بیماری‌های روانی که اسمش را هم نشنیده‌اید

۶
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
 اهمیت و توجه به انواع مختلف بیماری‌ها و اختلالات روحی و روانی در عصری که ما زندگی می‌کنیم بسیار افزایش یافته است هرچند که با توجه اثرگذاری و رواج این دست مشکلات، این مقدار توجه هنوز اندک به نظر می‌رسد.
بیماری های روانی

در این مقاله با هم نام تعدادی از بیماری‌های بسیار نادر و البته عجیب و باورنکردنی را مرور می‌کنیم و در مورد هر کدام از این بیماری‌ها و اختلالات روانی اطلاعاتی به دست می‌آوریم. با مجله دلتا همراه باشید تا بیشتر با بیماری های روانی آشنا شوید.

بیماری های روانی

آپوتِم‌نوفیلیا یا من دیگر این عضو را نمی‌خواهم

آپوتمنوفیلیا به بیماری کسانی اطلاق می‌شود که به یک‌باره میل زیادی به قطع کردن عضوی از بدنشان پیدا می‌کنند. چنین افرادی اضطراب و رنج بسیاری را متحمل می‌شوند چرا که نمی‌توانند از فکر کردن به قطع عضوشان دست بردارند، عضوی که از نظر پزشکی در سلامت کامل قرار دارد.

برخی بر این باورند که این بیماری ارتباطی با وارد شدن صدمه به قسمت سمت راست مغز دارد، با این وجود هنوز متخصصان نتوانسته‌اند دلیل اصلی بروز آپوتمنوفیلیا را کشف کنند.

بیماری های روانی

بوئِنتروپی یا من گاو هستم

افراد مبتلا به بوئنتروپی به این باور می‌رسند که گاو هستند و پس از آن فقط شبیه به یک گاو رفتار می‌کنند، برای مثال علف می‌خورند.

محققان پزشکی بر این باور هستند که شرایط این افراد ممکن است بر اثر دیدن یک رویا آعاز شود. هرچند که تعدادی از افراد مبتلا به این بیماری بر اثر تجربه درمان با هیپنوتیزم به این شرایط دچار شده‌اند.

توهم کاپگراس

این یکی هم مانند همه بیماری‌های وخیم روانی، درد و رنج و سردرگمی زیادی برای فرد مبتلا ایجاد می‌کند. افراد مبتلا به این توهم به این باور می‌رسند که نزدیکان و دور و بری‌هایشان با افرادی دیگر جایگزین شده‌اند و برای مثال فرد فکر می‌کند همسرش، یک متقلب است و تنها نقش همسر واقعی‌اش را بازی می‌کند.

این بیماری هم بسیار نادر است و افراد بسیار کمی این شرایط سخت را تجربه می‌کنند. بروز این بیماری پس از آسیب وارد شدن به مغز مشاهده شده است، همچنین افراد مبتلا به زوال عقل، شیزوفرنی و بیماری صرع از شانس بیشتری برای ابتلا به این بیماری برخوردار هستند.

پیشنهاد مطالعه: برای مطالعه بیشتر مطالب دانستنی مطلب غذاهای چینی که حتی فکر کردن به آن‌ها حالتان را بد می‌کند! را بخوانید.

۶ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۵:۱۹ ب٫ظ

  2. حمید ولدخانی

    ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۰۵ ق٫ظ

    👍🏻

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۱۰ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۳۰ ب٫ظ

      ممنونم از همراهی شما

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۸ آذر ۱۴۰۰ در ۱:۰۵ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۴ آذر ۱۴۰۰ در ۷:۳۴ ب٫ظ

    چقدر جالب

    پاسخ

    • فاطمه یزدیان

      ۶ آذر ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۳ ق٫ظ

      ممنونم از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…