طرز تهیه لازانیا اسفناج و سوسیس

۴
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
اگر از آن دسته افرادی هستید که طعم اسفناج را می‌پسندید، لازانیا سوسیس و اسفناج را حتما امتحان کنید! معمولا لازانیا گوشت یا مرغ مرسوم‌تر است، اما این غذا هم طعم متفاوتی برای شما دارد.
لازانیا اسفناج و سوسیس

اسفناج یک سبزی همه‌فن‌حریف به حساب می‌آید که نه‌تنها برای سلامتی بدن مناسب است، بلکه برای زیبایی پوست و لاغری نیز توصیه می‌شود. در حقیقت اسفناج سرشار از ویتامینC، اسید فولیک، منیزیم، آهن، منگنز و ویتامین B۲ است و گنجاندن آن در رژیم غذایی می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان از جمله سرطان سینه و پروستات کمک کند. با این اوصاف نباید از این سبزی پرخاصیت غافل شد! برای آشنایی با غذاهای جدید و جذاب با اسفناج، با مجله دلتا همراه باشید تا طرز تهیه لازانیا اسفناج و سوسیس را با هم یاد بگیریم.

استفاده از اسفناج و گوجه در لازانیا، این فرصت را به شما می‌دهد تا سبزیجاتی که زیاد موردپسند کودکان نیست، در وعده غذایی آن‌ها بگنجانید.

طرز تهیه لازانیا اسفناج و سوسیس

مواد لازم برای ۴ نفر

  • ۱۷۰ گرم لازانیا
  • ۵۰۰ گرم سوسیس ایتالیایی
  • یک عدد پیاز متوسط خردشده
  • دوسوم پیمانه گوجه‌فرنگی خردشده
  • نصف پیمانه آب مرغ
  • یک قاشق غذاخوری ادویه ایتالیایی
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
  • ۴۰۰ گرم پنیر ریکوتا
  • ۳۰۰ گرم اسفناج ریز
  • دو پیمانه پنیر موزارلا خردشده

طرز تهیه لازانیا اسفناج و سوسیس

لازانیا را در آب جوش بپزید تا نرم شود؛ اما وسط آن همچنان کمی ترد باشد. لازانیا را آبکش کنید و روی حوله آشپزخانه قرار دهید. سوسیس را برش دهید و با کمی روغن تفت دهید. بعد از یک تا دو دقیقه، پیاز خردشده را اضافه کنید و اجازه دهید که پیاز سبک شده و سوسیس کمی سرخ شود. گوجه‌فرنگی‌ها را در تابه بریزید و کمی تفت دهید و در ادامه آب مرغ، ادویه ایتالیایی و نمک و فلفل را اضافه کنید تا این مخلوط مزه‌دار شود.

لازانیا اسفناج

ریکوتا، یک پیمانه موزارلا و اسفناج‌ها را در یک کاسه خوب با هم مخلوط کنید. کف آرام‌پز را با کمی روغن زیتون چرب کنید. یک پیمانه مخلوط گوجه‌فرنگی و سوسیس را در کف آن بریزید. یک لایه لازانیا روی آن قرار دهید. این روند را لایه‌لایه تکرار کنید و در لایه آخر یک ردیف لازانیا بچینید و هر آنچه از مایه گوجه‌فرنگی باقی مانده است، روی آن بریزید. مابقی موزارلا را روی آن بپاشید و بگذارید برای سه تا چهار ساعت بپزد. در ۳۰ دقیقه آخر، پارمزان را روی لازانیا بریزید. این غذای لذیذ را می‌توانید در فر نیز تهیه کنید.

پیشنهاد مطالعهطرز تهیه پاستای بادمجان را هم بخوانید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰ در ۴:۴۱ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۲ آبان ۱۴۰۰ در ۷:۰۱ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰ در ۳:۰۲ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۱ آبان ۱۴۰۰ در ۲:۳۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…