فنگ شویی و بکارگیری آن در دکوراسیون خانه – ۱

۱
7
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر به نحوه چیدمان و دکوراسیون محیط زندگی خود بر اساس علوم معماری باستانی چینی فکر می‎کنید، این گفت وگو در مورد فنگ‎شویی می‎تواند برای شما مفید باشد و اصول کاربردی این علم را بصورت عملی و به زبان ساده برای شما شرح دهد.

فنگ‎شویی

فنگ‎شویی چیست؟

فنگ‎شویی­­­، دیدگاهی است که می‎گوید: خانه‎ها و محیط زندگی ما آیینه ای است از آنچه در وجود ما می گذرد. هدف فنگ شویی هماهنگ سازی محیط زندگی با شخصیت و دیدگاه شماست تا انرژیتان را با انرژی محیط زندگی هماهنگ کند.

فنگ شویی و دکوراسیون

چگونه سبک فنگ‎شویی را پیاده کنیم؟

با دقت و کمی سخت‎گیری در خصوص اینکه چه چیزهایی را به محیط خود اضافه، چگونه فضاها را چیدمان و چگونه ازاین محیط نگهداری کنیم شاید چندان برای افراد خوشایند نباشد اما باید گفت که بدون رعایت اصولی که ذکر شد نمی‎توان محیطی مطابق با اصول فنگ‎شویی داشت. از آنجا که هر چیزی در دنیا حتی اجسام بی‎جان دارای انرژی است، بنابراین فنگ‎شویی کمک می‎کند این انرژی ها بصورت آزاد در فضای منزل هدایت شوند و جریان یابند.

کاناپه باید در چیدمان کجا قرار گیرد؟

یکی از رویکرد‎های این سبک القای حس امنیت به افراد است از این رو پیشنهاد می‎شود کاناپه در حالت ایده آل خود پشت به یک دیوار یکپارچه قرار گیرد، دیواری که از در ورودی فاصله و نسبت به آن دید کافی داشته باشد. حتما می‎بایست دستکم ۱۰ تا ۲۵ سانتی متر بین دیوار و کاناپه فاصله باشد که انتقال انرژی و جریان هوا را فراهم کند.

فنگ شویی

با کاناپه آزاد و بدون دیوار برای تکیه گاه چه کنیم؟

کافیست آن فضا با یک لوستر و نور قوی نورپردازی شود تا فضای خالی پشت کاناپه درسایه قرار گیرد  همچنین می‎توان آیینه ای بزرگ را در برابر این کاناپه نصب کرد تا فضای پشت سر دیده شود و احساس  امنیت بیشتر را القا نماید.

اشتباهات رایج درفنگ‎شویی اتاق نشیمن چیست؟

یکی از اشتباهات رایج ایرانی‎ها در چیدمان مبلمان آنست که قسمت‎های ست مبلمان تا کاناپه، گاه تا  سه متر فاصله دارند و این مانع از برقراری گفت و گو های صمیمی و دوستانه می‎شود و یا اینکه هر  قسمت از ست مبلمان را به یک دیوار تکیه دهیم و پخش کنیم و فاصله ی لازم بین دیوار و مبلمان رعایت نشود.

فضای نشیمن میان هر قسمت از مبلمان باید چه اندازه باشد؟

دکوراسیون منزل

در واقع فرمول مشخصی برای این موضوع وجود ندارد، اما مبلمان باید به شکلی چیده شود که افراد و اعضای خانواده را به سمت یکدیگر بکشاند و آنها را به همنشینی در این محیط دعوت کند.

در مجموع می‎توان گفت مبلمان نه باید زیاد از حد به هم چسبیده و کنار هم باشند و نه بیش از اندازه از  هم فاصله داشته باشند که اعضای خانواده به راحتی نتوانند با یکدیگر گفت و گو کنند.

رفت و آمد در محیط اتاق باید چگونه باشد؟

چیدمان فضا باید به گونه‎ای باشد که وقتی از جایی به جای دیگر منزل رفت و آمد می‎کنیم با مبلمان برخورد نکنیم. بهتر است هنگام خرید، مبلمانی را انتخاب کنیم که پس از چیدمان، ازمحیط ما به اندازه یک راهرو برای رفت‎و‎آمد جا داشته باشد و فضای پشت کاناپه از محیط کوچک‎تر باشد.

معماری و دکوراسیون

میز‎های جلو مبل را چگونه انتخاب کنیم؟

میز‎های مربع یا مستطیل شکل نمی‎توانند به اندازه میزهای دایره یا بیضی شکل حس خوبی را در محیط  ایجاد کنند. میز ها باید به گونه‎ای باشند که رفت و آمد در اطراف مبلمان با وجود آنها به راحتی صورت گیرد و افراد با قسمت‎های مبلمان برخورد نکنند.

فنگ شویی

آیا استفاده از شکل‎های دایره‎ای در فنگ‎شویی مناسب است؟

برای میز جلوی مبل بله، اما استفاده از ترکیب شکلها در محیط مهم است و فرم‎هایی که تداعی کننده عناصر فنگ شویی باشند می‎تواند ما را به سمت محیطی پرانرژی هدایت کنند که بسیاراهمیت دارد. به عنوان مثال فرم مربع تداعی کننده زمین و عنصر خاک، مستطیل تداعی کننده چوب، مثلث تداعی کننده آتش و دایره و بیضی فلز را تداعی می‎کنند و فضای نشیمن در صورتی که تمام این فرم ها را داشته باشد، مناسب ترین سطح تعادل و هماهنگی را به نمایش می‎گذارد.

اختصاصی مجله دلتا:

ترجمه و تالیف: دکتر ابراهیم یوسفی

یک نظر

  1. نازنین

    ۲ مرداد ۱۳۹۷ در ۹:۵۴ ب٫ظ

    ممنون از نوشته خوبتون.بسیار کامل و مفید بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خواص معجزه‌آسای ارده برای لاغری

از مهمترین خواص ارده برای لاغری، کاهش اشتها است. متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند، افراد برای ک…