عجیب‌ترین رفتارهای ایرانی‌ها از دید خارجی‌ها!

۷
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
هر ملیتی، با فرهنگ منحصر به فردش هویت می‌یابد، شاید اگر این تفاوت‌ها نبود اشتیاقی برای گشتن و آشنایی با دیگر کشور‌ها در دل بشر کنجکاو شکل نمی‌گرفت. پس اختلافات را بپذیریم و از آن‌ها لذت ببریم.
عجیب ترین رفتار ایرانی ها

فرهنگ‌های جاری در کشور‌های مختلف، گاه بسیار مشهور و شناخته شده هستند، مانند شاد بودن مردم اسپانیا، نظم آلمانی‌ها، یا هنروری فرانسوی‌ها. اما گاهی قوانین و ضوابط یک کشور در نظر دیگر کشور عجیب می‌آیند. با مطلب عجیب‌ ترین رفتار ایرانی ها از دید خارجی‌ها همراه مجله دلتا شوید.

 ایران، پایتخت جراحی زیبایی بینی!

علی رغم زیبایی نسبی مردمان ایران زمین، امری به نام عمل زیبایی یا جراحی پلاستیک مدت‌هاست که همه گیر شده است و تعداد کسانی که برای کسب رضایت بیشتر از ظاهرشان زیر تیغ جراحان می‌روند، رو به افزایش است.

عمل بینی متداول‌ترین جراحی زیبایی است که هرچند در سرتاسر دنیا طرفدارانی دارد، اما کشور ایران به عنوان پایتخت جراحی بینی شناخته می‌شود. آمار جراحی بینی در ایران به قدری بالاست، که طبق گزارشات اخیر، ایرنی‌ها ۷ برابر بیشتر از مردم آمریکا اقدام به انجام جراحی پلاستیک بر روی بینی خود می‌کنند.

عجیب‌ ترین رفتار ایرانی ها فرهنگ ” تعارف “

تعارف کردن از اولین رفتارهایی است که والدین ایرانی به عنوان نشانه‌ای از ادب به فرزندان خود می‌آموزند. اما این رفتار مودبانه‌ی ما، خارجی‌ها را حسابی گیج می‌کند؛ اگر خوراکی یا نوشیدنی را که به ما پیشنهاد کرده‌اند بخواهیم، هیچگاه بار اول آن را نمی‌پذیریم و حتما ابتدا یک یا دو بار تشکر و اظهار بی علاقگی می‌کنیم تا برای بار دوم هم به ما پیشنهاد کنند.

در مواردی هم ممکن است چندین بار تعارف کنیم. هرچند ما این رفتار را نشانه ادب و احترام می‌دانیم، خارجی‌ها در اولین روزهای اقامتشان در ایران این رفتار را بسیار گیج کننده می‌یابند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب استفاده از دو ماسک مفیدتر است را بخوانید.

۷ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۸ دی ۱۴۰۰ در ۶:۵۶ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۱۱ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ در ۲:۱۱ ب٫ظ

    ممنون از مطلبتون💐🙏🏻🌺

    پاسخ

  4. ناشناس

    ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ در ۵:۳۳ ب٫ظ

  5. یک آدم

    ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۲:۳۱ ب٫ظ

    بیاین تعارف رو از بین ببریم و روراست باشیم…نمیگم گستاخ و بی ادب باشیم، بلکه صادق و مستقیم باشیم. اینطور عادت میکنیم که مستقیم و در عین حال دارای عرف باشیم که خیلی بهتر از تعارف های الکی و دروغینه. ایجاد این رفتار (مستقیم و صادق بودن) سخته اما می ارزه… البته بعضی جاها اینقدر تعارف ها زیاد هستن که اگه اول یکم تعارف نکنی بی ادب شمرده میشی. باید اطرافیان و محیط رو هم سنجید.

    پاسخ

  6. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۷ ب٫ظ

  7. ناشناس

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ در ۶:۲۹ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی ها

همچنین بخوانید

چگونه سرعت اینترنت گوشی اندروید خود را افزایش دهیم؟

سرعت اینترنت گوشی دغدغه بسیاری از افراد است و به دنبال راهکارهای مختلفی برای افزایش آن هست…