هشدار درباره کلاهبرداری از طریق پیامک واریز وجه

۲
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان با پیامک واریز اشتباه یا بازگشت وجه هشدار داد.
کلاهبرداری از طریق پیامک واریز

کلاهبرداری جرمی است که در آن فرد با توسل به وسایل متقلبانه طرف مقابل خود را فریب می‌دهد. به این وسیله مال دیگری را برده و شرط آن منفعت مالی خود کلاهبردار یا شخص دیگری از این جریان است. در این نوشتار از مجله دلتا به موضوع کلاهبرداری از طریق پیامک واریز می‌پردازیم.

پیامک واریز بازگشت وجه

برخی از کلاهبرداران و سودجویان در فضای مجازی با شیوه بازگشت وجه یا واریز اشتباه وجه اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

از این رو لازم است که شهروندان هوشیاری خود را حفظ کنند. هم‌چنین توجه داشته باشند که هیچ بانکی اقدام به ارسال پیامک بازگشت وجه برای مشتریان خود نمی‌کند.

در این روش عمدتا مجرمان پیامکی با این محتوا برای مشتریان خود ارسال می‌کنند که «مبلغی به اشتباه به حساب شما واریز شده و لازم است برای بازگشت وجه به لینک زیر مراجعه کنید.» در ادامه نیز نام یکی از بانک‌ها را در آن قید می‌کند.

این در حالی است که با ورود شهروندان به آن لینک در واقع به صفحات جعلی و فیشینگ هدایت شده و سودجویان با دسترسی به اطلاعات حساب بانکی‌شان اقدام به خالی کردن حساب آنان خواهند کرد.

کلاهبرداری از طریق پیامک

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای ناجا تاکید می‌کند که هیچ بانکی پیامک حاوی لینک پرداخت برای برگشت وجه را برای مشتریان خود ارسال نمی‌کند و شهروندان نیز در صورت مشاهده چنین مواردی لازم است که از باز کردن لینک مذکور و درج اطلاعات خود در آن خودداری کنند.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نکات حقوقی بیشتر مطلب آیا حمل خودرو با جرثقیل در حضور مالک خلاف قانون است؟ را مطالعه کنید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱:۱۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۰ آبان ۱۴۰۰ در ۱۲:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات حقوقی

همچنین بخوانید

چه زمانی داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است؟

یکی از سؤالاتی که از ما پرسیده می‌شود آن است که داشتن وکیل برای طلاق توافقی الزامی است یا …