پاستا سوسیس اسپایسی لذیذ

۵
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
شما می‌توانید این غذای خوشمزه را در کمتر از ۴۵ دقیقه آماده کرده و از خوردن آن در وعده ناهار یا شام لذت ببرید‌.
پاستا سوسیس

کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که پاستا دوست نداشته باشد. پاستا تنوع زیادی داشته و می‌توان آن را با مواد مختلفی نظیر مرغ، میگو، گوشت و البته سوسیس تهیه کرد. ترکیب سوسیس دودی، خامه و پنیر رومانو این غذای خوشمزه‌ را هوس‌برانگیز‌تر می‌کند. در تهیه این غذا می‌توانید از پنیرهای مختلفی استفاده کنید، اما پنیر رومانو همان پنیری ا‌‌ست که خوشمزگی این غذای مهیج را دوچندان می‌کند. در ادامه همراه مجله دلتا باشید تا طرز تهیه پاستا سوسیس اسپایسی با پنیر رومانو را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه پاستا سوسیس اسپایسی با پنیر رومانو

  • سوسیس دودی ۴۵۰ گرم
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • عصاره مرغ یک عدد
  • پاستا پنه ۲۵۰ گرم
  • پنیر رومانو یک پیمانه
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • سیر ۲ حبه
  • پیاز متوسط ۲ عدد
  • رب گوجه فرنگی ۴ قاشق غذاخوری
  • خامه پر چرب نصف پیمانه
  • پیازچه خرد شده یک سوم پیمانه

طرز تهیه پاستا سوسیس اسپایسی با پنیر رومانو

مرحله اول

ابتدا یک قابلمه را پر از آب کرده و روی اجاق بگذارید. در آن کمی نمک و روغن بریزید. مقدار نمک به سلیقه شما بستگی دارد. زمانی که آب به جوش آمد، پاستای پنه را به آن اضافه کنید. اجازه دهید به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه در آب جوش بماند تا نرم شود. سپس آن را آبکش کنید.

مرحله دوم

یک ماهیتابه روی اجاق با حرارت متوسط قرار داده و روغن زیتون را در آن بریزید تا کمی داغ شود. سوسیس دودی را حلقه حلقه و پیاز را هم ریز خرد کنید. پیاز و سوسیس را داخل ماهیتابه بریزید. اجازه دهید ۴ دقیقه یا تا زمانی که به رنگ قهوه‌ای طلایی درآید روی حرارت بماند. سیر را له کرده و به ماهیتابه اضافه کنید. حدود یک دقیقه آن را تفت دهید.

مرحله سوم

عصاره مرغ را در دو لیوان آب گرم حل کنید. سپس آن را به همراه پاستای پخته شده، رب گوجه فرنگی، نمک و فلفل به مواد داخل ماهیتابه اضافه کرده و خوب هم بزنید. مقدار نمک و فلفل به سلیقه شما بستگی دارد و می‌توانید آن‌ها را کم یا زیاد کنید. اجازه دهید مواد به جوش بیاید. سپس درب ماهیتابه را گذاشته و زیر شعله را کم کنید و اجازه دهید مواد به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه روی حرارت بماند. سپس ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

پیازچه را ریز خرد کرده و به محتویات ماهیتابه اضافه کنید. پنیر رومانو را هم رنده کرده و نصف بیشتر آن را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید. باقیمانده پنیر رومانو را هم روی پاستای سوسیس بریزید.

مرحله پنجم

مواد پاستا را به ظرف مخصوص فر منتقل کنید. فر را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. اجازه دهید پاستا سوسیس به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه در فر بماند تا پنیر آب شود و روی آن طلایی شود. پاستای شما حاضر است می‌توانید روی آن را با چند برگ ریحان و چند گوجه گیلاسی تزئین و سرو کنید.

پیشنهاد مطالعه : برای آشنایی با طرز تهیه انواع غذاهای لذیذ مطلب طرز تهیه پاستای مرغ در فر را مطالعه کنید.

۵ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در ۴:۵۹ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۷ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۰۴ ق٫ظ

    خیلی خوب بود متشکرم دلتا

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۱۱ ق٫ظ

  4. ناشناس

    ۶ فروردین ۱۴۰۰ در ۹:۱۱ ق٫ظ

  5. ناشناس

    ۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۴:۳۴ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه لیمو عمانی خانگی + ویدئو

درست کردن بعضی از چاشنی‌ها مانند رب گوجه فرنگی یا لیمو عمانی در خانه می‌تواند برای ما بسیا…