نگاه مطبوعات – رشد ۶۲ درصدی قیمت مسکن در تهران

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

رشد ۶۲ درصدی قیمت مسکن در تهران خبری است که در روزنامه قانون به چاپ رسیده است. در این خبر می‎خوانیم :
گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد متوسط قیمت هرمتر مربع واحد مسکونی در تهران تا ۶۲ درصد در مردادماه امسال درمقایسه با ماه مشابه پارسال افزایش داشته است.

رشد 62 درصدی قیمت مسکن در تهران

در مردادماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های ملکی شهر تهران حدود ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده که در مقایسه با ماه‎ قبل ۶.۱ درصد و ماه مشابه پارسال تا ۶۲.۱ درصد رشد دارد.

بیشترین رشد متوسط قیمت مربوط به منطقه ۵ با ۸۱.۸ و کمترین میزان به منطقه ۱۲ با ۲۵.۳ درصد در مقایسه با مردادماه پارسال اختصاص دارد.

روزنامه ایران هم از «کاهش ۱۱.۲ درصدی معاملات مسکن تهران در مرداد» خبر می ‎هد. ایران می‎نویسد:
تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در مردادماه سال ۱۳۹۷ به ۱۲ هزار واحد مسکونی رسید که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه پارسال به ترتیب ۱۱.۲ و ۳۳.۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

به گزارش بانک مرکزی، در ماه مورد گزارش متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۷۴ میلیون ریال بود که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه پارسال به ترتیب ۶.۱ و ۶۲.۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.
«رکود تورمی بازار مسکن عمیق تر شد» خبری است از روزنامه تجارت که درشماره امروز منتشر شده است .درتجارت می‎خوانیم :
به نظر می‎رسد ادامه روند کاهشی تعداد معاملات مسکن در مرداد ماه نسبت به ماه‎های پیش از آن و همچنین ادامه روند افزایشی میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی نشان‎دهنده بازگشت رکود تورمی به بازار مسکن خواهد بود.

 میانگین یک متر مربع واحد مسکونی در مرداد ماه پارسال  ۴ میلیون و ۸۶۲ هزار تومان تعیین شده بود که این شاخص در مدت مشابه امسال به ۷ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان رسیده است.به عبارت دیگر قیمت مسکن در تهران در مرداد ماه امسال نسبت به مرداد پارسال بیش از ۵۲ درصد افزایش داشته است.

در روزنامه جام جم هم از«افتتاح ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در کشور »خبری منتشر شده است. در این خبر آمده است :

طبق گزارش ارائه شده از سوی دفتر امور مسکن مهر این وزارتخانه طی هفته دولت امسال  تعداد ۲۴ هزار و ۷۱۱ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، هزار و ۸۳۲ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر افتتاح خواهد شد که مجموع آن‌ها همراه با واحدهایی که افتتاح می‎شوند در شهرهای جدید به حدود ۴۰ هزار واحد خواهد رسید.

مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…