هفت عادت زیبایی که باید کنار بگذارید

۱
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید هیچ‌ وقت حتی متوجه نشده باشید بعضی از عادات زیبایی که همه‌ ما ممکن است انجام دهیم، چقدر به صورت و موهای شما آسیب می‌رسانند و شما را پیرتر نشان می‌دهند.
هفت عادت زیبایی

همه عاداتی که از قدیم تا به امروز برای زیبایی و شادابی به کار می‌بریم و به آن‌ها معتقدیم، درست و به جا نیستند. برای همین، هفت عادت زیبایی که درواقع به نازیبایی کمک می‌کنند را، به شما معرفی می‌کنیم. با بخش مد و زیبایی مجله دلتا همراه باشید.

زیبایی

۱. پیچیدن موهای مرطوب در حوله

اگر بخواهید موهای خیس خود را پس از حمام مثل یک دستار، بالای سرتان بپیچید، دیگر شامپوها و نرم کننده‌های تقویت کننده کمک زیادی به شما نخواهند کرد.

متخصص پوست و موی نیویورکی، جسیکا کرانت می‌گوید: «تارهای موها وقتی خیسند، مانند فنر‌های سستی هستند که کشش و شکستن آنها بسیار آسانتر است.»

بنابرین طبق گفته‌ دکتر کرانت، مالش موهایتان توسط حوله، کشیدن آن‌ها و یا پیچیدن سفت حوله به دورشان، یا برس کشیدن و شانه زدن شدید، همگی می‌توانند باعث شکستن موها و در نتیجه آسیب دیدگی و وز شدنشان شوند.

۲. شستن صورتتان در صبح

دکتر لامبا می‌گوید: «استفاده از پاک کننده‌های خشن و اسکراب‌ها در صبح، بجای اینکه به پوستتان کمک کند، تنها آسیب بیشتری به پوست شما وارد کرده و پوستتان را از چربی‌های ضروری پاک می‌کند.»

وی ادامه می‌دهد: «یک مراقبت مناسب از پوست به این معناست که صورتتان را فقط شب‌ها قبل از خواب تمیز کنید. زیرا وقتی شما خواب هستید، پوست، خودش را بازسازی میکند، ph آن تنظیم می‌شود و تولید کلاژن افزایش می‌یابد.» پس شما می‌خواهید تمام این کارهای سختی که در طول شب انجام می‌شود را پس از بیدار شدن، بشویید؟

آرایشی

۳. لایه برداری بیش از حد

استفاده کردن از اسکراب، احساسی فوق العاده به ما می‌دهد. اما متخصصان پوست می‌گویند وقتی که پوست شما بصورت طبیعی سلول‌های مرده را میریزاند، استفاده از اسکراب دیگر عملی غیر ضروریست.

دکتر کرانت می‌گوید: «کندن سلول‌ها و خارج کردن چربی از پوست به وسیله‌ی لایه برداری، تنها باعث ایجاد یک چرخه‌ معیوب از سوزش و خشکی پوست، و در دراز مدت پوسته پوسته شدن آن می‌شود؛ با این حال برخی اصرار به لایه برداری برای ایجاد سلول‌های جدید دارند که منجر به خشکی پوست می‌شود.

۴. بالا و پایین کردن برس ریمل

دکتر کرانت: «بالا و پایین کردن برس ریمل در قوطی ریمل، باعث ورود هوا به داخل آن می‌شود، و اگر باکتری‌ از چشم شما وارد قوطی ریمل شود، هوا می‌تواند به رشد میکروب‌ها کمک کند.» هوا همچنین باعث خشک شدن سریعتر ریمل نیز می‌شود و تا زمانی که باید، دوام نمی‌آورد.

۵. استفاده از محصولات مختلف با هم

دکتر لامبا: «شاید به محصولات زیباییتان که با داروخانه‌ها برابری می‌کند، ببالید! اما لوسیون‌ها و دیگر محلول‌های سحرآمیز شما ممکن است با هم کنار نیایند. مواد موجود در محصولات مختلف می‌توانند با یکدیگر ستیز داشته باشند و اثر یکدیگر را خنثی کرده و یا پس از مخلوط شدن ، باعث ایجاد سوزش در پوست شوند.»

وی می‌گوید: «به عنوان مثال، وقتی از رتینوئید‌ها مثل رتین-آ همراه با بنزوئیل پروکسید استفاده می‌کنید، در واقع فقط باعث خنثی شدن اثرات رتینوئید می‌شوید.» و این باعث هدر رفتن پولتان هم می‌شود!

باور اشتباه

۶. فراموش کردن گردنتان

فراموش کردن مرطوب کننده و استفاده از کرم ضدآفتاب برای مناطق پایین‌تر از فک، گردنتان را برای عناصر محیطی باز می‌گذارد و می‌تواند باعث شود علائم پیری، زودتر به سراغ شما بیایند.

دکتر کرانت: «هنگامی‌که شما بطور روزانه از این محصولات روی صورت خود استفاده می‌کنید (البته اگر استفاده می‌کنید!)، یادتان باشد هیچ قسمتی از پوستتان (از نوک گوش که گاهی فراموش می شود، تا کل صورت و دست‌هایتان) را در معرض سرطان قرار ندهید.»

۷. استفاده‌ی بیش از حد از نی!

دکتر دیوید ای بنک، یک متخصص پوست در کیسکو نیویورک می‌گوید: «در حالی که استفاده از نی برای نوشیدن قهوه، نوشابه، و چای، برای جلوگیری از تیره شدن دندان‌های مروارید رنگتان راهی هوشمندانه بنظر می‌رسد، اما استفاده‌ی زیاد، می‌تواند باعث ایجاد چین و چروک در اطراف دهانتان شود.

هر از گاهی، کار کشیدن از ماهیچه‌های اطراف دهانتان واقعا چیز خوبیست، اما بار‌ها و بارها خم کردن عضلات اوربیکولاریس (عضلات اطراف دهان) برای مکیدن نوشیدنی از طریق نی، می‌تواند باعث ایجاد خطوط عمودی بالای لب شما شود.»

هفت عادت زیبایی اشتباه را به شما یادآور شدیم. شمارش معکوس برای از بین بردن این عادات، از همین حالا شروع شد!

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی بیشتر “۲ اشتباهی که شما را پیر نشان می‌دهد” را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    ۱ مهر ۱۳۹۹ در ۹:۵۲ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…