تجربه اقامت در روستایی با قایق‌های وارونه

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
در سواحل شمالی فرانسه روستایی منحصربه فرد با نام اکویین پلاژ قرار دارد، در این روستا مردم از خانه‌هایی به شکل قایق‌های وارونه برای زندگی استفاده می‌کردند.
خانه های قایقی در فرانسه

Equihen Plage در خط ساحلی شمال فرانسه، روستایی کوچک در کنار دریا است که جمعیت آن به حدود ۳۰۰۰ نفر می‌رسد. در زمان‌های قدیم این مکان دهکده‌ای برای ماهیگیری با بندرگاهی خشک بود، از آن نوع که ساکنان مجبور بودند قایق‌های ماهیگیری را روی تخته‌هایی سر دهند تا بتوانند آن‌ها را داخل آب بفرستند. امروزه این روستا را به خاطر خانه‌های قایقی برعکس آن می‌شناسند که بین محلی‌ها با نام «قایق‌های معلق در هوا» نیز معروف بوده و اقامتگاهی خاص برای تعطیلات به‌شمار می‌رود. با ما در مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا با خانه های قایقی در فرانسه آشنا شوید.

پذیرایی از توریست‌ها

خانه های قایقی در فرانسه

در روزگاران قدیم، زندگی کردن در قایق به هیچ‌وجه عجیب نبوده است. به همین دلیل افراد قایق‌های قدیمی موجود در راستای خط ساحلی را پیدا می‌کردند. آن‌ها را تا مسافت زیادی روی ساحل بیرون می‌کشیدند تا خشک شده و مناسب برای زندگی شوند. جالب است بدانید، در رمان کلاسیک و معروف چارلز دیکنز به نام دیوید کاپرفیلد، برادر پگوتی در چنین خانه قایقی در یارموث زندگی می‌کرد. اگر به جاذبه‌های فرانسه علاقه دارید، شهری که همه در آن عریان هستند را بخوانید.

در زمان‌های گذشته در پلاژ Equihen، قایق‌هایی که دیگر به درد دریا و انداختن به آب نمی‌خورند، به خشکی کشیده می‌شدند و بعد وارونه می‌شدند. کف این قایق‌ها که حالا دیگر به سقف تبدیل شده بود، با قیر خوب پوشانده می‌شدند تا این اطمینان به دست آید که در مقابل آب، مقاوم است. در دو طرف قایق درهایی ایجاد می‌شد تا به عنوان ورودی خانه باشند. پنجره‌های قایق هم اجازه ورود هوا و نور را به داخل خانه می‌دادند.

خانه های قایقی در فرانسه

پذیرایی از توریست‌ها

بعدها اهالی این روستا تصمیم گرفتند تا دوباره سنت پیشینیان خود را زنده کنند. در نتیجه مردم روستا، تعدادی از قایق‌ها را با وسایل و تجهیزات مدرن دکور کردند تا بتوانند از توریست‌ها در خانه های قایقی پذیرایی کنند. امروزه گردشگران زیادی برای دیدن این خانه های قایقی در فرانسه به این روستا سفر می‌کنند. این خانه‌های قایقی شکل با قیمت‌های مختلفی اجاره داده می‌شوند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند اولین صندوق امانات جهان در ایران.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۱:۵۷ ب٫ظ

  2. عاطفه

    ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ در ۱۱:۱۸ ب٫ظ

    چقدر جالب بود بخصوص اینکه بخاطر طراحی خانه هاشون دهکده شده محل توریست ودرآمد

    پاسخ

    • مونا اصفهانی

      ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ در ۲:۱۰ ب٫ظ

      بله دقیقا درست گفتی عزیزم☹👌

      پاسخ

  3. ناشناس

    ۵ دی ۱۴۰۰ در ۷:۲۴ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۲۳ آبان ۱۴۰۰ در ۵:۰۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…