خورشت آلو اسفناج، اصیل و مجلسی

۵
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خورشت آلو اسفناج یکی از خورشت‌های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که بیشتر در مهمانی‌ها تهیه می‌شود. خورشت آلو اسفناج بسیار سالم و برای بدن مفید است.
خورشت آلو اسفناج

خورشت‌ها در ایران می‌توانند با غذاهای کشورهای اروپایی و غربی رقابت کند. آوازه خورشت‌های ایران در تمام دنیا پیچیده است. خورشت آلو اسفناج ایرانی یکی از خورشت‌های اصیل است که ما تصمیم گرفته‌ایم در این بخش از مجله دلتا طرز پخت آن را آموزش دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید. این خورشت ظاهر و طعمی عالی دارد. در نتیجه، می‌توانید در انواع مجالس و مهمانی‌های خود از آن استفاده نمایید.

برای تهیه این خورشت می‌توانید از مرغ و یا گوشت گوسفندی استفاده کنید. اگر می‌خواهید خورشت شما اصالت داشته باشد، بر اساس دستور پخت اصلی آن از گوشت استفاده کنید. سبزی اسفناج خود به تنهایی می‌تواند آهن بدن شما را تامین کند و گوشت این غذا نیز پروتئین مورد نیاز بدن را فراهم می‌نماید. در نتیجه این خورشت بسیار مقوی و عالی است.

مواد لازم

  • اسفناج: دو کیلو
  • گوشت خورشتی: ۴۰۰ گرم
  • آلو خورشتی: ده عدد
  • پیاز: یک عدد متوسط
  • نمک: به مقدار لازم
  • فلفل: به مقدار لازم
  • زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا پیاز را خرد کرده و تفت دهید. سپس گوشت خورشتی را به پیاز اضافه کنید و کمی سرخ کنید. بعد ادویه‌ها را به آن اضافه کنید. سپس داخل مواد مقداری آب بریزید تا گوشت پخته شود. در تابه‌ای جداگانه اسفناج خرد شده را تفت دهید.

برای روغن انداختن سبزی اسفناج ابتدا سبزی را در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا آب آن کامل کشیده شود. سپس مقداری روغن ریخته و سبزی‌ها را خوب هم بزنید. چند دقیقه آن را به حال خود بگذارید. سپس مقدار کمی آب بریزید و هم بزنید تا جایی که آب با سبزی کاملا مخلوط و تمام شود. سپس مجدد آن را به حال خود رها کنید. این کار را سه تا چهار بار انجام دهید تا سبزی شما به روغن بیفتد.

پس از پخت سبزی به این صورت، دیگر زمان زیادی برای پخت غذا در طولانی‌مدت لازم نیست. پس از آنکه گوشت خوب پخته شد آن‌ها را به اسفناج اضافه کنید. اجازه دهید حدود یک ساعت خوب پخته شود. در مرحله آخر آلوها را اضافه کنید و بگذارید خورشت آلو اسفناج ایرانی شما خوب جا بیفتد. اگر به خورشت‌های ایرانی علاقه دارید، دستور پخت خورشت کنگر را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای خواندن مطالب بیشتر طرز تهیه بلغور پلو، غذای لذیذ و محلی خراسان را بخوانید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ آبان ۱۴۰۰ در ۸:۵۷ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ مهر ۱۴۰۰ در ۱۰:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۳۰ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ مهر ۱۴۰۰ در ۱۲:۰۷ ب٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ مهر ۱۴۰۰ در ۷:۴۱ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…