تپه‌های شکلاتی، طبیعتی جالب و حیرت‌انگیز

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تپه‌های شکلاتی عنوانی است برای مجموعه تپه‌های متحدالشکلی که در جزیره بهل در کشور فیلیپین قرار دارند.
تپه‌ های شکلاتی در فلیپین

ویژگی این تپه‌ها اشکال غیرمعمول آن‌ها به‌صورت مخروط‌های همسان و مرتفع است. تعداد این تپه‌ها بالغ بر ۱۶۶۰ عدد است که در مرکز استان بهل قرار گرفته‌اند. با ما در مجله دلتا همراه باشید تا با تپه‌ های شکلاتی در فلیپین آشنا شوید.

تپه‌ های شکلاتی در فلیپین

بهل (Bohol) یکی از استان‌های کشور فیلیپین و نیز نام جزیره‌ای است که این استان را در بر می‌گیرد. این استان در مرکز این کشور قرار گرفته است و بخشی از جزیره‌های ویسایا است. مرکز این استان شهر تاگبیلاران است. جمعیت آن بیش از یک میلیون و یکصد هزار نفر است. مساحت این استان بیش از چهار هزار و یکصد کیلومتر مربع است. یکی از جاذبه‌های اصلی بهل، مجموعه تپه‌های شکلاتی است که با اشکال منظم مخروطی و پوشیده از درخت در مرکز این جزیره قرار گرفته‌اند.

fdv تپه‌های شکلاتی، طبیعتی جالب و حیرت‌انگیز

تپه‌های شکلاتی پوشیده از درختان و گیاهانی هستند که در فصل‌های کم باران سال رنگ آن‌ها به قهوه‌ای متمایل می‌شود و علت نام‌گذاری آن‌ها نیز همین رنگ قهوه‌ای است. این منطقه دوست‌داشتنی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار فیلیپین به‌شمار می‌روند و در فهرست آثار طبیعی ملی این کشور به ثبت رسیده‌اند.

ویژگی این تپه‌ها داشتن اشکال غیر معمول بصورت مخروط‌های همسان و مرتفع است. تعداد این تپه‌ها بالغ بر ۱۶۶۰ عدد است که در مرکز جزیره/استان بهل قرار گرفته ‌اند. تپه‌های شکلاتی پوشیده از درختان و گیاهانی هستند که در فصل‌های کم باران سال رنگ آن‌ها به قهوه‌ای متمایل می‌شود و علت نامگذاری آن‌ها هم همین رنگ قهوه‌ای است. تپه‌های شکلاتی از جاذبه‌های گردشگری پرطرفدار فیلیپین به حساب می‌آیند و در فهرست آثار طبیعی ملی اصلی این کشور به حساب می‌آیند. دولت این کشور در صدد است تپه‌های شکلاتی را در فهرست میراث جهانی طبیعی یونسکو ثبت نماید.

تپه‌های شکلاتی، طبیعتی جالب و حیرت‌انگیز

بالا رفتن از تپه‌‌ها

در هنگام بازدید از این تپه‌ها زیاد ذوق زده نشوید چون نمی‌توانید از آن‌ها بالا بروید. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که از پله‌های یک سکو به بالای آن‌ها رفته و از آن‌جا این تپه‌های حیرت‌آور را تماشا کنید.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می‌کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند صد در صد مردم این روستا با سواد هستند

۳ دیدگاه

  1. فریبا-ت

    ۲ آبان ۱۴۰۰ در ۹:۲۸ ق٫ظ

    عالی،مثل همیشه مطلبی خواندنی . مطلبتان جذاب بودباسپاس،بدرود

    پاسخ

    • ملیکا وحیدی فر

      ۴ آبان ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۹ ق٫ظ

      سپاس از لطف و همراهیتون.

      پاسخ

  2. ناشناس

    ۱ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۱۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

مقایسه قیمت خرید ویلا در مازندران و گیلان

دو استان گیلان و مازندران به دلیل موقعیت جغرافیایی و آب و هوای مطبوع خود، همیشه برای افراد…