اصولی برای استایل مشکی‌­ پوشان!

۰
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
لازم نیست عاشق مد و لباس باشید تا از لباس‌هایی تک رنگ استفاده کنید. زمانی لباس پوشیدن یک دست و یک رنگ نشان از سادگی بود.
استایل مشکی پوشان

استایل مونوکروم یا تک رنگ همیشه در دنیای مد محبوب بوده است؛ دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ میلادی اوج محبوبیت آن بوده است. اگر از طرفداران سبک لباس پوشیدن راک یا مینیمال باشید حتما یک بار هم که شده لباس‌های خود را تک رنگ ست کرده‌اید. استایل یک دست مشکی همراه با چالش‌هایی است که ما در مطلب استایل مشکی پوشان مجله دلتا به آن‌ها پرداخته‌ایم. با ما همراه باشید.

استایل مشکی پوشان

  • محبوبیت لباس پشمی

پارچه‌­های پشمی همیشه در رنگ مشکی، غلیظ‌­تر از نخ پنبه و دیگر الیاف است؛ به دلیل اینکه پشم در نگه داشتن رنگ در خود بهتر عمل می‌­کند. هنگام خرید لباس­‌ مشکی، به دنبال شلوار­­ها، پلیور­ها و از همه مهم­‌تر، کت‌­هایی باشید که در ترکیبات خود، پشم بیشتری داشته باشد.
نکته­ فوق العاده­‌ در مورد پشم این است که پشم برخلاف نخ در دراز مدت رنگ خود را از دست نمی‌­دهد و به سفیدی نمی­‌زند. اگر از لباس مشکی بیشتر استفاده می‌کنید، بهتر است پول بیشتری نسبت به الیاف دیگر بابت پشم سرمایه­‌گذاری کنید.

  • ست کردن لباس­‌های مشکی

فارغ از نوع جنس، تناژهای رنگ مشکی متفاوت است. پس هنگام ترکیب چند لباس مشکی دقت کنید. به عنوان مثال هنگام پوشیدن همزمان یک تیشرت و شلوار مشکی، ممکن است با در کنار هم قرار گرفتن این دو رنگ متوجه شوید تیشرت تن قرمز و شلوار تن قهوه‌ای دارد. این تفاوت‌ها هر­چند ظریف اما مهم است و می‌­تواند در شرایط و موقعیت‌هایی با نور بیشتر، قابل توجه باشد. با بررسی لباس‌های مشکی در نور روشن روز از تفاوت در تناژ رنگی آن‌­ها مطمئن شوید.

  • بازی با ترکیب بافت و پارچه

پارچه­‌ها و بافت‌­های مختلف را با هم ترکیب کنید. به عنوان مثال، یک ژاکت بافت درشت و شلوار با بافت ظریف را با هم بپوشید و بدرخشید.

استایل مشکی پوشان جنس

  • نخ پنبه­ مشکی؛ محتاط باشید!

بدون شک نخ پنبه رتبه­ اول را در تمام الیاف به دست خواهد آورد اما آگاه باشید که این الیاف خیلی زود رنگ می‌­بازد. به جای خرید لباس‌‌های مشکی ۱۰۰ درصد پنبه، لباس­‌هایی را انتخاب کنید که درصدی از لایکرا در خود داشته ­باشد. الیاف مصنوعی به نخ پنبه کمک می‌کند که رنگ را بهتر در خود حفظ کند.

  • مراقبت از لباس‌­های مشکی

برای جلوگیری از تغییر رنگ زود هنگام لباس­‌های مشکی،‌­ آن‌ها را به خشک­شویی ببرید. اما اگر مجبور به شستشوی لباس‌­های مشکی­‌ در خانه هستید، از یک فنجان سرکه استفاده کنید. سرکه به تثبیت رنگ کمک می‌­کند و بوی آن پس از خشک شدن از بین می‌­رود. در هر صورت سرکه یک نرم کننده­ خوب برای لباس است. همیشه از آب سرد برای شستشوی لباس‌­های تیره استفاده کنید.

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی مطلب چه رنگ‌هایی را نباید با هم پوشید؟  را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…