افزایش اجاره بها ؛ نگرانی ها جدی شد!

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نایب ‌رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک که نگران اجاره ‌بها خانه در تابستان امسال است ، می گوید : نبود توازن عرضه و تقاضا و کاهش آگهی ‌های اجاره ، از دلایل نگرانی افزایش بالای نرخ اجاره‌ بها است.

به گزارش مجله دلتا به نقل از روزنامه شرق ، «حسام عقبایی» در پاسخ به این پرسش که رشد قیمت مسکن در اواخر سال ۹۶ و نوسان های دلار در روزهای اخیر تا چه حد می‌تواند بر افزایش نرخ اجاره ‌بها درتابستان امسال تأثیر بگذارد، گفت: چندین عامل بر تعیین نرخ اجاره ‌بها تأثیرگذار است که نخستین عامل، قیمت مسکن است ؛ چراکه اجاره ‌بها همواره از قیمت مسکن پیروی می کند و با رشد قیمت مسکن ، اجاره ‌بها نیز تا حدودی بیش ازآن افزایش می یابد.

1 37 افزایش اجاره بها ؛ نگرانی ها جدی شد!

عقبایی  خاطر نشان کرد: افزون بر قیمت مسکن که در اواخر پارسال افزایش یافت، اجاره ‌بها نیز با تاثیر از این افزایش رشد خواهد کرد.

او با ابراز نگرانی از بازار اجاره بها در تابستان پیش رو تصریح کرد:  نبود توازن در عرضه و تقاضا به ‌ویژه در شهرهای بزرگ باعث شده تا آگهی ‌های اجاره بسیار کاهش یابد. به گفته عقبایی ، زمانی که تقاضا برای هر کالایی از عرضه  بیشتر شود ، آن کالا بیش از حد گران خواهد شد.

عقبایی تأکید کرد: کاهش نرخ سود بانکی در اواسط سال ٩۶ باعث شد نرخ اجاره ‌بها افزایشی  قابل توجه  داشته باشد ، بنابراین نرخ ارز که نیز این روزها همچنان بالا می رود، همچون کاهش نرخ سود بانکی بر بازار اجاره ‌بها مسکن تأثیرخواهد گذاشت.

نایب رییس اول اتحادیه املاک استان تهران ، پیش تر از افزایش ۱۰ تا ۱۵ در صدی قیمت مسکن در نیمه اول امسال خبر داده بود.

حسام عقبایی ، با اشاره به تاثیر نوسان های نرخ ارز در بازار مسکن گفته بود: نوسان های نرخ ارز از زمستان پارسال آغازشد و در تعطیلات نوروز نرخ دلار، از ۵ هزار تومان هم گذشت و این افزایش قیمت در بازار مسکن هم تاثیر گذاشت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…