انصاف مالکان، بهترین راهکار کنترل نرخ اجاره‎بها!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

انصاف مالکان، بهترین راهکار کنترل نرخ اجاره‎بها! نایب رئیس اتحادیه املاک تهران با اشاره به اینکه رشد قیمت مسکن و اجاره بها باعث شد بسیاری از مستأجران به مناطق پایین‌تر کوچ کنند و مستاجران جنوب شهر حاشیه‌نشین  شوند، گفت:با سیاست‌های دستوری و لایحه‌ نمی توان نرخ اجاره بها را کنترل کرد.

انصاف مالکان، بهترین راهکار کنترل نرخ اجاره‎بها!

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصادآنلاین، حسام عقبایی افزود: در روزهایی که هیچ برنامه‎ای برای کنترل اجاره‎بها وجود ندارد، انصاف مالکان بهترین راهکار برای این مسئله است زیرا  تا زمانی که مالکان انصاف را  در بازار اجاره  رعایت نکنند، قیمت‌ها کاهش نمی‎یابد.

وی در پاسخ به این پرسش که دو ساله شدن زمان قرارداد اجاره‎بهای مسکن می‎تواند در کاهش و کنترل اجاره‎بها موفق باشد افزود: تعیین زمان اجاره  منطقی و درست نیست و دولت نمی‎تواند مالکان را  مجبور کند که  واحد مسکونی خود را  دوساله اجاره دهند.

کوچ مستاجران به مناطق پایین تر و حاشیه شهر

رنایب رئیس اتحادیه املاک تهران گفت :افزایش قیمت اجاره متأثر از قیمت خرید و فروش مسکن است بنابراین با جهش قیمت مسکن در ماههای ابتدایی سال قیمت اجاره‌ها نیز رو به افزایش گذاشت و این افزایش باعث شد تا بسیاری از مستأجران امسال  به مناطق پایین‌تر کوچ کنند  و البته  برخی از مستأجرانی که در جنوب شهر ساکن بودند  به  ناچار  به حاشیه‌نشینی روی آوردند.

عقبایی در پاسخ به این پرسش که به هر روی انصاف مالکان  به اوضاع اقتصادی جامعه  بازمی گردد و نمی‎توان گفت که مالکان باید از قیمت‎های پیشنهادی کوتاه بیایند، پس بهترین روش برای کنترل اجاره‎بها چیست گفت: راهکار اصلی  برای کنترل اجاره بها در دراز‌مدت این است که به سمت ساخت مسکن اجاره‎ای با قیمت‌های بسیار پایین حرکت کنیم.

رنرخ اجاره بها!چ مستاجران به مناطق پایین‎تر و حاشیه شهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…