۴۱۵ هزار دلار برای یک خانه جلبکی! (+تصاویر)

۱
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه

یک خانه ۳۰۰ ساله از جنس جلبک دریایی در جزیره‌ای در دانمارک، با قیمت هنگفتی به فروش گذاشته شد.

415 هزار دلار برای یک خانه جلبکی!

به گزارش مجله دلتا، در یکی از جزایر دانمارک به نام « Læsø» خانه‌هایی دیده می شوند که سقف آنها با جلبک دریایی پوشیده شده است و ضخامت این سقف ها تا یک متر هم می رسد. برخی از این خانه ها بیش از ۳۰۰ سال قدمت دارند و تاریخی هستند به همین دلیل این جزیره به عنوان یکی از مقاصد گردشگری دانمارک به شمار می‌رود.

علت ساخت سقف خانه‌ها از جلبک، به دلیل کمبود مصالح در این جزیره بوده و از آنجایی که گیاهان دریایی و چوب های زیادی در آب شناور بود مردمان این جزیره از چوب  برای ساخت خانه  و از گیاهان دریایی برای ساخت سقف این خانه‌ها استفاده می‌کردند.

 یکی از دلایل مهمی که سقف این خانه‌ها تا صدها سال دوام آورده نمک موجود در این گیاهان دریایی است که با گذشت زمان و تبلورنمک  بسیار محکم شده اند.

چوب حراج به خانه ۳۰۰ ساله

در همین حال یکی از ساکنان این جزیره رویایی، خانه جلبکی خود را به فروش گذاشته است؛ «خانه آندرین» که در سال ۱۷۹۰ ساخته شده به تازگی با هزینه بالایی نوسازی و داخل خانه بر اساس سبک زندگی امروزی با وسایل مدرن چیدمان شده است.

در حال حاضر نیز سقف این خانه با ۳۲ تن جلبک دریایی بازسازی و پوشانده شده است و به گفته صاحب آن این حجم از سقف همانند عایق عمل می‌کند.

خانه جلبکی

تجهیز داخل خانه به امکانات پیشرفته  

داخل «خانه آندرین» ۱۰۰ مترمربع مساحت دارد و به اندازه کافی بزرگ و جادار است. صاحبخانه در بازسازی تلاش کرده تا به شکل اصلی آشپزخانه، لطمه‌ای وارد نشود و در عین حال تمام فضا را به امکانات پیشرفته امروزی مانند اجاق گاز، ماشین لباسشویی و سینک ظرفشویی مجهز کرده است.

علاوه بر آشپزخانه، این خانه جلبکی، دارای یک اتاق نشیمن با بخاری هیزمی، سالن غذاخوری، حمام ، توالت، دفترکار و یک اتاق خواب است.

تجهیز داخل خانه به امکانات پیشرفته

دیوارهای قدیمی خانه نیز با انواع تابلوی نقاشی تزئین شده تا به این وسیله تمامی عیب و ایرادهای آن و به ویژه سقف کوتاه خانه به چشم نیاید. همچنین به دلیل نورگیر بودن خانه و پنجره‌های آن، نیازی به استفاده از لوسترهای پرنور برای این خانه قدیمی نیست.

 گفتنی است درحال حاضر «خانه آندرین» به قیمت ۴۱۵ هزار دلار آمریکا به فروش گذاشته شده است.

خانه آندرین

خانه آندرین

خانه جلبکی

خانه جلبکی

خانه جلبکی

415 هزار دلار برای یک خانه جلبکی

یک نظر

  1. لیلا

    ۲ آبان ۱۳۹۷ در ۴:۲۰ ب٫ظ

    مطلب خیلی قشنگی بود ممنون دلتا

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در یادداشت روز

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…