فواید روغن زیتون برای مو

۲
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استفاده از روغن های گیاهی و محصولات طبیعی به داشتن بدنی سالم و ظاهری جذاب کمک می‌کند. با ما همراه شوید.
روغن زیتون برای مو

روغن زیتون برای مو

مو یکی از مهم ترین عناصر در زیبایی ظاهر است که هر روز در معرض آلودگی های زیادی قرار دارد. علاوه بر این استفاده از رنگ های شیمیایی، سشوار و محصولات آرایشی نیز باعث آسیب زدن به ساقه مو می‌شود. مو سالم، نشانه ای از سلامت پوست سر است. ساقه های مو برای حفظ شادابی، نیاز به مواد مغذی دارند. با رسیدگی به موهای خود، از ریزش و آسیب دیدگی آن ها پیشگیری کنید. برای تقویت مو می‌توانید از روش های متعددی کمک بگیرید. در این مطلب مجله دلتا، سراغ یکی از این روش ها رفته ایم و استفاده از روغن زیتون برای مو  را با هم مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خواص روغن زیتون

روغن زیتون از فشردن میوه درخت زیتون به دست می‌آید و در انواع گوناگونی از جمله روغن فوق بکر، بکر، خالص، نفتی، تصفیه شده و روغن تفاله تولید می‌شود. برای مصارف زیبایی روی پوست یا مو، می‌توانید از روغن تفاله زیتون استفاده کنید. این روغن، محصولی طبیعی و سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده و ضروری، ویتامین E، اسید پالمیتیک، اسید اولئیک، اسکالن، آنتی اکسیدان و سایر مواد مغذی است.

ماساژ پوست سر و ساقه های مو با روغن زیتون باعث بهبود یافتن جریان خون در فولیکول مو شده و به این صورت ساقه های مو ضخیم تر و رشد آن سریع تر می‌شود.

روغن زیتون با مرطوب کردن پوست سر از ایجاد شوره که دلیل اصلی ریزش مو است، جلوگیری می‌کند و همچنین باعث نرمی پوست سر می‌شود. مزایای آرایشی و بهداشتی روغن زیتون باعث شده است در بخش های مختلف جهان، از این روغن در ساخت شامپو و صابون استفاده شود. تقویت مو با روغن زیتون  سبب می‌شود مو به راحتی حالت بگیرد و مانع وز شدن آن می‌شود.

بهترین روش استفاده از روغن زیتون روی مو، ماساژ پوست و ساقه مو به آرامی است تا این محصول در تمام بخش های سر پخش شود. این ماده در ساقه مو نفوذ و آن را تغذیه می‌کند. با پر کردن منافذ مو، باعث حفظ رطوبت و در نتیجه براق شدن مو می‌شود.

ماسک مو

استفاده از ماسک روغن زیتون برای مو

برای درمان خشکی پوست سر و جلوگیری از شکنندگی مو، ماسک روغن زیتون را به کار ببرید. اگر بوی آن را دوست ندارید از انواع اسانس دار و بی بو استفاده یا آن را با روغن نارگیل ترکیب کنید. نیازی به تهیه روغن زیتون مخصوص ندارید. بلکه همان روغنی که در آشپزخانه دارید، پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. در ادامه با نحوه مصرف این ماسک آشنا می‌شوید.

طرز تهیه ماسک روغن زیتون

روغن را در ظرف بریزید و آن را با قرار دادن در مایکروفر یا روی گاز کمی گرم کنید، اما روغن نباید داغ شود؛ زیرا باعث سوزاندن پوست سر و ساقه مو می‌شود. همان طور که اشاره شد، در صورت نیاز می‌توانید آن را با یک قاشق روغن نارگیل ترکیب کنید تا بوی خوشی پیدا کند. روغن زیتون ماده ای رقیق است و احتمال دارد روی لباس چکه کند، پس توصیه می‌شود پیش از به کار بردن این ماسک موی طبیعی، با دستمال یا حوله روی لباس خود را بپوشانید. هم چنین می‌توانید برای جلوگیری از چرب شدن لباس یا ریختن روغن زیتون به اطراف، از کلاه های پلاستیکی مخصوص رنگ کردن مو کمک بگیرید.

از آنجا که این روغن برای پوست نیز مفید است، می‌توانید بدون دستکش و با کمک انگشتان دست، کف سر را به خوبی ماساژ دهید، و از فواید آن روی پوست نیز بهره مند شوید.

دو نکته مهم :

  1. برای افرادی که پوستی چرب دارند، بهتر است این ماسک با فاصله ۲ سانتی متری از ریشه مو استفاده شود. بعد از ۳۰ دقیقه موهای خود را با آب ولرم و شامپو شستشو دهید و خشک کنید.
  2. این کار را دو تا چهار بار در ماه تکرار کنید تا نتیجه دلخواه را مشاهده کنید.

و در پایان یادآور می شویم که هیچ یک از روش های تقویت موی سر معجزه نمی‌کند و برای حفظ سلامت، مشورت با پزشک و مراقبت همیشگی نیاز است. آیا برای مراقبت از موی سر، ماسک خاصی استفاده می‌کنید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

۲ دیدگاه

  1. ناشناس

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ در ۸:۰۱ ب٫ظ

  2. ثامن

    ۲۱ دی ۱۳۹۸ در ۲:۵۳ ب٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کرم ضد چروک؛ اکسیر جوانی قرن 22

بالا رفتن سن، استفاده مداوم از لوازم‌آرایشی و هوای آلوده باعث چروک شدن پوست صورت می‌شوند. با استفاده روزانه از کرم ضد چروک می‌توان چروک‌‌ها را از بین برد و از ایجادشان جلوگیری کرد، همچنین خاصیت سفت کنندگی این کرم‌ از افتادگی ماهیچه و عضلات صورت جلوگیری می‌کند.

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

نکاتی مهم برای آرایش چشم گود

آرایش چشم گود به شما کمک می‌کند زیبایی خاصی را به چهره خود بدهید. چشمان گود به چشمانی گفته…