درمان خانگی جوش صورت در دوران بارداری

۴
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جوش صورت در دوران بارداری مشکل رایجی است که خیلی از خانم‌ها به علت تغییرات هورمونی، دچار آن می‌شوند. چند روش موثر و خانگی برای درمان جوش صورت را در این مطلب بخوانید.
درمان جوش بارداری

بهترین روش برای درمان جوش صورت در بارداری چیست؟ بسیاری از زنان در طول دوران بارداری خود، دچار جوش صورت می‌شوند. این جوش‌ها بیشتر در طول سه‌ماهه اول و دوم بارداری و به‌دلیل تغییرات هورمونی بدن مادر ایجاد می‌شوند و معمولا پس از دوران بارداری از بین می‌روند. ولی اگر این جوش‌ها برایتان آزاردهنده است و می‌خواهید هرچه زودتر از شر آن‌ها خلاص شوید، نگران نباشید؛ چون در این مطلب مجله دلتا، روش‌های مختلفی را برای درمان جوش‌ بارداری بیان می‌کنیم.

درمان خانگی جوش صورت

۱. سرکه سیب

مقداری پنبه را در سرکه سیب تصفیه‌نشده و خام خیس کنید و آن را روی پوست خود بکشید تا چربی پوست‌تان را جذب کند. برای این کار ۱ بخش سرکه را با ۳ بخش آب‌مقطر ترکیب کنید. این ترکیب، پاک‌کننده‌ای طبیعی است که سرشار از آنزیم‌های طبیعی و آلفا هیدروکسی اسیدهاست.

سرکه سیب برای جوش

۲. جوش شیرین

جوش شیرین موجب خشک شدن چربی روی پوست و درمان جوش بارداری می‌شود. با ترکیب کردن ۱ قاشق غذاخوری جوش شیرین با ۱ قاشق غذاخوری آب، می‌توانید کرم ضدجوش طبیعی بسازید. این کرم را روی خود جوش‌ها (نه کل بدن یا صورت) بمالید، اجازه دهید که کرم خشک شود و سپس آن را کاملا بشویید.

۳. مرکبات

آلفا هیدروکسی اسید در مرکباتی مانند لیموترش وجود دارد. وقتی آب لیموترش را به پوست خود می‌مالید، منافذ صورت باز می‌شود و سلول‌های مرده پوست از سطح پوست جدا می‌شوند. خواص ضدباکتریایی آب لیموترش، آن را به لایه‌بردار موثری تبدیل می‌کند. آب یک لیموترش را بگیرید و با استفاده از مقداری پنبه آن را مستقیما روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ۱۰ دقیقه روی صورت‌تان بماند یا تا خشک شدن آن صبر کنید و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

۴. عسل

عسل دارای خواص ضدباکتریایی و ضدعفونی‌کننده است و علاوه بر آن، موجب آرامش و تسکین پوست نیز می‌شود. عسل یکی از بهترین مواد طبیعی برای درمان جوش بارداری است. برای استفاده از عسل، ابتدا پوست صورت را با آب گرم بشویید و سپس عسل را مستقیما روی قسمت‌های آسیب‌دیده بمالید. بگذارید عسل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی جوش های صورت بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

رفع جای جوش با عسل

۵. روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خواص ضدباکتریایی و ضدقارچی است و موجب تسکین و آرامش پوست نیز می‌شود. این روغن به‌راحتی جذب پوست می‌شود و می‌توانید پیش از خواب، به‌جای کرم مرطوب کننده، از روغن نارگیل خالص استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر خواص روغن نارگیل، “خواص روغن نارگیل برای پوست” را مطالعه کنید.

۶. جو دوسر و خیار

جو دو سر و خیار آرامش‌بخش و خنک‌کننده پوست هستند. با ترکیب خیار، جوی دوسر، ماست ساده و عسل می‌توانید ماسکی طبیعی و خانگی درست کنید. پس از ترکیب کردن مواد، ماسک تهیه‌شده را در فریزر قرار دهید و هر بار ۱۰ تا ۱۵ دقیقه این ماسک را روی پوست خود بگذارید و سپس آن را کاملا بشویید.

درمان فوری جوش

در نهایت این که مراقبت از پوست در طول دوران بارداری، کار مشکلی نیست. با استفاده از ماسک‌ها و مواد طبیعی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم می‌توانید برای درمان جوش بارداری اقدام کنید و پوستی زیبا، درخشان و بدون جوش داشته باشید.

۴ دیدگاه

  1. مسعود

    ۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۴۱ ب٫ظ

    ممنونم

    پاسخ

  2. مسعود

    ۱ فروردین ۱۳۹۹ در ۶:۴۱ ب٫ظ

    ممنون

    پاسخ

  3. ناشناس

    ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ در ۳:۴۷ ب٫ظ

  4. بزرگی

    ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ در ۴:۴۷ ب٫ظ

    خوب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…