احتمال افزایش ۱۵درصدی قیمت مسکن

۰
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نایب رییس اتحادیه املاک استان تهران ، می گوید: پیش بینی می شود در نیمه اول امسال قیمت مسکن ، ۱۰ تا ۱۵ درصدافزایش یابد.

به گزارش مجله دلتا به نقل از اقتصاد آنلاین حسام عقبایی ، با اشاره به تاثیر نوسان های نرخ ارز در بازار مسکن اظهار داشت:نوسان های نرخ ارز از زمستان پارسال آغازشد و درتعطیلات نوروز نرخ دلار، از ۵ هزار تومان هم گذشت و این افزایش قیمت در بازار مسکن هم تاثیر گذاشت .

1 19 احتمال افزایش ۱۵درصدی قیمت مسکن

 

نایب رییس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به رشد غیر واقعی  قیمت مسکن در برخی از مناطق تهران گفت: در زمستان پارسال قیمت مسکن در برخی از مناطق تهران ، حتی تا ۳۰ درصد هم افزایش یافت. عقبایی تاکید کرد: اگرنرخ ارز کنترل نشود و همچنان رو به  افزایش رود به طور قطع دربازار مسکن هم تاثیرمی گذارد.

وی ، ازدیگرعوامل موثر در بازار مسکن را مدیریت نقدینگی دانست وگفت : به طور قطع افزایش نرخ دلار می تواند درنبود تعادل و بی نظمی بازار مسکن تاثیر بگذارد.

نایب رییس اتحادیه املاک استان تهران با اشاره به عبور نرخ تورم مسکن از نرخ تورم عمومی گفت: تا پاییز پارسال بازار مسکن با نرخ تورم عمومی متناسب بود  اما ، با توجه به افزایش نرخ ارز وکنترل نشدن نقدینگی ، قیمت مسکن از نرخ تورم عمومی عبور کرد.

عقبایی با پیش بینی رشد قیمت مسکن در نیمه اول سال ۹۷ اظهار داشت : با توجه به افزایش قیمت ها درسال گذشته، معاملات مسکن در بازار، ظرفیت افزایش قیمت ندارد و رشد قیمت ها بین ۱۰ تا ۱۵ درصد خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در همه عناوین

همچنین بخوانید

خانه‌های ارزان در کدام مناطق هستند؟

واحدهای مسکونی ارزان‌ و با قیمت کل کمتر از یک میلیارد تومان فقط در چند منطقه پایتخت قرار د…