هر آنچه که درباره شومیز باید بدانید!

۳
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در گذشته، شومیز یک پیراهن ساده بود که زیر لباس‌های دیگر پوشیده می‌شد. امروزه شومیزها کاربردهای متفاوتی دارند.
همه آنچه باید درباره شومیز بدانید

هر خانمی در کمد خود به حداقل یک شومیز نیاز دارد؛ اما آیا همه چیز را درباره شومیز و نحوه استفاده از آن را می‌دانید؟ این مطلب مجله دلتا درباره همه آنچه باید درباره شومیز بدانید، است. با ما همراه باشید.

همه آنچه باید درباره شومیز بدانید

جنس

شومیزها معمولا از پارچه‌هایی نازک و سبک دوخته می‌شوند تا کسی که آن‌ها را می‌پوشد، احساس راحتی کامل داشته باشد. بهترین پارچه‌ها برای دوخت شومیز، پارچه حریر، پارچه نخ پنبه، پارچه پوپلین، پارچه جین نازک و پارچه لینن هستند. به سراغ شومیزهایی نروید که در آن‌ها از پارچه‌های سنگین استفاده شده است مگر اینکه قصد داشته باشید در زمستان از آن‌ها استفاده کنید.

همه آنچه باید درباره شومیز بدانید

تفاوت شومیز با تونیک

اولین تفاوت در بلندی آن‌ها است. تونیک از پیراهن بلندتر (تا زیر باسن) است. دومین تفاوت در اندازه پیراهن و تونیک است. تونیک معمولا فیت تن است اما شومیز کمی گشاد بوده و اندام را زیباتر جلوه می‌دهد. سومین تفاوت در جنس آنها است. شومیز برعکس تونیک از پارچه‌های مجلسی مثل حریر دوخته می‌شود. شومیزها برعکس تونیک معمولا آستین بلند هستند.

پیراهن زیر مانتو

پوشیدن پیراهن در زیر مانتو بین خانم‌های ایرانی ترند شده و رایج است؛ اما چه شومیزی برای این کار مناسب است؟ بطور خلاصه، شومیزهای ساده و تک رنگ برای پوشیدن در زیر مانتو مناسب‌ هستند. برای مانتوهای اسپرت از پیراهن نخی و برای مانتوهای لوکس و طرح‌دار از شومیز حریر استفاده کنید.

همه آنچه باید درباره شومیز بدانید مانتو

شومیز در مجالس

اگر می‌خواهید برای مهمانی، پیراهن و دامن بپوشید، سراغ پارچه حریر بروید. برای رنگ و لعاب دادن به استایل بهتر است از شومیزهای طرح‌دار استفاده کنید. اگر از پیراهن طراح‌دار خوشتان نمی‌آید، سراغ شومیزهای تک رنگی بروید که مدلی خاص و جدید دارند. اگر می‌خواهید با کت و دامن، پیراهن بپوشید، سراغ جنس کرپ بروید تا ظاهر رسمی‌ شما حفظ شود.

پیراهن زنانه

یقه شومیز

شومیزها انواع مختلفی از یقه‌ها (از یقه هفت گرفته تا یقه پلیسه) را دارند. یقه پلیسه برای استایل‌های رسمی و خانم‌های مسن مناسب‌تر است. یقه پلیسه در کنار سرآستین‌های مچی مردانه، رسمیت و زیبایی خاصی دارد. شومیزهای یقه هالتر نیز برای مجالس بسیار مناسب‌ هستند و می‌توان آن‌ها را با اکسسوری‌های مثل گوشواره‌های پهن، ست کرد.

رنگ پیراهن

برای استفاده چندمنظوره از پیراهن بهتر است به سراغ رنگ‌های خنثی بروید. یک شومیز سفید کلاسیک را می‌توانید هرجایی که می‌خواهید با هر چیزی ست کنید. برای مثال، می‌توانید در فصل بهار و تابستان این پیراهن را با لباس‌های رنگ پاستلی ست کنید و در فصل پاییز و زمستان به سراغ رنگ‌های طوسی، یشمی، مشکی، آبی نفتی و… بروید.

همه آنچه باید درباره شومیز بدانید رنگ

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر نباید‌هایی که درباره لباس سفید باید بدانید را مطالعه کنید.

۳ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ در ۲:۱۲ ب٫ظ

  2. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۱:۲۶ ق٫ظ

  3. ناشناس

    ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ در ۱۰:۱۰ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…