قیمت مسکن؛ در کدام کشور گران‎تر است؟

۰
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه

قیمت مسکن در حال حاضر در ایران به شدت روبه افزایش است و در شهرهای بزرگ به ویژه تهران خرید خانه به رویایی بزرگ مبدل شده است.

قیمت مسکن

 

اجاره‌ مسکن که خود ماجرای غم‌انگیز دیگری دارد؛ در واقع از زمانی که پرونده‎ی کاهش سود بانکی در کشور اجرایی شد، بسیاری از فعالان بازار مسکن انتظار داشتند با اجرایی شدن آن، بخشی از پول‌ها به سوی بازار مسکن سرازیر شود، اما به علت رکود در این بازار، تب کاهش سود سپرده‎ها گریبان مستاجران را گرفته است.

چرا که پیش‌تر صاحبخانه ها با سپردن پول رهن مستاجر، بدون هیچ زحمتی سود آن را در حساب خود دریافت می‎کردند، اما این روزها به دلیل کاهش نرخ سود سپرده‌ها، دریافت ودیعه از مستأجر سودی برای صاحبان‎خانه ندارد و آنها به جای دریافت پول رهن، میزان اجاره دریافتی را بالا می‎برند.

در واقع این مصوبه بیش‎تر از آنکه به نفع مستاجران باشد بلای جان و زندگی آنها شده است. اما برای دانستن اینکه آیا قیمت مسکن تنها در ایران اینگونه اسفناک است یا در سراسر جهان نیز گرانی خانه بیداد می‌کند، کافی است گزارش مجله دلتا به نقل از یکی از سایت‎های فعال در حوزه مهاجرت را دنبال کنید.

 

قیمت مسکن در اروپا

براساس تازه‎ترین لیست ارائه شده، میانگین قیمت مسکن در کشور آلمان، هر فوت مربع ۹۸ دلار آمریکا برابر با  ۲۹۸ دلار و ۷۰ سنت در هر متر مربع است، که با نوسانات این روزهای نرخ ارز نمی‎توان رقم مشخصی برای آن اعلام کرد.

نکته جالب اینکه میانگین قیمت مسکن در هر فوت مربع شهر مادرید پایتخت اسپانیا، با کاهش ۲۹ درصدی روبرو بوده و به تنها ۲۶ دلار رسیده است.

قیمت مسکن در اروپا

 

قیمت مسکن در آمریکا

قیمت مسکن در آمریکا نیز از شهری به شهر دیگر متفاوت است. طوری که هزینه تهیه مسکن از چندهزار تا چند میلیون دلار تغییر می‎کند، معمولا بیشترین هزینه یک مهاجر اجاره خانه هست. یکی از راه‎هایی که بتوانید وام خوب با سود کم بگیرید داشتن امتیاز بالای  credit score  است.

مسکن در آمریکا

 

 برای پیدا کردن خانه می‎توانید به سایت های  housing سر زده و شهر خود را در  craigslist بیابید. داشتن هم اتاقی در آمریکا مزایایی از جمله کاهش هزینه مسکن، افزایش آسودگی و تقویت زبان انگلیسی را در بردارد.

بهتر است در بدو ورود به آمریکا چند هفته‎ای را در هتل بگذرانید و از اینترنت اقدام به خرید نکنید. به طور متوسط هزینه یک سوییت ۴۰ متری در حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ دلار در ماه است.

 

هزینه مسکن در کانادا

حداقل اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر “تورنتو” ماهیانه ۱۴۹۰ دلار کانادا و در خارج از مرکز شهر ۱۱۲۵ دلار است. همچنین خرید ملک در مرکز شهر ۵۳۲۸ دلار تا ۱۰۶۴۴ دلار و خرید آپارتمان در خارج از مرکز شهر ۴۸۴۴ تا ۸۰۰۰  دلار کانادا برآورد شده است.

 

مسکن در سیدنی

 

هزینه ماهیانه اجاره مسکن در سیدنی استرالیا

– اجاره ماهیانه برای ۸۵ متر خانه به همراه اثاث در منطقه گران شهر ۲۸۴۰ دلار

–  اجاره ماهیانه برای ۸۵ متر خانه به همراه اثاث در منطقه متوسط شهر ۲۰۰۸ دلار

 –  هزینه آب، گاز، برق، وسایل گرمایشی برای استفاده دو نفر در یک آپارتمان ۸۵ متری ۳۴۱ دلار

– اجاره ماهیانه برای ۴۵ متر خانه به همراه اثاث در منطقه گران شهر ۱۹۷۱ دلار

–  اجاره ماهیانه برای ۴۵ متر خانه به همراه اثاث در متوسط شهر ۱۴۳۳ دلار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…