اسنک بادمجان، یک ساندویچ ساده و خوشمزه

۱
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بادمجان صیفی‌جات پرطرفداری است که کاربردهای زیادی در آشپزی دارد. این گیاه خوراکی سرشار از مواد مغذی است و بی‌نهایت برای سلامتی مفید است.
اسنک

اسنک بادمجان یک اسنک بسیار سالم و مقوی است که خیلی سریع حاضر می‌شود. شما برای تهیه این اسنک می‌توانید از ساندویچ‌ساز یا تابه گریل استفاده کنید. این اسنک می‌تواند یک میان وعده سالم و خوشمزه برای بچه‌ها باشد. برای تهیه این ساندویچ خوشمزه از بادمجان‌های کشیده و قلمی با پوست براق استفاده کنید تا مزه خوبی داشته باشد. اگر نان تست پیدا نکردید می‌توانید در نان باگت نیز این اسنک خوشمزه را تهیه کنید. امروز در مجله دلتا اسنک بادمجان با پنیر خامه‌ای و گردو را به شما آموزش خواهیم داد. همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه اسنک بادمجان

  • بادمجان ۴ عدد
  • نان تست یک بسته
  • پنیر خامه‌ای یک عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • ریحان تازه یک پیمانه
  • گردو ۴ عدد

طرز تهیه اسنک بادمجان 

مرحله اول

برای تهیه این اسنک ابتدا باید بادمجان‌ها را آماده کنید؛ برای این کار بادمجان‌ها را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل محلول آب و نمک قرار دهید تا تلخی آن از بین برود. سپس آبکش کنید و بگذارید تا کاملا خشک شود.

مرحله دوم

حالا برای اینکه بادمجان‌‌های کم روغنی داشته باشید به بادمجان‌ها کمی ماست بزنید و مطمئن باشید در طعم و مزه آن‌ها اصلا تاثیر ندارد و فقط باعث می‌شود روغن کمتری مصرف شود. سپس داخل تابه روغن بریزید تا داغ شود و بادمجان‌ها را داخل روغن داغ سرخ کنید و روی دستمال روغن‌گیر قرار دهید.

مرحله سوم

دور قهوه‌ای نان تست را با چاقو بگیرید و روی نان تست پنیر خامه‌ای را با قاشق پخش کنید. سپس روی آن‌ها بادمجان سرخ شده قرار دهید و بعد گوجه فرنگی حلقه شده، ریحان پاک شده و گردو خرد شده را قرار دهید و در انتها یک لایه نان تست دیگر روی آن بگذارید.

مرحله چهارم

در ادامه ساندویچ‌ساز را داغ کنید و اسنک‌ها را داخل دستگاه قرار دهید. می‌توانید از هر دو صفحه گریل و صفحه مثلثی به دلخواه استفاده کنید یا داخل تابه گریل اسنک‌ها را قرار دهید و کمی با کفگیر فشار دهید تا گریل شود. در انتها اسنک‌ها را با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه اسنک بادمجان

  • می‌توانید به جای استفاده از پنیر خامه‌ای از پنیر رنده شده هم استفاده کنید.
  • می‌توانید بادمجان‌ها را داخل فر یا سولاردم با روغن کمتری سرخ کنید.
  • به دلخواه می‌توانید از کمی قارچ سرخ شده نیز در تهیه این اسنک استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب دستور پخت فلافل با لپه، طعمی متفاوت را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۲۵ تیر ۱۴۰۰ در ۱:۲۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…