کوکو اردبیلی خوشمزه با گوشت و اسفناج

۳
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کوکو اردبیلی نوعی غذای مجلسی اردبیل محسوب می‌شود که طعمی بسیار متفاوت و لذیذ دارد.
کوکو

کوکو اردبیلی نوعی کوکوی بسیار مقوی و سالم است که همان‌طور که از نامش پیداست اصالت آن به شهر اردبیل برمی‌گردد. در برنامه روزانه ما ایرانی‌ها معمولا یک وعده کوکو وجود دارد که برای وعده‌های سبک مثل شام تهیه می‌شود. می‌توانید برای نهار همراه با نان و برنج نیز این کوکو خوشمزه را تهیه کنید. برای این غذا دستورهای مخلتفی گفته شده است که ما سعی کردیم بهترین دستور را برای شما بیاوریم تا کوکو اردبیلی را تهیه و میل کنید. امروز در مجله دلتا کوکو اردبیلی با اسفناج و گوشت را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو اردبیلی

  • سیب زمینی ۳ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۱۰۰ گرم
  • اسفناج ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • گردو ۴ عدد
  • زرشک یک قاشق غذا خوری
  • زعفران دم کرده به مقدار لازم
  • گردو یا بادام درسته به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه و دارچین به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو اردبیلی با گوشت و اسفناج

مرحله اول

ابتدا سیب زمینی‌ها را داخل یک قابلمه ریخته و بگذارید با مقداری آب پخته و نرم شوند. سپس به یک‌باره زیر آب سرد گرفته و پوستش را جدا کنید و همان‌طور داغ با گوشت‌کوب له کنید. اسفناج را پاک کرده و خوب بشویید. اسفناج‌ها را به شکل ساطوری ریز خرد کنید و داخل تابه بدون روغن تفت دهید تا سبک و نرم شود.

مرحله دوم

داخل یک کاسه گوشت چرخ کرده را بریزید. سپس ادویه‌ها، نمک، سیب زمینی له شده، اسفناج، زعفران دم کرده، گردو ریز شده و زرشک را اضافه کنید. سپس دانه دانه تخم مرغ‌ها را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یک‌دست شوند. باید تخم‌مرغ‌ها کم‌کم اضافه شوند که در صورت نیاز تخم مرغ کم‌تر یا بیش‌تر مصرف شود.

مرحله سوم

قالب کوکو را داخل قابلمه کوچکی گذاشته و روغن اضافه کنید تا قالب داغ شود. البته بدون قالب هم می‌توانید این کوکو را تهیه کنید. از مواد کوکو به کمک قاشق داخل قالب بریزید و صاف کنید. سپس خلال بادام را با زعفران دم کرده ترکیب کرده ‌و روی کوکو بریزید و با پشت قاشق کمی فشار دهید تا خلال بادام بعد از سرخ شدن کوکو تکان نخورد.

بعد از سرخ شدن یک طرف کوکو، طرف دیگر را برگردانید و سرخ کنید. سپس به دلخواه روی دستمال روغن‌گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. این غذای خوشمزه را به همراه نان تازه و گشنیز سرو کنید. نوش جان.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب املت لوبیا سبز، خوشمزه و مقوی را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۰ تیر ۱۴۰۰ در ۲:۲۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ در ۶:۴۵ ب٫ظ

  3. ناشناس

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ در ۱۰:۲۵ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…