

    • ناشناس

      ۱۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۴۸ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…