نکات شستن شال و روسری زمستانی

۴
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شال یا روسری را داخل آب قرار دهید و به آرامی، با دست آن را بشویید. حتی هنگام شستن با دست نیز از مالش بیش از حد خودداری کنید. زیرا این کار، الیاف شال را خراب کرده و از زیبایی آن می‌کاهد.
نکات شستن شال و روسری زمستانی

اگر اهل مد و فشن باشید، می‌دانید که اگر بخواهید یک روسری یا شال باکیفیت تهیه کنید، باید هزینه زیادی بپردازید. حتما هم می‌دانید که شستن این شال و روسری در خانه، کار چندان آسانی نیست. با یک اشتباه کوچک ممکن است روسری‌تان خراب شود و هزینه‌ای که پرداخت کردید نیز از بین برود! به همین دلیل، تصمیم گرفتیم در این مطلب نکات شستن شال و روسری زمستانی را برای شما شرح دهیم. پس با مجله دلتا همراه باشید!

نکات شستن شال و روسری زمستانی

نحوه شستن

برای شستن شال زمستانی، هرگز از صابون حمام یا صابون لباسشویی عادی استفاده نکنید. مواد تشکیل دهنده این صابون‌ها، بافت شال و روسری را خراب می‌کند. در عوض، از مواد شوینده خفیف، مانند شوینده پشم استفاده کنید. اصلا شال زمستانی خود را در ماشین لباسشویی (حتی با چرخه آرام) نیندازید! زیرا تلاطم بیش از حد، ممکن است به الیاف آن آسیب برساند. همچنین می‌توانید شال خود را با آب سرد و با دست بشویید.

خشک کردن

اگر بافت شال خیلی ظریف است، از طریق دو حوله خشک، شال را تا آن‌جا که می‌توانید خشک کنید. سپس باید آن را در مجاورت هوا قرار دهید تا سریع و کامل خشک شود. هیچوقت شال و روسری را در خشک‌کن اتوماتیک قرار ندهید، حتی با دمای کم. هرگز آن را در مجاورت دستگاه‌های گرمایشی یا زیر نور آفتاب آویزان نکنید، چون باعث می‌شود رنگش کمرنگ شود. خشک کردن سریع روسری ابریشمی در مقابل یک فن برقی، باعث می‌شود براق بماند، چروک نشود و لکه‌های آب روی آن باقی نماند.

نکات شستن شال و روسری زمستانی خشک کردن

اتو کشی

اگر جنس شال و روسری شما از ابریشم است، در هنگام اتو کشیدن باید کمی نمدار باشد. آن را از پشت روی میز اتو قرار دهید. یک پارچه تمیز سفید روی آن قرار دهید. سپس به آرامی و با دمای متوسط آن را اتو بکشید. برای شال و روسری پشمی احتیاج به اتوکشی نیست، اگر نحوه شستن و خشک کردن را رعایت کنید.

نکات شستن شال و روسری زمستانی اتو

شال و روسری را بیش از حد نیاز فشار ندهید و چروک نکنید!

اگر روی روسری و شال، لکه‌هایی مانند لک مواد آرایشی یا لک روغن می‌بینید، قبل از شستن شال و روسری زمستانی با دست، به این قسمت‌ها کمی رسیدگی کنید. کمی مواد شوینده ملایم را مستقیما روی لک بگذارید. با انگشتتان آن را بمالید تا مواد شوینده به خورد بافت پارچه برود. حداقل ۱۵ دقیقه قبل از شروع شستشو با دست، این کار را انجام دهید.

اگر شال یا روسری زمستانی‌ دیگر براق نیست!

در یک سینک یا سطل بزرگ، یک چهارم فنجان سرکه سفید تقطیر شده را به یک گالن آب آشامیدنی اضافه کنید. مایع را به خوبی بهم بزنید. شال را در آن قرار دهید تا کاملا خیس بخورد. پس از اینکه از محلول آب و سرکه خارجش کردید، چندین بار آن را در آب تمیز شستشو دهید. اما هرگز فشارش ندهید! شال را روی یک حوله سفید پاک و تمیز قرار دهید تا آب اضافی آن جذب شود. تا زمانی که اکثر آب اضافی شال یا روسری جذب نشده، این کار را با حوله‌های تمیز تکرار کنید. سپس آن را روی یک چوب لباسی پلاستیکی آویزان کنید. یادتان باشد از چوب لباسی آهنی یا چوبی استفاده نکنید، چون باعث ایجاد لک زنگ زدگی و کثیفی روی شال می‌شود. هرگز آن را زیر نور آفتاب یا در مجاورت گرمای مستقیم آویزان نکنید. این کار بافت شال را خراب می‌کند.

نکات شستن شال و روسری زمستانی براق

بیشتر بدانید: برای آشنایی بیشتر با مد و زیبایی “شلوار ورزشی زنانه برای دویدن چه ویژگی‌هایی دارد؟” را مطالعه کنید.

۴ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۱۵ ق٫ظ

  2. ناشناس

    ۲۱ آذر ۱۳۹۹ در ۳:۱۵ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۹ آذر ۱۳۹۹ در ۶:۱۳ ب٫ظ

  4. ناشناس

    ۱۸ آذر ۱۳۹۹ در ۱۱:۴۰ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…